Českotřebovský deník 190/2016 (28/7)
Závěr městské in-line ligy  bude v pátek 29. července v 18 hodin

Vyhlášení vítězů, které proběhne v pátek 29. 7. 2016 v 18:00 hod na Zimní stadionu. Před vyhlášením se odehraje zápas vítězů týmu IHC Slavoj Choceň versus výběr ligy, který dává dohromady Radek Morkes
Přehled všech výsledků zápasů LHL 2016 a vývoj tabulky najdete ZDE
Vyhodnocení jednotlivců bylo provedeno na základě dosažených statistik soutěže.

Nejlepší střelec: Váně Miroslav - tým IHC Lokomotiva Č 52 gólů
2. Krejza Jan 51 gólů, 3. Dvořák Ondřej 45 gólů
 
Nejlepš asistent: Luňák Filip – tým IHC Slavoj Choceň43 asistencí
2. Šec Šěpán 28 asistencí,  3. Váně Miroslav, Večeř Filip oba 27 asistencí)
 
Nejproduktivněší hráč Váně Miroslav – tým IHC Lokomotiva Č 79 body
2. Krejza Jan 74 body,  3. Dvořák Ondřej, Vích Aleš oba 70 bodů)
 
D35 na jednání vlády

Dnes ve středu 27/7 vláda jednala také o definitivním schválení trasy D35 v úseku Opatovice - Časy - Ostrov, na kterou dostala výjimku od Evropské komise a která tím pádem bude také financována z evropských fondů. Nebude třeba nové zdlouhavé jednání o EIA. Na ostatní trasu, tedy i tu, která povede okolo Vysokého Mýta a Litomyšle to však neplatí. Buď je v tomto úseku EIA dostatečně "čerstvá" a nepotřebuje výjimku, pokud není, bude třeba absolvovat celý zdlouhavý proces znovu. Odpověď na tuto otázku zatím nikde neřeší. Zatím tedy půjde k realizaci část o délce cca 26 km v hodnotě  necelých 10 miliard korun.  U obce Ostrov se provoz zatím  nasměruje na silnici I/17 směrem na Zámrsk a odtud z křižovatky pak dále po stávající  I/35. O stavbě dalšího úseku se zatím nerozhodlo. Čeká na něj především Vysoké Mýto, kde doprava na průtahu městem všem velmi ztrpčuje život.
 
Mapa (zdroj ŘSD) popisuje trasu v dosavadním schváleném řešení. O jeho změnu bojují především Litomyšlané, kteří si nepřejí zřízení mimoúrovňové křižovatky Litomyšl - sever. Její zřízení  je dáno podepsaným Memorandem mezi Pardubickým krajem a vládou ČR v době ministra Šimonovského. Má zajistit připojení  měst na "severu"  a šlo o ústupek, kdy města na severu povolila zřízení jižní varianty kolem Litomyšle.  Litomyšl po dálnici velmi stála a když ji v podobě jižní varianty získala, tak se snažila její trasu co nejvíce od města odklonit. To jistě nikomu nevadí. Pokud zde však nemá být MUK Litomyšl - sever, pak z memoranda podepsaného  odpovědnými osobami bude jen cár papíru. Prodělá i Litomyšl. Abychom se např. z České Třebové dostali na dálnici, budeme muset buď jet  na Opatov a Opatovec a najet navíc v případě jízdy do Čech cca 22 kilometrů, nebo projet u Vlkova pod dálnicí po stávající trase pěkně kolem zámku do Litomyšle a přes celé město po I/35  na MUK u Nedošína. V tom případě by silnice II/358 vlastně ani nebyla  přivaděčem. Její význam se nyní snažíme vlastně co nejvíc omezit, od září zde nemají jezdit kamiony těžší než 12 tun. Tím tomu trochu napomáháme. Zdůvodněním je nyní jízda kolem litomyšlského zámku = památky UNESCO. Pokud  by byl MUK Litomyšl sever postaven, bude výjezd na dálnici, pak se kolem zámku jezdit nemusí a je vyřešeno.  Zbude pak ovšem ještě nešťastná  "světelná" křižovatka" u nás v České Třebové, není na velké kamiony stavěná...  Pokud by byla silnice přes Kohout dálničním přivaděčem i pro těžkou dopravu, přijedou všechny kamiony až k nám do centra, kde je nechceme....  MUK Litomyšl sever má ovšem sloužit také pro Ústí nad Orlicí, tam ale také není přes serpentiny na Andrlově chlumu trasa pro kamiony vhodná. Takže omezení pro kamiony by mělo nejspíš zůstat. 
Všechny tyto úvahy jsou Třebovákům trošku vzdálené. Třebováky tíží především potřeba vybudovat obchvat města a výše uvedené starosti s trasou dálnice u Litomyšle nechat řešit odpovědné osoby.
Obchvat města bychom měli dát mezi naše priority! 
 
Hledala jsem na stránkách města formulář k nahlášení nepořádku, jako obvykle v parku  Na Zámostí

Na nepřehledných stránkách opravdu těžko hledá, snad taky proto tam jsou jen dva příspěvky, ostatním nepořádek nevadí. Nepořádek na fotkách je zřejmě důsledek včerejšího mejdanu. Kde byla MP ?  Kde je úklidová četa ? Proč v jiných městech můžou uklízet problémová místa každý den ? Plastové lahve a další plasty po hodech jsem odnesla, ale tentokrát už naposled. Ostatní nepořádek tam zůstal a že ho je požehnaně. Celý břeh pod lavičkou si nezadá nic s odpadkovým košem. Plastové lahve v řece jsou samozřejmostí. Místo na první fotce je používáno i jako suché WC. A zřejmě nejen tam, protože exkrementy alias hovna byly i jinde. Snad tudy moc návštěvníků Třebové nechodí. Vizitka to dobrá určitě není.
Cestou z parku jsem potkala známou, která bydlí u hřbitova a chodí ulicí Na Kopečku přes park domů. Totiž přes park chodívala. Marně jsme přemýšlely, proč nějaký inteligent nenechává velkou bránu otevřenou a proč se brána zamyká i přes den. Může to někdo rozumně vysvětlit ? Desetiletí byl vchod z této strany od ulice Na Kopečku přístupný a teď  se zamyká. Paní to musí obcházet po silnici, kde není chodník. 
A paní si mi dál postěžovala, co se jí nelíbí. Dnes byla svědkem toho, jak invalida na vozíku nebyl schopen projet chodník naproti drogerii Teta u Starého náměstí, protože tam  další inteligent  nechal nainstalovat lavičkopryčnu doprostřed chodníku. Asi aby byli lidi blíž projíždějícím autům.
Také proč jsou stále natažené řetězy když se přechází z chodníku u Kohouta a náměstí. Nikdo k Modré hvězdě na přechod nejde a všichni se proplétají na silnici mezi auty. 
Lavičky a květinová výzdoba města  - ve srovnání s jinými městy jsme na posledním místě. Lavičky nejsou, pryčny je nahradit nemůžou a plevel také ne. Shodly jsme se na tom, že je škoda, že občané nemají možnost se vyjádřit na nějaké veřejné schůzi. VV
 
Ulice T. G. Masaryka v Lanškrouně dostala nový kabát

V Lanškrouně byla dnes za přítomnosti hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického a náměstka pro dopravu Jaromíra Duška dokončena první etapa modernizace ulice T. G. Masaryka. Úsek o délce 560 metrů opravil Pardubický kraj za více jak devět milionů korun s přispěním dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
 „Pardubický kraj zařadil modernizaci této ulice do svého investičního plánu již před několika lety, ale vzhledem k zákonu o veřejných zakázkách jsme byli nuceni stavbu několikrát odsunout. Vnímám, že rekonstrukce byla ve městě žhavým tématem, a proto jsem rád, že se vše podařilo,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že v příštích letech bude rekonstrukce pokračovat, a to včetně kompletní úpravy mostu, na kterém byla nyní upravena pouze povrchová vrstva a dokončení kompletní modernizace ulice až po koupaliště.
„Dokončení obdobných staveb vnímám jako důležitý apel na vládu, že potřebujeme i v dalších letech finance ze SFDI stejně jako v tomto případě. Pardubický kraj má ve svém vlastnictví vice jak 3000 km silnic a jejich stav v mnoha částech není vůbec dobrý. Zaráží mne, že silnice I. třídy se opravují opakovaně, i když to nutně nepotřebují a některé silnice II. a III. třídy jsou v havarijním stavu, který odpovídá době před 40 lety,“ dodal hejtman Martin Netolický, který také zmínil další plánované investiční projekty na Lanškrounsku včetně modernizace silnice z Lanškrouna do Ústí nad Orlicí nebo úseku z Nepomuků do Horní Čermné.