Modře nasvícený interiér kostela dobře zaplněný posluchači, vynikající muzikanti a vynikající zpěváci. Taková byla atmosféra závěrečného koncertu 18. ročníku hudebního festivalu Antonína Bennewitze.
Nedovedu si představit důstojnější oslavu dvoustého šedesátého výročí narození jednoho z největších hudebních géniů Wolfganga Amadea Mozarta, než bylo provedení jeho Requiem v podání Komorního orchestru Jaroslava Kociana pod vedením dirigenta MgA pana Bohuslava Mimry.
V podvědomí běžného posluchače je W. A. Mozart často chápán jako veselý, hravě píšící autor, který svá díla tvoří s lehkostí rokokového kavalíra. Jeho hudba většinou působí jako lehkomyslné a bezstarostné  pohlazení po duši.
Avšak v sobotu 23. dubna v kostele sv. Jakuba Většího tomu bylo jinak. Mozartovo Reguiem d-moll na posluchače zapůsobilo silným dojmem. Po doznění posledních tónů skladby posluchači okouzleně zůstali na svých místech, jakoby v jejich myslích dozníval závažný obsah skladby.
 Zrod díla je obestřen tajuplnou legendou,která v konečném důsledku měla fatální vliv na konec skladatelova života.  Za Mozartem přijel ve smutečním kočáře anonymní, v černém oděný muž a objednal si u něj mši za zemřelé.
Později se ukázalo, že šlo o služebníka hraběte Franze von Walsegg Stupach, bohatého šlechtice, který chtěl Requiem vydávat za vlastní dílo, složené k uctění památky své manželky.
Osud však zařídil vše jinak. Mozart byl uprostřed práce přemožen infekční nemocí. Zemřel 5. prosince 1791 a Requiem nedokončil.
Skladatelova vdova Constanze na naléhání hudebního nakladatelství Breitkopf und Hartel, hledala mezi Mozartovými přáteli někoho, kdo by Requiem dokončil. Po několika nezdarech se úkolu ujal mistrův žák, skladatel Franz Xaver Süssmayr. Ten v duchu Mozartova stylu dílo dokončil. A tak je světová kultura respektuje dodnes.
Dramaturgie Bennevitzova festivalu již tradičně zařazuje vystoupení Komorního orchestru Jaroslava Kociana do jeho programu a jako obvykle toto těleso zaznamenalo i letos velký úspěch.
Nemalý podíl na tom má dirigent MgA pan Bohuslav Mimra. Orchestr doplněný dechovou sekcí Filharmonie Hradec Králové, prozíravě vybraný pěvecký kvartet a smíšený sbor Vlastislav z Heřmanova Městce zajistili posluchačům nevšední zážitek.
Pan dirigent jako zkušený umělec vtisknul všem aktérům koncertu svou promyšlenou představu tak, že výsledkem byl silný, ducha povznášející prožitek pro všechny.
 Requiem je duchovní skladbou a dirigent tomuto rozměru podřídil své pojetí. Každým gestem odesílal na pódium svou magickou představu a ta se vracela do auditória v podobě mystické energie. Porozumění obsahu díla a schopnost je předat umělcům vytváří pro posluchače kouzelnou atmosféru často dotýkající se až univerza.
I  účinkující odvedli znamenitou práci. Ať to byli sólisté, sbor či orchestr, vše působilo jednotně a profesionálně.
Panu Bohuslavu Mimrovi popřejeme pevné zdraví, mnoho inspirace, aby nám i nadále rozdával svým uměním radost a silné umělecké zážitky.  Velké poděkování za umělecký výkon patří také sólistům Kristíně Kůstkové (soprán), Markétě Štefanikové (alt),  Ondřeji Koplíkovi (tenor) a Jaroslavu Patočkovi (bas). Vynikající práci při nácviku a provedení obtížného díla provedl pěvecký sbor Vlastislav z Heřmanova Městce  s jeho hlavní sbormistryně MgA. Markéta Výborná.
D. Štark, fotografie Michal Horák
                                              Úvodní slovo koncertního večera Mgr. Miloš Kolovratník