Jednosměrný provoz v Husově ulici
Nemohl jsem si bohužel
nevšimnout novinky v Husově ulici, respektive pouze v přibližně 50
metrovém úseku. Jelikož jsem sám obyvatel ulice Husova, ačkoliv
v jiné části města a řadu let jsem tuto ulici využíval, především
pouze jako spojnici k základní škole Ústecká, kde vyzvedávám své
děti ze školy, jsem nucen přikázaný směr objíždět po I/14. Položil
jsem si otázku z jakého důvodu náhle došlo k stanovení jednosměrného
provozu a následně jsem na úřední desce městského úřadu objevil tvz.
opatření obecné povahy, kde správní orgán oznamuje stanovení
jednosměrného provozu v ulici Husova. Hlavní důvod doprava zde
působí rušivě, což je jev nežádoucí a také musíme zajistit
bezpečnost cyklistů. Zajistit bezpečnost cyklistů v 50 metrovém
úseku, když cyklisti projíždí celou Husovou ulici až do centra
města? Každému je snad jasné, že pro bezpečnost cyklistů to být
nemůže. Druhý důvod zamezit dopravě, která působí rušivě?, Na koho
působí rušivě - na čtyři nemovitosti v tomto úseku? Je tedy
celkem jasné, jaký je hlavní důvod k zavedení jednosměrného provozu
a to tedy vytvoření klidové zóny pro tyto nemovitosti. Stačí tedy
správnímu orgánu k takovému rozhodnutí, který zasahuje do práv řady
našich občanů konstatovat, že je doprava jev rušivý element. Tímto
nesmyslným rozhodnutím je dotčena řada občanů, především žijící na
ulici Husova, Kylarova, Páclova, ale celá řada dalších, především
zaměstnanci základní škola Ústecká a také rodiče, kteří si
vyzvedávají své děti. Jen si neodpustím poznámku, kdy umístění
těchto značek, které jsou mimochodem velmi špatně vidět (především
značka slepá ulice), došlo přesně v době, kdy opět probíhají práce
na silnici I/14, to snad nemůže být náhoda? Současně si nemůžu
odpustit další poznámku, když ihned o prvního dne zde každý den
několik hodin pečlivě hlídkují strážníci městské policie. Co k tomu
dodat, určitě je to pro naši bezpečnost nutné. Nikomu nevadí, že
není možné u základní školy Ústecká bezpečně přejít, neboť zde
probíhá rekonstrukce, téměř žádný řidič již nehledí na přechod pro
chodce a pouze sleduje semafory, které řídí provoz. V tomto úseku
vlastně není nutné dohlížet především na bezpečnost našich dětí,
vždyť zde projede pouze 11 000 vozidel denně. Bohužel vůbec nikdo
obecně neřeší tento neúměrný provoz na této přetížené silnici.
Omlouvám se, vlastně řeší, zapomněl jsem, že zde budeme mít nové
chodníky pro bezpečnost chodců v řádu několika milionů. Poradím vám,
co by bylo nejlepší pro bezpečnost chodců a vlastně všech účastníků
provozu, učinit kroky ke snížení provozu na I/14 nebo u této
komunikace doprava rušivě nepůsobí? Určitě je smysluplnější stát u
Husovy ulice a kontrolovat řidiče, zda dodržují přikázaný směr.
L.H.
PS. loňského roku hlavní
průtah městem omezen, tento rok situace stejná, příští rok má být
také. Tak co k tomu dodat.
-
Poznámka
- S textem lze opravdu
souhlasit, za velmi hloupý považuji provoz cyklistů v protisměru
bez vyznačeného pruhu. Díky trase cyklostezky zařazené do systému
ROT nelze cyklisty omezit. V době, kdy je hlavní Ústecká průjezdná, se
ulicí Husovou ulicí vydá jen blázen. Úprava ovšem vznikla legálně, posoudila ji
dopravní komise, která změnu odsouhlasila až napodruhé, návrh
doporučil DI Policie a výsledkem bylo zmíněné "opatření obecné
povahy". Vznikla však schválnost, kterou si vyprosili občané
bydlící v blízkém okolí, neboť zvláště při loňské dlouhé
rekonstrukci způsobené stavbou plynovodu prováděné šnečím tempem
měli dopravy až dost. Domnívám se, že stejným způsobem, tedy
žádostí na dopravní komisi, projednáním na DI Policie a vydáním
dalšího "opatření obecné povahy" lze opět stávající
úpravu zrušit, neboť se neosvědčila. Na obranu vedení města a
zejména starosty je třeba dodat, že se realizaci této úpravy
opravdu dlouho bránili a nepovažovali ji za nejlepší řešení. Leč
kraťoučká jednosměrka je na světě a nezbývá než ji respektovat.
Pokud tam městská policie opravdu kontroluje, zdá se mi to mrhání
časem. Městská policie není přece policie dopravní. Má sice
některé pravomoci i v této oblasti, ale nikoliv jako hlavní.
Za velmi tristní také považuji stav parkování v zóně v Hýblově a
Moravské ulici, kde vzniká represe a udělování pokut jen
jako náhodný jev. Ač mají strážníci tuto oblast vlastně pod
nosem, tak po většinu dní zde může zaparkovat kdokoliv bez
parkovacích hodin a nikdo si nevšimne. Za dlouhá léta bylo
možné místní motoristy k používání parkovacích hodin vychovat. Rozumím zde regulaci
parkování přes den, ale proč je třeba omezit parkování na 20 minut i
po 17. hodině, kdy se již v žádném z obchodů v okolí nedá
nakoupit? To by také chtělo nějaké "opatření obecné povahy"
a změnu dopravního značení .... (mm)
-
-
FK
aktuálně
-
- "A" mužstvo
zvítězilo ve středu 11.5. v dohrávaném utkání 1. jarního kola
Moravanech 2 : 1.
-
- Starší žáci
postoupili do finále poháru, když zvítězili v Letohradě 3:0.
-
- Program víkendu:
-
- sobota 14.května
-
- Mladší přípravka B
jede na turnaj do Chocně, začíná v 9:00.
-
- Mladší přípravka A
hraje turnaj v Pardubicích od 9:00.
-
- Stará garda se
střetne v přátelském zápase s Horní Lhotou, doma od 11:00.
-
- Dorost přivítá od
14:45 Holice
-
- "A" mužstvo se
doma utká také s Holicemi od 17:00
-
- neděle 15.května
-
- Mladší přípravka C
hraje na domácím hřišti další turnaj od 9:30.
-
- Starší a mladší žáci
přivítají od 13:30 a 15:15 Letohrad.
-
-
S
FURYí na cestách:
Otevíračka Bike parku
Peklák
-
Píše
www.dolekop.com Autor:
ZR, vydáno: 12.5.2016
-
Když jsem se na veletrhu For Bikes dozvěděl, že 7. května se
bude otevírat Bike park Peklák v České Třebové, hned mi bylo
jasné, co o první květnové sobotě budu dělat. A poté, co jsem si
pár týdnu před openingem pořídil novou FURYi od GT, jsem se
doslova nemohl dočkat, až ji tam znovu provětrám.
- Do Třebové vyrážím společně s Kelim, Béďou a Markétkou
v sobotu ráno. Z Brna je to slabých 80 km, ale po blbé silnici
směrem na Svitavy, a tak nám jen cesta tam zabere hodinu a půl.
Zvažujeme, že by bylo lepší jet příště vlakem, kterým se dá
z Brna do České Třebové dostat i do hodiny a celá parta si pak
po ježdění může dát i pár piv a nikdo nemusí řešit, kdo bude
řídit domů. Parta to neřešila, dala piva a řídil Keli,
pozn. Keli.
- Po příjezdu potkáváme borce z místní trail builders crew,
kteří nás informují o tom, že včerejší večírek byl mocný a že
tratě jsou 100 % ready! Neúčast na večírku nás sice trochu
mrzí, ale aspoň nejsme rozbití a můžeme to tam dneska vyslat…
- Na start tratí vyváží vlek, jenž má místo kotvy očko,
které vám místní velice vstřícní vlekaři zaháknou za
představec a vy se tak můžete relativně pohodlně dostat
nahoru.
Specialitou je gumový pás pod vlekem, takže se dráha
nevyjíždí a nedrncá to, vyjet nahoru je úplně zadarmo,
vzpomínám si na Razulu, kde výjezd na stejném kotváči byl
náročnější než tamní sjezdová trať, pozn. Keli.
Místní kopec patří spíše mezi menší, ale to co se zde podařilo
místňákům vytvořit i přes různé oplétačky s úřady je na
poklonu. V podstatě tu najdete 2 plnohodnotné tratě v lese na
pravé straně kopce (díváte-li se ze startu) a 4 tratě na
straně levé, které se různě protínají a dokonce i na chvíli
spojí, aby se na posledních cca 500 m opět rozpojily.
Obtížnosti tu naleznete od opravdu snadných modrých až po
černé, jejichž obtížnost a strmost prověří techničku. Abych
nezapomněl, tak na pravé straně sjezdovky se ještě nachází Air
Line s dvojáky a lavicemi, takže i vyložení skokani si tu
přijdou na své.
My ji tentokrát vynechali, protože notně pofukovalo a
lenost šlapat byla veliká, dle infa od builderů tato dráha
letos dozná změn a bude ještě lepší, my se vrátíme o ověříme
si to, pozn. Keli.
-
Za
celý den jsem tu ojezdil v podstatě všechno, ale ABSOLUTNĚ
NEJVÍC ZÁBAVY jsem si užil na červené trati MALINOVKA, na
pravé straně kopce. Ze začátku je trošku plýtší, ale i tak
s příjemnou flow a poté co vyšlete první přescesťák, se to
pěkně rozjede. Další přescesťák, wallride, klopenková pasáž,
kde se musíte opravdu snažit udržet si správnou stopu, další
wallride a už vylétáváte z lesa do ostré klopenky na
sjezdovku. A znovu do lesa, poslední metry tratě jsou docela
výživné, musíš správně trefit nájezd do nejstrmější pasáže,
přeskočit kořeny, přetížení jak v MIGu na oslavách osvobození
od fašismu a už jste na posledním skoku, jenž vás vyplivne
zpátky na sjezdovce. Dojezd k vleku jak na svěťáku. Tahle trať
je fakt TOP!
- Já bych se nebál přirovnat Peklák ke slovenské Kálnici
v trochu menším. Kopec není tak prošpikován dráhami, ale
Peklák dokazuje, že i na malém kopci se dá postavit dobrý,
zábavný park. A to i přesto, že do terénu nesmíš vyrazit
s těžkou technikou, pozn. Keli.
- Pokud na Peklák dorazíte bez kola je zde možnost si i něco
vypůjčit. Za celý den vás to bude stát 600–800 Kč v závislosti
na stroji. Celodenní permanentka tu vyjde na lidových 300 Kč, a
jestli byste vyrazili vlakem, tak za cestu z Brna tam i zpět
neutratíte ani 200 Kč. Tím pádem se z Bike parku Peklák stává
opravdu zajímavá záležitost.
- Otevřeno na Pekláku je v květnu a červnu jen v sobotu a
neděli, v červenci a srpnu se pak přidá i čtvrtek a pátek a
září, říjen se opět pofrčí v omezeném soboto-nedělním režimu.
U spodní stanice vleku je i menší podnik, kde se můžete
osvěžit malinovkou, pivem, či jejich kombinací, nebo i něco
zakousnout.
Zmíněnou kombinaci malinovky a piva nedoporučuji, Radler
chutná o hodně lépe, ale pokud jsou ale jídla Láďi Hrušky
vrchol tvých kulinářských zkušeností, tak si „pochutnáš“,
pozn. Keli.
- Na přelomu července a srpna tu kluci plánují i DH závody,
takže když to vyjde, potkáme se tu. Více se o Pekláku dozvíte
na www.peklak.cz
- Zdroj
www.dolekop.com
Více ZDE
-
-
KLUB
ČERVENKA z.s.
- 1. červen 2016 v 16.00 hod. ( první středa v měsíci )
- Kulturní centrum Česká Třebová, klubovna
-
6.
DÍLNA: KALEIDOSKOP
- Lektorka: Oldřiška Smékalová
- Pomůcky:
- šicí a řezací pomůcky, šicí stroj (je k zapůjčení)
- Látka s velkoplošným vzorem, který se minimálně 4x
opakuje.
- Nejlépe opakovat 8x.
- Bude použita technika při které není téměř zbytkový
odpad látky.
- Lektorné: 30,- Kč
- členky Klubu Červenka a 60,- Kč ostatní účastníci
- Finančně podpořeno Pardubickým krajem
-
-
Zážitky z kulturních
institucí kraje si nenechaly ujít stovky lidí
- Šest kulturních institucí,
které zřizuje Pardubický kraj, uspořádalo letos nově festival
zážitků nazvaný OMG, neboli Otevřená muzea a galerie, o
knihovně nemluvě. Zajímavé programy, které v průběhu týdne
nabídla tato kulturní zařízení zájemcům zdarma, si nenechalo
ujít přes 2600 lidí, kteří se nabízených zážitků aktivně
zúčastnili.
- Dvacet statečných přišlo ve čtyři ráno
- Celý festival měl netradiční zahájení. Dvouhodinový
koncert totiž začínal už ve čtyři hodiny ráno, a to na valech
Zámku Pardubice. Dirigoval vedoucí přírodovědného oddělení
Východočeského muzea v Pardubicích Vladimír Lemberk a v
hlavních rolích vystoupili kosi,
často se ozýval jakoby přiškrcený hlas rehka domácího, snadno
rozeznatelné bylo „cibe cibe“ nebo „cicibe cicibe“ sýkory
koňadry. Posluchači zaslechli také červenku, rehka zahradního,
sýkoru modřinku, budníčka menšího, drozda kvíčalu, střízlíka,
strakapouda nebo špačka. Vidět mohli i volavku, racka, rorýse
či krahujce. Celkem poslouchalo dvouhodinový koncertní program
před svítáním na dvacet statečných účastníků.
- Paprsky slunce odrážela stará cédéčka
- Výtvarný happening připravili pro návštěvníky Zámku
Pardubice studenti Gymnázia Dašická ve spolupráci
s Východočeskou galerií. Na nádvoří skládali a vpichovali mezi
kostky dláždění stará cédéčka připevněná na drátcích, aby tu
mohla odrážet paprsky slunce a zvyšovat jeho sílu. To
podpořili i společným cvičením sestavy Pozdrav Slunci. Pro
všechny pak byla připravena autentická komentovaná prohlídka
výstavy Kurta Gebauera, Matice Země se samotným autorem, který
znovu přijel do Pardubic. Zájemci se tak od něj i kurátorky
výstavy Marie Jirákové mohli dozvědět příběhy vzniku
jednotlivých děl.
- Zájemci se z knihovny vydali na cestu přímo ke Slunci
- Přímo k prozkoumání vesmíru se zhruba stovka zájemců
dostala na Den Slunce odpoledne v Krajské knihovně. Ta
uspořádala besedu s pracovníkem České kosmické kanceláře
Milanem Halouskem. Posluchači nemohli od uchvacujících
fotografií a videí odtrhnout zrak. Při promítání těchto
magických obrazů se dozvěděli například o způsobech zkoumání
vesmíru z Mezinárodní kosmické stanice ISS obíhající Zemi ve
výšce 400 km, mohli vidět polární záři či obyčejné bouřky.
Hovořilo se o významu výzkumů, které probíhají ve stavu
beztíže, i jak ovlivňují život tady u nás na Zemi.
- Jak funguje orloj?
- Regionální muzeum v Litomyšli využilo současnou výstavu o
astronomii v našem kraji a uspořádalo astronomické dílny pro
žáky základních a středních škol. Pod vedením zkušených
lektorů z Národního technického muzea v Praze se pomocí řady
přístrojů studenti dozvěděli, jak fungují vodní a sluneční
hodiny či dalekohled. Poznali také záhady astrolábu orloje,
středověkého věštění z postavení planet a mnoho dalšího.
Stejná dílna byla připravena v podvečer také pro širokou
veřejnost. Celkem záhady hvězd rozluštilo při festivalu
zážitků v Litomyšli na 160 lidí. Díky velkorysé zápůjčce
Národního technického muzea návštěvníci zhlédli také desítky
unikátních přístrojů.
- Muchovy plakáty inspirovaly k tvorbě
- Největším pokladem Regionálního muzea v Chrudimi jsou
Muchovy originální plakáty. Ty mohlo více než 150 fanoušků
vidět tentokrát s odborným komentářem zdarma a navíc si mohli
vyzkoušet své tvůrčí schopnosti v secesním stylu.
Návštěvníci, především žáci a studenti z chrudimských škol,
nejprve načerpali inspiraci ve stálé expozici věnované
plakátům a tvorbě Alfonse Muchy. Za pomoci digitální
techniky následně překreslovali velkoformátové secesní obrazy
a poté zahalili dívky z Muchových plakátů do ručně vyrobených
květin z papíru a dalších materiálů. Díky ohlasu a zaujetí
zúčastněných se z tohoto workshopu Alfons Mucha – Plakáty
stane jeden z mnoha edukačních programů chrudimského
Regionálního muzea.
- Na Kujebácké rotování přijeli i četníci
- V Regionálním muzeu ve Vysokém Mýtě sázejí na zájem lidí a
zejména té nejmladší generace o techniku, která není jen ke
koukání, ale jede, řeže, čerpá, lisuje, brousí, hobluje a
podobně. Na tom založili celodenní program na náměstí Otakara
II. s názvem Kujebácké rotování, na který přišlo na 2000 lidí.
Divácky přitažlivou podívanou přineslo setkání a jízdy
traktorů firmy Svoboda Kosmonosy u Mladé Boleslavi nebo zásahy
Četnické pátrací stanice Pardubice, jejíž četníci
nekompromisně rozdávali pokuty za obsluhu strojů bez
dodržování bezpečnostních předpisů. Velký zájem u
nejmenších návštěvníků vyvolaly plechové mechanické hračky
české firmy KOVAP. Děti se i vracely, aby si znovu mohly
vyzkoušet traktory nebo pojízdnou lanovku, složit historické
puzzle nebo sestavit obrázek na replice historických kostek.
Za správná řešení soutěží si také odnesly drobné ceny. Na
festivalu se vedle téměř dvou desítek sběratelů a Svoboda
traktor klubu ČR významně podílela také tři muzea: Technické
muzeum v Brně, Muzeum Blanenska a Muzeum starých strojů
Žamberk.
- Příběh Pardubic ožil v nové expozici na zámku
- Na závěr se festival vrátil zase na Zámek Pardubice.
Východočeské muzeum otevřelo novou stálou expozici, která tu
dlouho chyběla, o historii Pardubic, a to od nejstarších dějin
a první písemné zmínky až do vzniku Československé republiky v
roce 1918. Jmenuje se Pardubice – příběh města. Je umístěna
v zatím veřejnosti neznámém velkém historickém sále, který
sloužil po dokončení rekonstrukce, osazení původního stropu a
restaurování nástěnných maleb v 90. letech jako přechodný
depozitář. Expozice se nachází i na kůru zámecké kaple a
v někdejší výukové učebně. Její vernisáží pro necelou stovku
lidí se letošní festival OMG uzavřel.
|