Českotřebovský deník 135/2016 (26.5.)
Přijede  historická vlaková souprava k příležitosti 165. výročí příjezdu první vlakové pošty do Prahy.

Projede v sobotu 28. 5. 2016 trasu:
Brno -  Česká Třebová – Pardubice – Kolín – Praha 

V každé zastávce se vlak zdrží přibližně 60 – 120 minut, aby si ho návštěvníci mohli prohlédnout.
Přesný časový plán jízdy najdete níže.
 

Den

Stanice odjezdu

Odjezd

Stanice příjezdu

Příjezd

Kolej č.

28.5.

Brno hl.n.

07:50

Česká Třebová

09:11

8

28.5.

Česká Třebová

10:40

Pardubice hl.n.

11:33

4

28.5.

Pardubice hl.n.

13:50

Kolín

14:42

107

28.5.

Kolín

15:54

Praha hl.n.

17:07

11a (13a)

28.5.

Praha hl.n.

19:03

Praha-Malešice

19:22

 

Pro tuto mimořádnou akci budou použity 2 vozy řady Postw, které v roce 1985, vyrobili vagonáři ve Studénce. Bylo tehdy vyrobeno 200 vozů a bylo to naposledy, kdy se u nás poštovní vozy vyráběly. První, muzejní,  vůz je výjimečný především tím, že má jako jediný, z celého vozového parku České pošty, zcela zachováno vybavení, které ke své práci potřebovala posádka vlakové pošty. Druhý vůz byl po zrušení vlakových pošt v roce 1999 zrekonstruován pro potřeby moderní poštovní přepravy a je v současnosti spolu s dalšími využíván logistikou České pošty na trase Praha Malešice - Pardubice - Olomouc - Ostrava. 

V historickém poštovním voze bude po celou dobu trvání akce a po celé trase umístěna předsunutá přepážka pošty Brno 2, kde budou přepážkové pracovnice přijímat listovní zásilky a orážet je příležitostním poštovním razítkem České pošty a kašetem k výstavě "Letadlová pošta".

Vozy budou v Brně zpřístupněny v 7:00. Během všech zastávek budou přístupné výstavy v obou vozech. Příležitostná přepážka České pošty bude ve voze ve všech stanicích příjímat zásilky.V Pardubicích proběhne před odjezdem nakládka historických zásilek - přesně tak, jak v této stanici probíhala do roku 1999 desítky let. Bývalí zaměstnanci vlakových pošt pak tyto historické zásilky během jízdy do Kolína zpracují tak, jako to dělali v době své práce v ambulantních poštách

Více zde: http://www.muzeumvlakoveposty.cz/akce-2016/vlp-brno-praha-165/

 
ILHL pokračuje bez účasti týmu CZ LOKO 

Před přestávkou v soutěži, vyvolanou akcí 10 dní florbalu v České Třebové informoval zástupce HC CZLOKO Pavel Šimek ředitele soutěže, že po přestávce tým CZ LOKO odstupuje ze soutěže. Nyní proběhne kontrola, kolik odehráli zápasů a jakým způsobem to ovlivňuje další průběh soutěže. Nejspíše budou dosavadní výsledky ponechány a zbytek zápasů druhé části bude započítán v poměru 0:5 v prospěch soupeře. Zápasy třetí části budou vyřazeny z výsledků. Bude třeba řešit i finanční vyrovnání za neodehrané zápasy. Zápasy s HC CZLOKO se tedy v další části soutěže hrát nebudou. Plocha ZS může být využita pro tréninkové zápasy, je zaplacená.  
 
Sintex, s.r.o.  Česká Třebová spolupracuje s VUT Brno: Místo kabelů textil

Jak snížit hmotnost auta, autobusu či letadla o desítky až stovky kilogramů a tím i ušetřit spotřebované palivo? Brněnští vědci z VUT přišli s elegantním řešením: vyměnili části kabelů za vodivý 3D textil. Vizí je jednoduše řečeno odstranění části kabelů  z auta nebo letadla a posílat signály textilem. K přenosu signálu v dopravních prostředcích používají textilii, která by se mohla použít současně jako čalounění. Kabel je tak nahrazen  vodivým povrchem. Výzkumníci pracují s 3D textiliemi, což je laicky řečeno 3,4 milimetru tlustá látka vyráběná firmou Sintex z České Třebové. „Na tento textil umíme i tisknout antény, takže předpokládáme, že budeme schopni přenášet signál a energii tam, kam budeme chtít. Textilie jsou v dopravních prostředcích tak jako tak,“ konstatoval člen týmu Jan Vélim. Šlo by o významnou redukci paliva a emisí. Hodně vidět by to bylo u letadel, ale dalo by se to snadno aplikovat pro auta a autobusy. Brněnští vědci na přelomovém vynálezu, který nemá ve světě obdoby, spolupracují například s polským výrobcem autobusů Solaris nebo společností Evektor z Kunovic, která se zabývá vývojem malých letadel. (Zdroj www. idnes.cz 26/5)

Netolický: Musíme zpřehlednit systém pracovních víz pro Ukrajince 

Užhorod (26. května 2016) – Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal s předsedou Zakarpatské oblastní rady Michailo Rivisem o zlepšení fungování vízového systému pro žadatele o práci v České republice. Oba představitelé se shodli, že současný systém není funkční a nahrává různým skupinám, které profitují ze zprostředkování zaměstnání. Hejtman také zdůraznil, že udělá vše, co je v jeho silách, aby se tímto problémem intenzivně zajímala příslušná česká ministerstva.
„Neustále jsem ubezpečován, že teoreticky vše funguje a celý systém je přehledný, avšak pokud se podíváme na praktické fungování, tak je jasné, že současný způsob udělování pracovních víz má zásadní nedostatky a nahrává kriminálním živlům, které profitují na zajištění práce v České republice,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „V současné době jsou žádosti o pracovní víza řešena ve Lvově a přes 80 procent všech žádostí pochází právě ze Zakarpatí. Bylo by dobré uvažovat o vytvoření kanceláře pro zpracování žádostí právě v Užhorodě. Budu se snažit s ministrem zahraničí o této možnosti jednat, jelikož i to by mohlo cestu za získáním víz ulehčit,“ řekl hejtman Netolický.
Ten také zopakoval, že pracovníci ze Zakarpatí by mohli vyřešit problém nedostatku vybraných profesí v celé řadě společností nejen na území Pardubického kraje. „Téměř při každé návštěvě významných zaměstnavatelů se setkávám se záměry na rozšíření výroby, což je však limitováno nedostatkem pracovníků ve vybraných profesích. Ukrajinci by díky jazykové a kulturní blízkosti mohli tento problém velmi rychle vyřešit. Navíc celá řada podniků má již nyní s Ukrajinci velmi dobré zkušenosti,“ dodal hejtman Netolický.