-
Rekonstrukce
"tunelů" má začít o prázdninách
- To ovšem jen v případě, pokud se nikdo z účastníků výběrového
řízení na dodavatele akce v hodnotě cca 68 mil. Kč neodvolá, což
by mohlo všechny termíny opět posunout. Práce nebudou jednoduché a nelze
tedy ani s jistotou napsat, zda se do zimy všechno stihne, protože
vlastně existuje i možnost, že se práci sotva podaří zahájit. V
každém případě dřívější informace o tom, že se zahájí letos brzo na
jaře, dávno neplatí a budeme rádi, když se podaří zajistit, aby se
jezdilo bez komplikací po rozšířené obousměrně průjezdné snížené vozovce
během příštího roku.
- Termínů zahájení jsme slyšeli již řadu a žádný z nich nebyl
reálný. Proto lze o nyní posledním vysloveném termínu opět pochybovat.
Škoda že se se tato část trasy Metrans - silnice I/14 odtrhla od
původního záměru Pardubického kraje z roku 2013 realizovat celkovou
rekonstrukci s využitím ROP, už to dávno mohlo být hotové. Končilo totiž
elokační období dotací 2007-2013. Nakonec se z těchto peněz podařilo
postavit v loňském roce 2015 jen část od křižovatky u tunelů až do Semanína.
- Vzpomeňme si na to, jak jsme slyšeli "zaručené informace" o
tom, jak "v zájmu urychlení" investici v tunelech převezme SŽDC, která
na to má dost peněz a jde o stavbu, která je důležitá i pro železnici. A
pak se čekalo, jak brzo začne....Nakonec SŽDC peníze
utratila jinde, a tak bylo třeba další rok vyvolat z iniciativy
Pardubického kraje nové jednání za účasti více investorů. Podle jeho
výsledků se na stavbě měl podílet jak Pardubický kraj (vlastník
opravované silnice), České lesy jako správce toku Semanínského potoka a
SDŽDC, který vlastní a udržuje tunelovou konstrukci. České lesy nakonec
z projektu prakticky vycouvaly, neboť přeložka potoka je vynucenou
investicí, na které sami nemají zájem, a SŽDC zaplatí a snad i
realizuje pouze pilotáž pro zabezpečení konstrukce tunelů, neboť bez ní
není snížení úrovně vozovky o požadovaných 66 cm možné. Černý Petr tak
nakonec zbude z velké části opět Pardubickému kraji, čímž se vracíme v
příběhu vlastně na začátek. Je to tedy skoro jako pohádka o
kohoutkovi a slepičce. Zatím ovšem stále jezdíme ve stále hustším
provozu po jednosměrně průjezdné rozbité vozovce.
-
Investice
je ovšem vyvolána především potřebami společnosti Metrans na
silniční přepravu kamionů, což mohlo a mělo být avizováno a zohledněno v rámci
přípravy výstavby logistického centra. Tím by se to také mohlo zohlednit
i v získané dotaci. Místo toho proběhla jen "revitalizace vlečky".V
rámci této investiční akce byl terminál Metrans v České Třebové postaven. Problém
vyvstal až po otevření logistického terminálu, který přinesl sice práci,
ale také mnoho problémů. Proto také projekt na úpravu tunelů
zaplatila a objednala společnost Metrans.
- Pláč však nyní už nepomůže, možná se bude lepší modlit, aby výběrové
řízení na dodavatele proběhlo rychle a bez závad, aby vyhrál nejlepší
dodavatel, který rekonstrukci do zimy stihne. (mm)
-
--------------------------------------------------------------------------------------
-
Slavnostní zahájení provozu logistického terminálu Metrans se konalo 4.
5. 2013 .
- této
události napsal Českotřebovský deník tiskovou zprávu, ve které je nárůst
kamionové dopravy v České Třebové zmíněn. V roce 2013 se jednalo o 520
příjezdů kamionů týdně (a stejný počet vozidel zase odjelo), nyní
po třech letech provozu to jistě méně nebude....
|
Květen 2013: Kontejnerový terminál
METRANS je v plném provozu.
Zatěžuje více krajské silnice
Česká Třebová (4. 5. 2013) –
Nabitý sobotní program zakončil
hejtman Martin Netolický na domácí půdě v České Třebové při příležitosti
zahájení plného provozu nejmodernějšího kontinentálního terminálu
společnosti METRANS, a. s. Nový terminál zabírá pozemky o výměře 138 tisíc
metrů čtverečních. Nachází se zde šest kolejí pro manipulaci s
kontejnerovými vozy. Překladiště je schopné odbavit 25 párů vlaků za den.
To způsobilo také nárůst objemu kamionové dopravy v oblasti. Hejtman chce
nastalou situaci řešit.
Zvýšená zátěž na silnicích třetí třídy
„Sleduji vývoj počtu odbavených vozů a musím říci, že od počátku
roku výrazně vzrostl. V současnosti se pohybuje okolo 1350 vagónů týdně,
což je přibližně 5000 manipulací na nově pořízených jeřábech. Zvýšená
zátěž je kladena také na krajské silnice, protože každý týden přijede do
terminálu přibližně 520 kamionů,“ objasnil situaci hejtman Netolický.
Vyvolá proto společné jednání s vedením města a investorem na dané téma.
Hovořil o tom již s předsedou představenstva společnosti
METRANS Jiřím
Samkem. „V nejbližších měsících budeme muset řešit dopravní napojení,
protože silnice třetí třídy nejsou na takovou zátěž konstruovány, zvláště
pak silnice vedoucí směrem na Semanín,“ doplnil hejtman.
METRANS počítá s dalším rozvojem areálu
V areálu
překladiště je povolená rychlost 30 km/hod, při sunutí 20 km/hod. Délka
kolejí se pohybuje od 825 metrů po 885 metrů.
Vlaky na překladiště z části vozí
METRANS vlastními lokomotivami, z
části sem zajíždějí stroje dalších dopravců. Podařilo se rovněž navázat
spolupráci s ČD Cargo. V České Třebové tak skončila první z etap výstavby
kontejnerového terminálu. Podnik představil také své plány do budoucna. V
další etapě se počítá s výstavbou opravny kontejnerů a vozů. Následovat by
měla výstavba budovy pro vedení firmy a pro dispečerské pracoviště
centrálního řízení kontejnerů ve střední Evropě.
„Nové kontejnerové
překladiště otevírá mnohem větší prostor pro mezinárodní přepravu zejména
směrem na východ. Terminál však bude schopný odbavit také vlakové soupravy
na relaci Hamburk a Rotterdam. Význam České Třebové jako významného
železničního uzlu tímto vzroste. Pozitivním signálem je, že vedení firmy
chce pokračovat v dalším rozvoji areálu,“
řekl na závěr hejtman.
|