-
Část
kolejiště ve stanici Česká Třebová prošla rekonstrukcí
- Česká Třebová, 13. dubna
2016 – Správa železniční dopravní cesty zrekonstruovala železniční
svršek a přilehlé výhybky tzv. čtvrtého svazku směrové skupiny
nákladního nádraží v železniční stanici Česká Třebová. Projekt se
podílel na naplnění globálního cíle prioritní osy 1 Operačního programu
Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské dopravní
síti TEN-T.
-
Vyhodnocení
projektu se konalo v České Třebové v hotelu Bravo za účasti generálního
ředitele SŽDC, s.o. Ing. Pavla Surého, ředitele oblastního
ředitelství SŽDC Hradec Králové Ing. Vladimíra Filipa, ředitele odboru
kanceláře ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Ing. Ivo
Vykydala, zástupců projekční organizace SUDOP Brno a zhotovitele
investice, ředitele společnosti Chládek a Tintěra Pardubice, a.s..
Investice v hodnotě cca 316 mil. Kč (bez DPH) byla realizována od května
2014 do závěru loňského roku 2015.
- Součástí projektu byla
úprava železničního spodku a svršku v oblasti kolejových brzd a v
kolejových rozvětveních, dále rekonstrukce kolejových brzd na směrových
kolejích. Došlo rovněž k úpravám zabezpečovacího a sdělovacího zařízení,
rozvodů vzduchotechniky a místní kabelizace. Rekonstrukcí prošla i
trafostanice, trakční vedení a osvětlení směrových kolejí. Stavbaři také
instalovali nový systém elektrického ohřevu výhybek a doplnili systém
dálkové diagnostiky.
- „Česká Třebová tvoří
důležitý železniční uzel na jedné z nejvytíženějších tratí v České
republice: Praha – Kolín – Česká Třebová. Hlavním cílem rekonstrukce
směrových kolejí bylo zvýšení propustnosti stanice a zajištění větší
provozní spolehlivosti kolejiště a bezpečnosti provozu,“ sdělil
generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
- Výměnou stávajících
pneumatických kolejových brzd za moderní hydraulické se snížily provozní
i energetické náklady. Nové brzdy na 4. svazku jsou zárodkem modernizace
celého spádoviště a umožňují začlenění do nového systému KOMPAS pro
budoucí zabezpečení spádoviště.
- Předpokládané celkové
náklady stavby s názvem Rekonstrukce 4. svazku směrových kolejí v žst.
Česká Třebová činily 316 639 211 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci
Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií,
kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 247 509
701 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní
infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost Chládek a Tintěra,
Pardubice a.s.
-
-
-
-
-
Na posledním snímku Pavla Stejskala pořízeném před dokončením
investice je pohled na moderní hydraulické automatické brzdy pod
spádovištěm seřaďovacího nádraží., právě se dokončuje jejich montáž a
zkoušky.
|