-
Partnertství
znamená setkávání lidí, nejen radnic
- Pokud s tím budeme
souhlasit (a proč ne). tak nebudeme nad dále uvedenými zprávami z webu
města kroutit hlavou tak jako, jejich čtenář, který mě poslal odkaz na
městský web s tím, že takové informace nevypovídají
téměř
o ničem. Jde o jakési "zprávy o služební cestě, vykonané za peníze
daňových poplatníků". Vypovídají snad jen o tom, že reciproční
návštěvy představitelů partnerských měst pokračují, oni jezdí k nám a
my zase k nim. Snad i o tom, že zas tak důležité nejsou. Pokud se
zmíněné setkávání děje jen na úrovni vedení měst, je to opravdu
málo, představoval jsem si, že radnice pomohou se startem partnerských
vztahů, pomůžou s financováním zájezdů, ale ty budou již
realizovat především školy, sportovci nebo kulturní spolky či soubory.
Tak nějak to funguje zřejmě hlavně u skautů, ti žádné delegace z
radnic s sebou na výměnné zájezdy nepotřebují. A pokud jezdí pouze
samotné delegace, tedy velení bez "vojáků", je to škoda, jistě by se
našlo nějaké uplatnění, aby se k našim partnerům (alespoň na Slovensko
a do Polska) podívaly další skupiny, které tam ještě nebyli. Zájem by
myslím byl dost velký.
(mm)
-
Zástupci České Třebové
na akci Dni koguta v Olawě
- Ve dnech 18. a 19. června 2016 se místostarosta České
Třebové pan Dobromil Keprt spolu s dalšími zástupci našeho města
zúčastnil v polské Olawě akce Dni koguta. Na těchto partnerských
dnech se setkal s představiteli města a představiteli
partnerského města Olawy - německého Oberasbachu. Během svého
pobytu měli, mimo jiné, možnost navštívit velké setkání
automobilových veteránů, kam se sjely desítky starých aut,
a zúčastnily se desetitisíce návštěvníků. Na setkání se
projednala řada společných témat ohledně další spolupráce.
Všichni odjížděli velmi spokojeni.
-
Ceny města Svit .
- Ve dnech 24. – 26.06.2016 se na pozvání vedení města Svit
zúčastnil místostarosta Dobromil Keprt slavnostního předávání
Cen města Svit.
Přítomna byla též
delegace z jejich partnerského města Knurów a ukrajinského
města Luc. Celé setkání se neslo v přátelském duchu a slovenští
přátelé nám ukázali historickou vesnici Vlkolinec. Z naší strany
se setkání zúčastnila i ředitelka DDM Kamarád paní Mgr. Jana
Endyšová, která projednala několik společných témat se svou
slovenskou kolegyní.
-
-
Překvapení v novinové
schránce
- Dnes jsem se opravdu těšil, až si vyberu doma novinovou
schránku. Jak jsem se doslechl od přátel, mělo by mě v ní
čekat první číslo, radnicí nově vydávaného měsíčníku,
„ČESKOTŘEBOVSKÉ noviny“.
- Bohužel, ve schránce jsem však nalezl jen reklamní
výtisky místních marketů a předvolební leták do krajských
voleb - STAROSTOVÉ A NEZÁVISLÍ.
- A tím se dostávám k onomu překvapení. Z uvedeného
předvolebního plátku na mne doma vypadlo první číslo ČTn.
Náhoda? Jistě ne, je to promyšlený kalkul, jak obejít předem
hlášenou nezávislost a apolitičnost Českotřebovských novin,
ve kterých, jak bylo prezentováno, nebude místo pro reklamu
ať již komerční, tak politickou. Jak je vidět, vždy se najde
klička, jak slíbené obejít a přihřát si svou polívčičku.
- Druhé překvapení mne čekalo hned po přečtení prvních
řádků výše uvedeného měsíčníku. Cituji: „Tyto noviny
vznikají, aby všichni občané měli ZDARMA přístup…“
Vážená paní magistro, i vy, pane starosto, který totéž kromě
jiného zmiňujete na druhé straně, opravdu považujete peníze
vyčleněné z rozpočtu města na tyto noviny za ZDARMA a
jako efektivně vynaložené? Já si to nemyslím. Jistě by se
našla spousta potřebnějších věcí, které by se za tyto peníze
daly vyřešit. Stačí se projít po městě a městských parcích.
Velice bych uvítal, kdybyste tuto částku zveřejnili, jedná
se o peníze nás všech.
- Doufám, že u dalších vydání už mne nebude čekat podobné
překvapení jako dnes. Vlastimil Peterka
-
-
Josef
Kyncl na dvou židlích
- Na dubnovém jednání zastupitelstva města se konaly
doplňovací volby do rady města, ve kterých byl na uvolněné místo
radního zvolen prakticky jednohlasně Josef Kyncl (ČSSD) Josef
Kyncl je oblíbeným zastupitelem, dostal plnou důvěru. Píši
o tom z toho důvodu, že rada města, resp.
navrhovatelé z MO ČSSD zapomněli, že Josef Kyncl současně
zastává funkci předsedy dozorčí rady společnosti Eko Bi. a
to jsou dvě neslučitelné funkce. Dozorčí rada městské
obchodní společnosti kontroluje práci společnosti, kterou
ji zase schvaluje rada města ve funkci valné hromady
společnosti. Právě začátkem června zasedala rada města
jako valná hromada společnosti a měla důležitý úkol schválit
hospodaření a další ekonomické ukazatele a zde musel Josef Kyncl
(pokud byl přítomen) hlasovat jako radní a současně jako
předseda dozorčí rady. Situace byla vyřešena až toto pondělí
27/6, kdy byl Josef Kyncl radou města z této funkce v dozorčí
radě na návrh zastupitelstva (schválený týden předtím 20/6)
odvolán. Zde Josef Kyncl radní - odvolal Josefa Kyncla předsedu
dozorčí rady. Zdá se to být úsměvné, ale svědčí to tom, že každý
dělá chyby a v tomto případě to byla jednoznačně chyba
navrhovatele jména nového radního. Kdyby se řešilo složení
dozorčí rady Ekobi již na dubnovém zastupitelstvu, nemusel
by Josef Kyncl v červnu sedět na valné hromadě na dvou židlích.
Tato skutečnost totiž docela snižuje úroveň všech výstupů z
uvedeného jednání rady města ve funkci valné hromady Eko Bi.
Více ZDE
-
-
Porucha na autobusovém terminálu
- Tři dny nefungovaly informační tabule na autobusovém
nástupišti, pořád zde informovali o autobusových spojích před
šestou hodnou ranní,, i když bylo třeba odpoledne. Něco
takového by se třena na vlakovém nádraží stát nemohlo. A
zde se nepodařilo ani porouchanou tabuli vypnout, aby nemátla
cestující. I tak by si již informační světelné tabule zasloužily
zdokonalení, měly by ukazovat také zpoždění spojů, které
je dnes již v síti autobusových spojů hlášeno všude, jen ne v
České Třebové. Obvykle je také "autobusovým zvykem", že spoje
odjíždí od nástupiště s několikaminutovým zpožděním. Asi proto,
že vše snadno na trase doženou a nejezdí pak na na zastávky v
předstihu, což by cestující na zastávkách oprávněně kritizovali.
Jenže informace o spoji např. do Ústí n. O. zhasne v čase
pravidelného odjezdu, i když zde ještě autobus třeba ještě pět
minut stojí. Cestující jsou díky tomu mateni a někteří se
vracejí např. zpět do haly nádraží, že už spoj nestihli, a
on na ně přitom ještě čeká. Jsou to zbytečná nedorozumění,
která by bylo třeba odstranit - spoj se má vymazat z tabula až v
čase skutečného odjezdu.
-
-
Kraje si prosadily zimní údržbu na jedničkách pro své
organizace
- Po dlouhých a náročných jednáních se podařilo
dojednat s Ministerstvem dopravy, že vybrané druhy údržby,
především pak zimní údržbu na silnicích prvních tříd, budou
zajišťovat kraje, aniž by na sebe musely převzít kompletní
údržbu těchto komunikací, což stanovovala platná právní
úprava. Memorandum o
společném postupu při zabezpečení zimní a běžné údržby
silnic I. třídy naformulovala Asociace krajů České
republiky.
- „Tímto by měl skončit stav, kdy bylo možné na
jednotlivé úseky silnic prvních tříd vypisovat výběrová
řízení, což přinášelo celou řadu komplikací a kraje proti
tomu od počátku bojují,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
„Návrh předpokládá, že zimní údržbu budou na celém území
kraje zajišťovat servisní organizace, v našem případě Správa
a údržba silnic Pardubického kraje, které mají nejen
dostatečnou techniku a zkušenosti, ale také proškolené
zaměstnance, kteří již nyní zabezpečují údržbu na silnicích
nižších tříd. U vysoutěženého soukromníka nikdy nevím, zda
je připraven na kalamitní stavy,“ dodal hejtman Martin
Netolický.
- V současné době kraje mohou převzít pravomoci za údržbu
silnic I. třídy, ale pouze jako celek, což znamená, že by
museli zabezpečovat údržbu ve stejném rozsahu jako na
silnicích II. a III. tříd, které mají ve svém vlastnictví.
„Je to jednoznačný posun k lepšímu, protože již nyní je
od kraje očekáváno, že zabezpečí nejprve sjízdnost páteřních
silnic, a poté silnic nižších tříd. Díky tomu, že vše bude
pod naší organizací, zefektivníme práci a zajistíme
rychlejší nápravu při kalamitních stavech,“ doplnil
náměstek pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.
-
|