-
Závěr městské
in-line ligy bude v pátek 29. července v 18 hodin
- Vyhlášení vítězů, které proběhne v pátek 29. 7. 2016 v 18:00 hod na
Zimní stadionu. Před vyhlášením se odehraje zápas vítězů týmu IHC
Slavoj Choceň versus výběr ligy, který dává dohromady Radek Morkes
-
Přehled všech výsledků
zápasů LHL 2016 a vývoj tabulky najdete ZDE
- Vyhodnocení jednotlivců bylo provedeno na základě dosažených
statistik soutěže.
-
Nejlepší
střelec: Váně Miroslav - tým IHC Lokomotiva Č 52 gólů
- 2. Krejza Jan 51 gólů, 3. Dvořák Ondřej 45 gólů
-
Nejlepš asistent: Luňák Filip – tým IHC Slavoj Choceň43 asistencí
- 2. Šec Šěpán 28 asistencí, 3. Váně Miroslav, Večeř Filip oba
27 asistencí)
-
-
Nejproduktivněší hráč Váně Miroslav – tým IHC Lokomotiva Č 79 body
- 2. Krejza Jan 74 body, 3. Dvořák Ondřej, Vích Aleš oba 70
bodů)
-
-
D35 na jednání
vlády
- Dnes ve středu 27/7 vláda jednala také o definitivním schválení
trasy D35 v úseku Opatovice - Časy - Ostrov, na kterou dostala výjimku
od Evropské komise a která tím pádem bude také financována z evropských
fondů. Nebude třeba nové zdlouhavé jednání o EIA. Na ostatní trasu, tedy
i tu, která povede okolo Vysokého Mýta a Litomyšle to však neplatí. Buď
je v tomto úseku EIA dostatečně "čerstvá" a nepotřebuje výjimku, pokud
není, bude třeba absolvovat celý zdlouhavý proces znovu. Odpověď na tuto
otázku zatím nikde neřeší. Zatím tedy půjde k realizaci část o délce cca
26 km v hodnotě necelých 10 miliard korun. U obce Ostrov se
provoz zatím nasměruje na silnici I/17 směrem na Zámrsk a odtud z
křižovatky pak dále po stávající I/35. O stavbě dalšího úseku se
zatím nerozhodlo. Čeká na něj především Vysoké Mýto, kde doprava na
průtahu městem všem velmi ztrpčuje život.
-
- Mapa (zdroj ŘSD) popisuje
trasu v dosavadním schváleném řešení. O jeho změnu bojují především
Litomyšlané, kteří si nepřejí zřízení mimoúrovňové křižovatky Litomyšl -
sever. Její zřízení je dáno podepsaným Memorandem mezi Pardubickým
krajem a vládou ČR v době ministra Šimonovského. Má zajistit připojení
měst na "severu" a šlo o ústupek, kdy města na severu povolila
zřízení jižní varianty kolem Litomyšle. Litomyšl po dálnici velmi
stála a když ji v podobě jižní varianty získala, tak se snažila její
trasu co nejvíce od města odklonit. To jistě nikomu nevadí. Pokud zde
však nemá být MUK Litomyšl - sever, pak z memoranda podepsaného
odpovědnými osobami bude jen cár papíru. Prodělá i Litomyšl. Abychom se
např. z České Třebové dostali na dálnici, budeme muset buď jet na
Opatov a Opatovec a najet navíc v případě jízdy do Čech cca 22
kilometrů, nebo projet u Vlkova pod dálnicí po stávající trase pěkně
kolem zámku do Litomyšle a přes celé město po I/35 na MUK u
Nedošína. V tom případě by silnice II/358 vlastně ani nebyla
přivaděčem. Její význam se nyní snažíme vlastně co nejvíc omezit, od
září zde nemají jezdit kamiony těžší než 12 tun. Tím tomu trochu
napomáháme. Zdůvodněním je nyní jízda kolem litomyšlského zámku =
památky UNESCO. Pokud by byl MUK Litomyšl sever postaven, bude
výjezd na dálnici, pak se kolem zámku jezdit nemusí a je vyřešeno.
Zbude pak ovšem ještě nešťastná "světelná" křižovatka" u nás v
České Třebové, není na velké kamiony stavěná... Pokud by byla
silnice přes Kohout dálničním přivaděčem i pro těžkou dopravu, přijedou
všechny kamiony až k nám do centra, kde je nechceme.... MUK
Litomyšl sever má ovšem sloužit také pro Ústí nad Orlicí, tam ale také
není přes serpentiny na Andrlově chlumu trasa pro kamiony vhodná. Takže
omezení pro kamiony by mělo nejspíš zůstat.
- Všechny tyto úvahy jsou Třebovákům trošku vzdálené. Třebováky
tíží především potřeba vybudovat
obchvat města a výše uvedené starosti s trasou dálnice u
Litomyšle nechat řešit odpovědné osoby.
-
Obchvat města bychom měli dát
mezi naše priority!
-
-
Hledala jsem
na stránkách města formulář k nahlášení nepořádku, jako obvykle v
parku Na Zámostí
- Na nepřehledných stránkách
opravdu těžko hledá, snad taky proto tam jsou jen dva příspěvky,
ostatním nepořádek nevadí. Nepořádek na fotkách je zřejmě důsledek
včerejšího mejdanu. Kde byla MP ? Kde je úklidová četa ? Proč v
jiných městech můžou uklízet problémová místa každý den ? Plastové
lahve a další plasty po hodech jsem odnesla, ale tentokrát už
naposled. Ostatní nepořádek tam zůstal a že ho je požehnaně. Celý břeh
pod lavičkou si nezadá nic s odpadkovým košem. Plastové lahve v řece
jsou samozřejmostí. Místo na první fotce je používáno i jako suché WC.
A zřejmě nejen tam, protože exkrementy alias hovna byly i jinde. Snad
tudy moc návštěvníků Třebové nechodí. Vizitka to dobrá určitě není.
- Cestou z parku jsem
potkala známou, která bydlí u hřbitova a chodí ulicí Na Kopečku přes
park domů. Totiž přes park chodívala. Marně jsme přemýšlely, proč
nějaký inteligent nenechává velkou bránu otevřenou a proč se brána
zamyká i přes den. Může to někdo rozumně vysvětlit ? Desetiletí byl
vchod z této strany od ulice Na Kopečku přístupný a teď se zamyká.
Paní to musí obcházet po silnici, kde není chodník.
A paní si mi dál postěžovala, co se jí nelíbí. Dnes byla svědkem toho,
jak invalida na vozíku nebyl schopen projet chodník naproti drogerii
Teta u Starého náměstí, protože tam další inteligent nechal
nainstalovat lavičkopryčnu doprostřed chodníku. Asi aby byli lidi blíž
projíždějícím autům.
Také proč jsou stále natažené řetězy když se přechází z chodníku u
Kohouta a náměstí. Nikdo k Modré hvězdě na přechod nejde a všichni se
proplétají na silnici mezi auty.
Lavičky a květinová výzdoba města - ve srovnání s jinými městy jsme
na posledním místě. Lavičky nejsou, pryčny je nahradit nemůžou a
plevel také ne. Shodly jsme se na tom, že je škoda, že občané nemají
možnost se vyjádřit na nějaké veřejné schůzi. VV
-
-
Ulice T.
G. Masaryka v Lanškrouně dostala nový kabát
- V Lanškrouně byla dnes
za přítomnosti hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického a
náměstka pro dopravu Jaromíra Duška dokončena první etapa modernizace
ulice T. G. Masaryka. Úsek o délce 560 metrů opravil Pardubický kraj
za více jak devět milionů korun s přispěním dotace ze Státního fondu
dopravní infrastruktury (SFDI).
- „Pardubický kraj zařadil modernizaci této ulice do svého
investičního plánu již před několika lety, ale vzhledem k zákonu o
veřejných zakázkách jsme byli nuceni stavbu několikrát odsunout.
Vnímám, že rekonstrukce byla ve městě žhavým tématem, a proto jsem
rád, že se vše podařilo,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že
v příštích letech bude rekonstrukce pokračovat, a to včetně kompletní
úpravy mostu, na kterém byla nyní upravena pouze povrchová vrstva a
dokončení kompletní modernizace ulice až po koupaliště.
- „Dokončení obdobných staveb vnímám jako důležitý apel na vládu,
že potřebujeme i v dalších letech finance ze SFDI stejně jako v tomto
případě. Pardubický kraj má ve svém vlastnictví vice jak 3000 km
silnic a jejich stav v mnoha částech není vůbec dobrý. Zaráží mne, že
silnice I. třídy se opravují opakovaně, i když to nutně nepotřebují a
některé silnice II. a III. třídy jsou v havarijním stavu, který
odpovídá době před 40 lety,“ dodal hejtman Martin Netolický, který
také zmínil další plánované investiční projekty na Lanškrounsku včetně
modernizace silnice z Lanškrouna do Ústí nad Orlicí nebo úseku
z Nepomuků do Horní Čermné.
|