-
Přijede
historická vlaková souprava k příležitosti 165. výročí příjezdu první
vlakové pošty do Prahy.
-
Projede v sobotu 28. 5.
2016 trasu:
-
Brno - Česká Třebová –
Pardubice – Kolín – Praha
- V každé zastávce se vlak zdrží přibližně 60 – 120 minut, aby si ho
návštěvníci mohli prohlédnout.
- Přesný časový plán jízdy najdete níže.
-
Den |
Stanice odjezdu |
Odjezd |
Stanice příjezdu |
Příjezd |
Kolej č. |
28.5. |
Brno hl.n. |
07:50 |
Česká Třebová |
09:11 |
8 |
28.5. |
Česká Třebová |
10:40 |
Pardubice hl.n. |
11:33 |
4 |
28.5. |
Pardubice hl.n. |
13:50 |
Kolín |
14:42 |
107 |
28.5. |
Kolín |
15:54 |
Praha hl.n. |
17:07 |
11a (13a) |
28.5. |
Praha hl.n. |
19:03 |
Praha-Malešice |
19:22 |
|
Pro tuto
mimořádnou akci budou použity 2 vozy
řady Postw, které v roce 1985, vyrobili vagonáři ve Studénce. Bylo
tehdy vyrobeno 200 vozů a bylo to naposledy, kdy se u nás poštovní
vozy vyráběly. První, muzejní, vůz je výjimečný především tím, že má
jako jediný, z celého vozového parku České pošty, zcela zachováno
vybavení, které ke své práci potřebovala posádka vlakové pošty. Druhý
vůz byl po zrušení vlakových pošt v roce 1999 zrekonstruován pro
potřeby moderní poštovní přepravy a je v současnosti spolu s dalšími
využíván logistikou České pošty na trase Praha Malešice - Pardubice -
Olomouc - Ostrava.
V historickém poštovním voze bude po
celou dobu trvání akce a po celé trase umístěna předsunutá přepážka
pošty Brno 2, kde budou přepážkové pracovnice přijímat
listovní zásilky a orážet je příležitostním poštovním
razítkem České pošty a kašetem k výstavě "Letadlová pošta".
-
Vozy budou v Brně zpřístupněny v 7:00. Během
všech zastávek budou přístupné výstavy v obou vozech. Příležitostná
přepážka České pošty bude ve voze ve všech stanicích příjímat zásilky.V
Pardubicích proběhne před
odjezdem nakládka historických zásilek - přesně tak, jak v této
stanici probíhala do roku 1999 desítky let. Bývalí zaměstnanci
vlakových pošt pak tyto historické zásilky během jízdy do Kolína
zpracují tak, jako to dělali v době své práce v ambulantních poštách
Více zde:
http://www.muzeumvlakoveposty.cz/akce-2016/vlp-brno-praha-165/
-
-
ILHL
pokračuje bez účasti týmu CZ LOKO
- Před přestávkou v soutěži, vyvolanou akcí 10 dní florbalu v České
Třebové informoval zástupce HC CZLOKO Pavel Šimek ředitele soutěže, že
po přestávce tým CZ LOKO odstupuje ze soutěže. Nyní proběhne kontrola,
kolik odehráli zápasů a jakým způsobem to ovlivňuje další průběh
soutěže. Nejspíše budou dosavadní výsledky ponechány a zbytek zápasů
druhé části bude započítán v poměru 0:5 v prospěch soupeře. Zápasy
třetí části budou vyřazeny z výsledků. Bude třeba řešit i finanční
vyrovnání za neodehrané zápasy. Zápasy s HC CZLOKO se tedy v další
části soutěže hrát nebudou. Plocha ZS může být využita pro tréninkové
zápasy, je zaplacená.
-
-
Sintex,
s.r.o. Česká Třebová spolupracuje s VUT Brno: Místo kabelů
textil
-
Jak snížit hmotnost auta, autobusu či letadla o desítky až stovky
kilogramů a tím i ušetřit spotřebované palivo? Brněnští vědci z VUT
přišli s elegantním řešením: vyměnili části kabelů za vodivý 3D
textil. Vizí je jednoduše řečeno
odstranění části kabelů z auta nebo letadla a posílat signály
textilem. K přenosu signálu v dopravních prostředcích používají
textilii, která by se mohla použít současně jako čalounění. Kabel je
tak nahrazen vodivým povrchem. Výzkumníci pracují s 3D
textiliemi, což je laicky řečeno 3,4 milimetru tlustá látka vyráběná
firmou Sintex z České Třebové. „Na tento textil umíme i tisknout
antény, takže předpokládáme, že budeme schopni přenášet signál
a energii tam, kam budeme chtít. Textilie jsou v dopravních
prostředcích tak jako tak,“ konstatoval člen týmu Jan Vélim.
Šlo by o významnou
redukci paliva a emisí. Hodně vidět by to bylo u letadel, ale dalo by
se to snadno aplikovat pro auta a autobusy.
Brněnští vědci na přelomovém vynálezu, který nemá ve světě obdoby,
spolupracují například s polským výrobcem autobusů Solaris nebo
společností Evektor z Kunovic, která se zabývá vývojem malých letadel.
(Zdroj www. idnes.cz 26/5)
Netolický: Musíme zpřehlednit
systém pracovních víz pro Ukrajince
Užhorod (26. května 2016) – Hejtman Pardubického kraje Martin
Netolický jednal s předsedou Zakarpatské oblastní rady Michailo
Rivisem o zlepšení fungování vízového systému pro žadatele o práci v
České republice. Oba představitelé se shodli, že současný systém není
funkční a nahrává různým skupinám, které profitují ze zprostředkování
zaměstnání. Hejtman také zdůraznil, že udělá vše, co je v jeho silách,
aby se tímto problémem intenzivně zajímala příslušná česká
ministerstva.
„Neustále jsem ubezpečován, že teoreticky vše funguje a celý
systém je přehledný, avšak pokud se podíváme na praktické fungování,
tak je jasné, že současný způsob udělování pracovních víz má zásadní
nedostatky a nahrává kriminálním živlům, které profitují na zajištění
práce v České republice,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „V
současné době jsou žádosti o pracovní víza řešena ve Lvově a přes 80
procent všech žádostí pochází právě ze Zakarpatí. Bylo by dobré
uvažovat o vytvoření kanceláře pro zpracování žádostí právě v
Užhorodě. Budu se snažit s ministrem zahraničí o této možnosti jednat,
jelikož i to by mohlo cestu za získáním víz ulehčit,“ řekl hejtman
Netolický.
Ten také zopakoval, že pracovníci ze Zakarpatí by mohli vyřešit
problém nedostatku vybraných profesí v celé řadě společností nejen na
území Pardubického kraje. „Téměř při každé návštěvě významných
zaměstnavatelů se setkávám se záměry na rozšíření výroby, což je však
limitováno nedostatkem pracovníků ve vybraných profesích. Ukrajinci by
díky jazykové a kulturní blízkosti mohli tento problém velmi rychle
vyřešit. Navíc celá řada podniků má již nyní s Ukrajinci velmi dobré
zkušenosti,“ dodal hejtman Netolický.
|