Část kolejiště ve stanici Česká Třebová prošla rekonstrukcí

Česká Třebová, 13. dubna 2016 – Správa železniční dopravní cesty zrekonstruovala železniční svršek a přilehlé výhybky tzv. čtvrtého svazku směrové skupiny nákladního nádraží v železniční stanici Česká Třebová. Projekt se podílel na naplnění globálního cíle prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské dopravní síti TEN-T.
Vyhodnocení projektu se konalo v České Třebové v hotelu Bravo za účasti generálního ředitele SŽDC, s.o. Ing. Pavla Surého,  ředitele  oblastního ředitelství SŽDC Hradec Králové Ing. Vladimíra Filipa, ředitele odboru kanceláře ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Ing. Ivo Vykydala, zástupců projekční organizace SUDOP Brno a zhotovitele investice,  ředitele společnosti Chládek a Tintěra Pardubice, a.s..  Investice v hodnotě cca 316 mil. Kč (bez DPH) byla realizována od května 2014 do závěru loňského roku 2015. 
Součástí projektu byla úprava železničního spodku a svršku v oblasti kolejových brzd a v kolejových rozvětveních, dále rekonstrukce kolejových brzd na směrových kolejích. Došlo rovněž k úpravám zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, rozvodů vzduchotechniky a místní kabelizace. Rekonstrukcí prošla i trafostanice, trakční vedení a osvětlení směrových kolejí. Stavbaři také instalovali nový systém elektrického ohřevu výhybek a doplnili systém dálkové diagnostiky.
Česká Třebová tvoří důležitý železniční uzel na jedné z nejvytíženějších tratí v České republice: Praha – Kolín – Česká Třebová. Hlavním cílem rekonstrukce směrových kolejí bylo zvýšení propustnosti stanice a zajištění větší provozní spolehlivosti kolejiště a bezpečnosti provozu,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Výměnou stávajících pneumatických kolejových brzd za moderní hydraulické se snížily provozní i energetické náklady. Nové brzdy na 4. svazku jsou zárodkem modernizace celého spádoviště a umožňují začlenění do nového systému KOMPAS pro budoucí zabezpečení spádoviště.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce 4. svazku směrových kolejí v žst. Česká Třebová činily 316 639 211 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 247 509 701 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.

  •  
  • Na posledním snímku Pavla Stejskala pořízeném před dokončením investice je pohled na moderní hydraulické automatické brzdy pod spádovištěm seřaďovacího nádraží., právě se dokončuje jejich montáž a zkoušky.