-
-
Rybářská líheň
v Javorce byl v obležení - 120 let je jubileum hodné
oslavy
- Po celý den bylo v Javorce velmi živo,
zejména členové místní organizace ČRS měli pohotovost.
Významnému výročí věnovali patřičnou pozornost a vše bylo dobře
připraveno. Mohli s epochlubit pěknými výsledky své práce
a současně museli zodpovídat řadu zvídavých dotazů V oslavě se vrátím
v samostatném článku. Dopzvěděl jsem se zde jednu
zajímavost, o kterou se chci podělit. Jde o známé problémy s úhynem
ryb v Třebovce vždy po větších letních lijácích. Vždy se
spekulovalo, kdo co do vody vypustil, nebo co se do vody spláchlo.
Úhyn ryb byl velký a dlouho se nevěděl důvod . Byl nakonec osvětlen.
Úhyn ryb způsobila horká voda, která se po tropickém dni při
bouřkovém lijáku ve velkém množství připouští přímo do Třebovky. Díky
ní je najednou tak velký úbytek kyslíku ve vodě, že vydrží jen opravdu
jen ty nejodolnější druhy. Díky nízkému průtoku vody v Třebovce během
léta se voda hodně prohřívá, klesá obsah rozpuštěného kyslíku. Rybáři
měli ve zvláštní kádi ukázky druhů ryb, které ještě za těchto podmínek
v Třebovce žijí. Už to rozhodně nejsou pstruzi.... TO vše
je důsledek vydlážděných a betonovaných koryt, vykácení strtomů,
které dříve vodní toky lemovaly. A to se příští rok zahájí
rekonstrukce vodního toku Třebobvky v Rybníku a v Třebovici.
Naštěstí se podařilo alespoň částečně zamezit plné regulaci a tak
budou úseky lemovány stromy alespoň po jedné straně.....
Více ve zvláštním článku.... (mm)
-
-
Týden sportu
zakončen
- Byl
nejen ohňostroj, ale také slavnostní děkování všem pořadatelům a
spolupořadatelům, také sportovcům. Fotografií z Týdne sportu máme
spoustu, postupně je budeme na webu uvádět po dávkách,
rozdělených tématicky. Foto Martin Šebela.
-
-
-
Pardubický kraj stanovil plán dopravní obslužnosti na období 2016–2020
- Zastupitelé Pardubického kraje na
svém včerejším zasedání schválili plán dopravní obslužnosti na roky
2016 až 2020. Kraj bude pokračovat v současném trendu, kdy stěžejní
páteřní dopravou zůstanou vlaky, na něž dle potřeb jednotlivých měst a
obcí navazují autobusy. I nadále bude preferována především doprava do
škol a zaměstnání.
- „Je to poprvé
v historii kraje, kdy jsme přijali podobný střednědobý plán dopravní
obslužnosti. Jedná se o předpokládané objemy, které jsou stanoveny
tak, aby v železniční i autobusové dopravě nedocházelo k otřesům,“
konstatoval náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Jaromír Dušek.
Pardubický kraj obstarává také dopravu pro rekreační účely, o
čemž svědčí podpora nejen pravidelných nostalgických jízd historických
vlaků, ale také zajišťování cyklobusů a skibusů.
-
-
Ad. K
Vyjádření majitele a investora čp. 254
- Zatím jsem se ještě s žádnou velkou pochvalou stavby
nesetkala. Mohla by být tedy veřejnost s těmi pozitivními názory na
aktuální vzhled seznámeni ? A názory na to, že místo rotundy bude
dominantní její zázemí
/půjde skutečně jen o zázemí ?/, jsou
také pozitivní ? Zakrytí malého rozsahu ? Stromy se dají pokácet
/bohužel/, ale nová dominanta ne.
Jedině že by do ní uhodil blesk po vykácení stromů. Slušelo by víc
skromnosti. "Synu, dělej své práce ve skromnosti, a budeš milován
bohulibými lidmi. Čím jsi větší tím více se pokořuj a před Pánem
nalezneš milost" (Sir 3,17-18). VV
|