Husova ulice na Parníku bude z části jednosměrná          
Veřejná vyhláška

Opatření obecné povahy
Městský úřad v České Třebové, odbor dopravy a silničního hospodářství jako věcně a místně příslušný správní úřad dle § 124 odst. 6 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o silničním provozu“) a podle ust. § 171 a ust. §173 zákona č.  500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, na základě řízení o návrhu opatření obecné povahy  zahájené na základě žádosti Města Česká Třebová, IČ: 00278653, sídlem Staré nám. 78, Česká Třebová podané dne  09.10.2015, spočívající v umístění dopravního značení v České Třebové“, a po předložení písemného vyjádření  příslušného orgánu Policie České republiky, Krajského ředitelství policie Pardubického kraje, dopravního inspektorátu v Ústí nad Orlicí, vydané pod č.j. KRPE-81603-1/ČJ-2015-171106 ze dne 29.10.2015,
vydává
podle ust. § 77 odst. 1 písm. c) zákona č. 361/2000 Sb. zákona o silničním provozu, a vyhlášky č. 30/2001 Sb., kterou se provádí zákon o silničním provozu  opatření obecné povahy – stanovení místní úpravy provozu  na ulici Husova, a to umístěním trvalého dopravního značení:

 

• Instalace dopravní značky B 20a „Nejvyšší dovolená rychlost “ 30 km na vjezdu do ul. Husova od  křižovatky s ul. Kyralova.
• Instalace dopravní značky IP 4b „Jednosměrný provoz“ na vjezdu do ul. Husova od křižovatky s ul.  Kyralova.
• Instalace dopravní značky E 12a „Jízda cyklistů v protisměru“ na vjezdu do ul. Husova od křižovatky  s ul. Kyralova.
• Instalace dopravní značky IP 10a „Slepá komunikace“ na vjezdu do ul. Husova od křižovatky z ul. Palackého.
• Instalace dopravní značky B 2 „Zákaz vjezdu všech vozidel“ 50 m za vjezd do ul. Husova od  křižovatky s ul. Palackého
l Instalace dopravní značky E 12b „Vjezd cyklistů v protisměru povolen“ 20 m za vjezd do ul. Husova od křižovatky s ul. Palackého
 
Podmínky pro instalaci dopravního značení:
Dopravní značení se provede jako: stálé svislé dopravní značky
Velikost dopravního značení: základní rozměrová řada
Provedení dopravního značení: reflexní
Platnost úpravy: TRVALE

 

Osoba (organizace) odpovědná za řádné provedení úpravy:
Libor Stránský, tel. 731449804, stavební technik Eko Bi s.r.o. Č. Třebová.

 

Další podmínky pro osazení místní úpravy provozu:
1. Dopravní značky musí být upevněny na kovových sloupcích nebo konstrukcích, případně na sloupech VO a nesmí zasahovat do průjezdního profilu komunikace.
2. Před instalací svislého dopravního značení musí být vytyčeny inženýrské sítě, instalací dopravního značení nesmí dojít k narušení nadzemních a podzemních inženýrských sítí.
3. Dopravní značení bude instalováno odbornou firmou. Náklady na provedení dopravního značení hradí žadatel.
4. Na silnicích se smí užívat jen dopravních značek uvedených ve vyhlášce č. 30/2001 Sb. Ministerstva dopravy a spojů, kterou se provádějí pravidla silničního provozu na pozemních komunikacích a úprava řízení provozu na  pozemních komunikacích. Provedení dopravních značek včetně odstínu barev, materiálů a rozměrů musí odpovídat ČSN EN 12899-1. Jako závaznou lze užít publikaci „Zásady pro dopravní značení na pozemních komunikacích, technické podmínky, II. vydání“, které vydalo Centrum dopravního výzkumu Brno a bylo schváleno Ministerstvem dopravy a spojů.
5. Před instalací dopravního značení nebo dopravního zařízení musí žadatel získat souhlas příslušného správce komunikace, v němž správce určí druh použitého materiálu, způsob uchycení nebo provedení DZ.
6. Dopravní značky budou instalovány po nabytí právní moci opatření obecné povahy, kterým se stanoví tato místní úprava provozu, a jakmile to bude technicky možné v závislosti na meteorologických podmínkách.
Městský úřad Česká Třebová, odbor dopravy a silničního hospodářství si vyhrazuje právo toto stanovení změnit nebo doplnit pokud si to bude vyžadovat veřejný zájem.  Stanovení dopravního značení nenahrazuje povolení, stanovisko, posouzení, případně jiné opatření dotčeného  správního úřadu, vyžadované zvláštními předpisy.

 

Odůvodnění:
Dne 09.10.2015 zahájil Městský úřad Česká Třebová, odbor dopravy a silničního hospodářství, na základě žádosti Města Česká Třebová, IČ: 00278653, sídlem Staré nám. 78, Česká Třebová řízení o návrhu opatření obecné povahy  pro stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích v České Třebové. Důvod úpravy je zajištění bezpečnosti silničního provozu, zklidnění dopravy, zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů. K žádosti bylo doloženo písemné souhlasné vyjádření dotčeného orgánu Policie České republiky, Krajského ředitelství policie Pardubického kraje, dopravního inspektorátu v Ústí nad Orlicí, vydané pod č.j. KRPE-81603-1/ČJ-2015-171106 ze dne 29.10.2015.
Při posuzování žádosti vycházel správní orgán ze situace v místě, z podkladů žádosti, z vyjádření PČR DI a z podmínek stanovených v § 78 zák. o provozu na PK. Vzhledem k tomu, že po instalaci dopravních značek v souladu s tímto stanovením místní úpravy provozu,
vyplynou pro účastníky provozu na pozemní komunikaci odlišné povinnosti, než jaké by tito účastníci měli podle obecné úpravy provozu na pozemních komunikacích, je umístění dopravních značek na uvedené pozemní  komunikaci možné až po nabytí právní moci tohoto opatření obecné povahy dle § 171 a § 173 správního řádu. Č.j.: 20896/2015/DOP/NER/2224
 
Zveřejnění návrhu opatření obecné povahy a výzva k uplatnění připomínek nebo námitek bylo v souladu s ustanovením § 172 odst. 1 správního řádu, doručeno veřejnou vyhláškou dle § 25 správního řádu, vyvěšením na  úřední desce Městského úřadu Česká Třebová v termínu od 10.11.2015 do 26.11.2015.  K návrhu opatření obecné povahy byly ve stanovené lhůtě (30 dnů ode dne zveřejnění) na Městský úřad Česká  Třebová, odbor dopravy a silničního hospodářství, vzneseny níže uvedené námitky.

 

Dne 22.12.2015 podal námitky Lubor Dušek, IČ:68469543, sídlem Husova 12, 560 02 Česká Třebová, které se týkají nesouhlasu s návrhem místní úpravy provozu.
Námitka – Lubor Dušek:
„Já Lubor Dušek, bytem Husova 12 Česká Třebová NESOUHLASÍM s úpravou dopravního značení na  jednosměrnou silnici ulice Husova. Na této adrese mám již mnoho let provozovnu k podnikání, touto  úpravou se dostanu do značných finančních ztrát a navíc je mně značně omezen výjezd a parkování vozidla, které zajišťuje odvoz obědů z městské jídelny Habrmanova na Základní školu ulice Ústecká na  Parníku. Prosím o přehodnocení této situace. Na této ulici byl vždy minimální provoz a kvůli chvilkové uzavírce ulice Ústecké, kdy tu byl zvýšený provoz si nemusíme celou situaci ztěžovat.“

 

Dne 22.12.2015 podal námitky SDH Parník a JSDHO Parník, zastoupen Petrem Andrlem, bytem J.Pácla 419, 560  02 Česká Třebová, které se týkají nesouhlasu s návrhem místní úpravy provozu.
Námitka – Petr Andrle (SDH Parník a JSDHO Parník):
„Nesouhlasíme se změnou provozu na ulici Husova na jednosměrný, neboť se členům sboru a jednotky  sboru dobrovolných hasičů zkomplikuje a prodlouží cesta ze zbrojnice domů, pokud budou muset  najíždět na silnici I/14.“
O předmětných námitkách je rozhodnuto v níže uvedeném rozhodnutí o námitkách, které je v souladu s ustanovením § 172 odst. 5 zákona č. 500/2004 Sb. Správního řádu součástí odůvodnění opatření obecné povahy  Vzhledem k tomu, že se podaným námitkám dle níže uvedeného rozhodnutí nevyhovuje, je místní úprava provozu  stanovena v rozsahu dle návrhu opatření obecné povahy.

 

Rozhodnutí o námitkách:
Městský úřad Česká Třebová, odbor dopravy a silničního hospodářství, jako příslušný orgán státní správy rozhodl o  níže uvedených námitkách proti návrhu opatření obecné povahy pro stanovení místní úpravy provozu na místní  komunikaci v ulici Husova v České Třebové, které dne 22.12.2015 podal Lubor Dušek, IČ:68469543, sídlem  Husova 12, 560 02 Česká Třebová, které odůvodňují nesouhlas s návrhem místní úpravy provozu, takto: 
„Já Lubor Dušek, bytem Husova 12 Česká Třebová NESOUHLASÍM s úpravou dopravního značení na jednosměrnou silnici ulice Husova. Na této adrese mám již mnoho let provozovnu k podnikání, touto  úpravou se dostanu do značných finančních ztrát a navíc je mně značně omezen výjezd a parkování vozidla, které zajišťuje odvoz obědů z městské jídelny Habrmanova na Základní školu ulice Ústecká na  Parníku. Prosím o přehodnocení této situace. Na této ulici byl vždy minimální provoz a kvůli chvilkové  uzavírce ulice Ústecké, kdy tu byl zvýšený provoz si nemusíme celou situaci ztěžovat.“
Této námitce se nevyhovuje a zamítá se.  Č.j.: 20896/2015/DOP/NER/2224
 
Městský úřad Česká Třebová, odbor dopravy a silničního hospodářství, jako příslušný orgán státní správy rozhodl o  níže uvedených námitkách proti návrhu opatření obecné povahy pro stanovení místní úpravy provozu na místní  komunikaci v ulici Husova v České Třebové, které dne 22.12.2015 podal SDH Parník a JSDHO Parník, zastoupen  Petrem Andrlem, bytem J.Pácla 419, 560 02 Česká Třebová, které odůvodňují nesouhlas s návrhem místní úpravy  provozu, takto:

 

„Nesouhlasíme se změnou provozu na ulici Husova na jednosměrný, neboť se členům sboru a jednotky sboru dobrovolných hasičů zkomplikuje a prodlouží cesta ze zbrojnice domů, pokud budou muset najíždět na silnici I/14.“
Této námitce se nevyhovuje a zamítá se.

 

Odůvodnění rozhodnutí o námitkách:
Dne 22.12.2015 podal námitky Lubor Dušek, IČ:68469543, sídlem Husova 12, 560 02 Česká Třebová, majitel domů čp. 12 přilehlý k místní komunikaci v ul. Husova v České Třebové, k návrhu na stanovení místní úpravy  provozu. V předmětné věci se jedná o vlastníka nemovitosti, jehož práva, povinnosti nebo zájmy související s výkonem vlastnického práva mohou být opatřením obecné povahy přímo dotčeny. Lubor Dušek nesouhlasí s návrhem místní úpravy provozu z následujících důvodů:
„Já Lubor Dušek, bytem Husova 12 Česká Třebová NESOUHLASÍM s úpravou dopravního značení na  jednosměrnou silnici ulice Husova. Na této adrese mám již mnoho let provozovnu k podnikání, touto  úpravou se dostanu do značných finančních ztrát a navíc je mně značně omezen výjezd a parkování  vozidla, které zajišťuje odvoz obědů z městské jídelny Habrmanova na Základní školu ulice Ústecká na Parníku. Prosím o přehodnocení této situace. Na této ulici byl vždy minimální provoz a kvůli chvilkové  uzavírce ulice Ústecké, kdy tu byl zvýšený provoz si nemusíme celou situaci ztěžovat.“
K výše uvedeným důvodům nesouhlasu s návrhem místní úpravy provozu, správní orgán uvádí následující  odůvodnění zamítnutí:
Městský úřad posoudil námitku pana Duška, kdy bylo zjištěno, že dopravní značení B 2 „Zákaz vjezdu všech  vozidel“ bude instalován až za sjezd z krytého garážového stání pana Duška. Příjezd k jeho nemovitosti tak  zůstává zachován v obou směrech. Dopravní značení omezí výjezd od nemovitosti, kdy panu Duškovi bude  umožněno vyjíždět pouze vlevo po ulici Husova, ke křižovatce ulic Husova a Palackého směrem k tenisovým  kurtům, což by nemělo výrazně omezit jeho podnikatelskou činnost. Je nutné si uvědomit, že ulice Husova je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a  lesních pozemků a dále je po této komunikaci vedena hojně využívaná cyklotrasa. Většina přepravních vztahů, má  buď svůj cíl v této oblasti a nebo její začátek. Jedná se o území, ze kterého by měla být vytlačena tranzitní doprava,  která zde působí rušivě a vzhledem k bezpečnosti a plynulosti provozu je zde nežádoucí. Dopravy by měla být co  nejkratší cestou přivedena na silnici vyšší třídy, v tomto území na silnici I/14, která je určena pro dálkovou dopravu a dopravu mezi okresy. Při zvážení těchto podmínek, by pak měla být pro pana Duška nejvhodnější trasa od jeho  nemovitosti, právě trasa, která byla navržená při povolování dopravního značení. Správní orgán dále uvádí, že místním šetřením bylo zjištěno, že pan Dušek i v minulosti k výjezdu ze své nemovitosti volil trasu vlevo směrem  k tenisovým kurtům a ke křižovatce ulice Husova a Palackého. Tomu nasvědčuje i orientace výjezdu z jeho krytého  garážového stání. K problému parkování vozidel před nemovitostí panu Duška správní orgán uvádí, že v minulosti  nebylo ze zákona možné parkovat před jeho nemovitostí a to z důvodu, že se jednalo o obousměrnou komunikaci,  kdy nebylo možné při stání zachovat průjezdný profil tří metrů pro každý směr jízdy. Zjednosměrněním provozu se  tato situace mění, kdy je možné v případě, že dojde k stavební úpravě plotu pana Duška, zajistit parkování před  jeho nemovitostí, konkrétně v před jeho zastřešeným stáním. Správní orgán vyhověl žádosti o zjednosměrnění  provozu zejména z důvodu zvýšení bezpečnosti cyklistů na cyklotrase, která je zde vedena po úzkých  komunikacích, kdy každé míjení se s motorovým vozidlem představovalo riziko pro cyklistu, ale i pro chodce. Je  prokázané, že v nejužším místě komunikace u domu čp. 10 nebylo možné zajistit bezpečné míjení dvou  protijedoucích vozidel a v tomto místě došlo několikrát k poškození domu čp. 10 projíždějícími vozidly. Změnou  organizace dopravy z obousměrného na jednosměrný provoz dojde k vyloučení značné části tranzitní dopravy a ke  zklidnění celé oblasti. Správní orgán si je vědom určitého omezení, které způsobí změna organizace dopravy všem  obyvatelům dané oblasti, ale toto omezení je vyváženo zvýšením bezpečnosti a plynulosti dopravy, kdy veřejný  zájem by měl být nadřazen zájmům jednotlivce. Změnu dopravního značení nelze považovat za samoúčelné, nebo dokonce za šikanózní, nýbrž za racionální a opodstatněné legitimním důvodem, kdy toto dopravní značení bylo  řádně schváleno a odsouhlaseno všemi kompetentními orgány  Z výše uvedených důvodů správní orgán námitkám nevyhověl.
 
Dne 22.12.2015 podal námitky SDH Parník a JSDHO Parník, zastoupen Petrem Andrlem, bytem J.Pácla 419, 560  02 Česká Třebová, k návrhu na stanovení místní úpravy provozu. V předmětné věci se nejedná o vlastníka  nemovitosti, jehož práva, povinnosti nebo zájmy související s výkonem vlastnického práva mohou být opatřením  obecné povahy přímo dotčeny. Hasičská zbrojnice Parník se nachází mimo úsek, na kterém bude provedena místní  úpravy provozu.
SDH Parník a JSDHO Parník nesouhlasí s návrhem místní úpravy provozu z následujících důvodů:  „Nesouhlasíme se změnou provozu na ulici Husova na jednosměrný, neboť se členům sboru a jednotky  sboru dobrovolných hasičů zkomplikuje a prodlouží cesta ze zbrojnice domů, pokud budou muset  najíždět na silnici I/14.“
K výše uvedeným důvodům nesouhlasu s návrhem místní úpravy provozu, správní orgán uvádí následující  odůvodnění zamítnutí:
Jak již bylo uvedeno výše správní orgán byl při změněn dopravního značení veden legitimním důvodem zvýšit  bezpečnost provozu na této pozemní komunikaci, kdy v úvahu vzal i skutečnost, že se na této komunikaci nachází  požární zbrojnice dobrovolných hasičů Parník. Z tohoto důvodu bylo zjednosměrnění provozu voleno až za  výjezdem z této požární zbrojnice, kdy nové usměrnění provozu nezhorší operační časy výjezdu hasičských  vozidel. Nelze předpokládat, že by zásahové vozidlo hasičského záchranného sboru použilo úzkou, nepřehlednou  komunikaci, ulici Husova, k cestě k zásahu, když se nedaleko nachází lehce dostupná silnice první třídy. Co se týká  osobních zájmů členů hasičského sboru, kterým se po schůzích prodlouží cesta domů jejich soukromými vozidly,
tak k tomuto správní orgán uvádí, že komunikace ulice Husova má sloužit zejména k spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními  komunikacemi a účelem nové organizace dopravy je právě vyloučit tranzitní dopravu přes tuto komunikaci. Z dostupných mapových podkladů lze logicky dovodit, že časový rozdíl mezi původní trasou a současnou lze  vyjádřit v řádech desítek vteřin. Správní orgán opět musí konstatovat, že by veřejný zájem (bezpečnost provozu)  měl být nadřazen osobním zájmům jednotliv ců.
Správní orgán je povinen zabývat se a vypořádat se jen s těmi připomínkami, které byly uplatněny osobami, jejichž  práva, povinnosti nebo zájmy mohou být opatřením obecné povahy přímo dotčeny. Vzhledem k tomu, že hasičská  zbrojnice Parník čp. 519 se nachází mimo úsek navrhované úpravy provozu, není provoz této hasičské zbrojnice touto úpravou nijak dotčen. Správní orgán se pak výše uvedenou připomínkou nemusí vůbec zabývat.  Z výše uvedených důvodů správní orgán námitkám nevyhověl.
 
Poučení k rozhodnutí o námitkách:  Proti rozhodnutí se nelze odvolat ani podat rozklad. 
Poučení o opravném prostředku:  Ve smyslu ust. § 173 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, opatření obecné povahy nabývá účinnosti  patnáctým dnem po dni vyvěšení veřejné vyhlášky. Ve smyslu ust. § 173 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád proti opatření obecné povahy nelze podat řádný opravný prostředek. Ve smyslu stanovení § 101 a násl.   soudního řádu je možný přezkum u soudu. 

Ing. Tomáš Hájek v.r.  vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství
Za správnost vyhotovení: Milan Neruda
Toto oznámení musí být vyvěšeno po dobu 15 ti dnů na úřední desce orgánu, který písemnost doručuje a 
zveřejněno způsobem umožňujícím dálkový přístup. Poslední den této lhůty je dnem doručení.