-
Senátní volby na obzoru
-
Uzávěrka registrace kandidátů do podzimních doplňovacích senátních voleb
bude už v úterý, jejich zájem o post v horní komoře parlamentu je však
zatím nižší než před šesti lety. V našem kraji bude obhajovat svůj post
senátor Petr Šilar (KDU-ČSL) na našem obvbodu 46 na Pardubicku pak Miluše
Horská (nestraník za hnutí Nestraníci, KDU-ČSL a Stranu zelených)
-
Na našem okrese bude mít Petr Šilar zřejmě jen 4 soupeře:
bude to bývalý ředitel Českých drah Dalibor
Zelený a radní města Česká Třebová (ČSSD), za TOP 09 starosta České Třebové Jaroslav Zedník. ANO vysílá do
voleb advokáta Jana Lipavského (z Vysokého Mýta), komunisté bývalého místostarostu Králík
Antonína Vyšohlída. ODS vlastního kandidáta nestaví.
-
Srovnáme-li situaci s rokem 2010. kdy se konaly u nás poslední volby do
Senátu, tak chybí kandidát za SPO, nynější krajský radní Ing. Jaromír
Dušek a za Suverenitu orlickoústecký chirurg MUDr. Weselin Toppisch. V
roce 2010 se již etablovalo hnutí TOP09, jeho kandidátkou byla
Ing. Ludmila Müllerová z Dolní Čermné, senátorka z období 2004 - 2010.
Nyní ji na postu kandidáta vystřídal Jaroslav Zedník.
-
Česká Třebová bude mít tedy ve volbách dva kandidáty, Jaroslava Zedníka
a Dalibora Zeleného. V minulosti již do Senátu kandidoval z České
Třebové RNDr. Jaroslav Demel za ČSSD v roce 2004 a Lubomír Hýbl za
ODS v roce 1998. Dostal se tehdy do druhé kola volby, kde přesvědčivě
prohrál s Bohumilem Čadou velkým rozdílem.
-
Zatím v našem obvodu vždy zastával funkci senátora vždy zástupce
KDU-ČSL: postupně Bohumil Čada, (zvolen vlastně 2x, poprvé na dva roky,
podruhé na plné období šesti let), Ludmila Müllerová a Petr Šilar. V
roce 2004 kandidovala Ludmila Müllerová )tehdy z funkce náměstkyně
ministra práce a sociálních věcí) za KDU-ČSL, porazila tehdy ve druhém
kole Jiřího Čepelku (ODS) velmi těsným rozdílem několika desítek hlasů.
TOP09 vznikla vlastně odštěpením od KDU-ČSL po Čunkově aféře až v
roce2009. Pak kandidovala Ludmila Müllerová podruhé již za jiný subjekt
a nedostala se ani do 2. kola. Petr Šilar byl úspěšným starostou města
Letohrad, poté krajským radním, nyní je senátorem.
-
Pro úplnost: na Pardubicku jde do voleb za ČSSD lékař Vladimír Ninger, za ODS statkář
David Novák, za hnutí ANO 2011 architekt Jaroslav Menšík, KSČM nominovala
trenéra a zastupitele Pardubic Pavla Studničku, Strana soukromníků
projektanta Petra Novotného a podle další informace
Jiří Čáslavka za TOP09.
Také na Pardubicku se počet kandidátů na senátora zmenšil.
-
Také Bentley
či Porsche využívá plastové autodíly z České Třebové !
-
Česká
Třebová (28. 7. 2016) – Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický
dnes navštívil výrobní areál společnosti IMS Drašnar v České Třebové.
Se zástupci společnosti, která se zaměřuje na oblast automotive
hovořil o budoucích plánech, ale také aktuálních problémech
společnosti zaměstnávající více jak 200 lidí.
- „Je nutné smeknout před každým, kdo vybuduje úspěšnou
společnost z malé rodinné firmy, což je také tento případ. Klienti
v čele s koncernem Volkswagen, do kterého mimo jiné spadají značky
jako Porshe, Bentley či Audi, svědčí o kvalitě výrobků českotřebovské
firmy,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Stejně jako ostatní
významné zaměstnavatele společnost trápí také nedostatek pracovníků na
vybraných pozicích, a proto jsme diskutovali o aktuálních projektech,
které Pardubický kraj v této oblasti připravil, či plánuje připravit.
Dále jsem přislíbil řešení některých dílčích problémů především
v oblasti dopravního napojení a sítí, což je záležitost, která však
není primárně v kompetenci našeho kraje,“ dodal hejtman Martin
Netolický.
-
Společnost IMS Drašnar
je ryze českou rodinnou firma s 25letou tradicí, která vyvíjí a vyrábí
produkty z plastu s vysokou přidanou hodnotou určené zejména pro
automobilový průmysl. Disponujeme také vlastním vývojovým oddělením,
nástrojárnou, vstřikovnou plastů a montáží.
-
-
Do nového
ročníku CHL je přihlášeno 26 týmů
- Ke dnešnímu dni 30/7 je do dalšího 11. ročníku CHL 2016/2017
přihlášeno 26 týmů. Jsou zde zatím určité nejasnosti u dvou týmů.
Tým HC QANTO Bystřec je přihlášen, ale bojuje s nedostatkem hráčů.
Proto pokud víte o někom kdo nemá do dnešního dne tým a má zájem
hrát může se ozvat zástupcům Qanta. Tým VESPA zatím přihlášen není,
protože bojuje se stejným problémem jako Qanto.
- Určitě budou 3. ligy a bude se hrát na 3. kola bez PLAY – OFF.
Pořadatel soutěže nechává ještě týden na rozhodnutí (především Qanta
a Vespy), poté již nebude přihlášení možné a nový ročník soutěže
bude uzavřen.
-
-
Objevy v
historické budově orlickoústeckého nádraží
- V sobotu 30/7, budeme od 10:00 v historické nádražní budově
demontovat stropní podhled v restauraci. Odhalíme původní výmalbu z
doby vzniku nádraží, tedy z roku 1874. Výmalbu objevili památkáři při
provádění stavebně historického průzkumu v roce 2011. Z provedeného
SHP vyplývá,že stropní výzdoba je v mimořádně zachovalém stavu.
V případě zájmu můžete kdykoliv i během dne přijet na návštěvu
-
-
Hrozba
zastavení stavby terminálu letiště Pardubice je velkým překvapením.
-
Kraj však
na problémy dříve upozorňoval.
-
Možné pozastavení stavby letištního terminálu pro osobní dopravu
je pro mne velkým překvapením, protože ještě před dvěma měsíci jsme
slavnostně stříhali pásku a poklepávali základní kámen. Očekávali
jsme, že do 18 měsíců může být celá stavba dokončena. V tuto chvíli
to však vypadá, že může dojít k dohadování se s projektantem, zda
byl projekt připraven v dostatečné kvalitě a zda jsou navržené
konstrukční prvky v souladu se směrnicemi o požární ochraně.
-
Pardubický kraj v minulosti opakovaně poukazoval na celou řadu chyb,
na které jsme byli upozorněni externími spolupracovníky, včetně
Fakulty stavební VUT Brno. Projektant stavby byl pozván na jednání
Rady Pardubického kraje, kde jsme se jej na celou řadu
identifikovaných výhrad konkrétně ptali. Přísahou na dobré jméno své
firmy nám dal záruky, že celý projekt je v naprostém pořádku. V tuto
chvíli se však ukazuje, že je projekt zpochybněn již v samém
základu, tedy co se týká konstrukce samotného terminálu, kdy jsme
upozorňování na nevhodnost ocelové stavby a vhodnější železobetonové
řešení, které by však výrazným způsobem celý projekt prodražilo.
-
Upozorňuje se i na možnost odstoupení od smlouvy. Když budu
optimista, může se stát, že tento stavební projekt bude odložen
řádově o měsíce či dokonce léta. S vysokou pravděpodobností by to
znamenalo přeprojektování celé stavby a novou soutěž. Mám reálné
obavy, že takový scénář může být pro celý projekt konečný. Stále
však doufám, že se tak nestane a najde se rozumné řešení této
problematické situace. Mám dojem, že stavba terminálu je zakletá,
jelikož se neustále objevují nové a nové problémy a bohužel sama
realizace je stále v nedohlednu. Pro pardubické letiště je to
obrovský problém, protože v posledních dvou letech zcela zásadně
poklesl počet cestujících a společnost EBA, která provozuje civilní
část letiště, je ve velkých provozních ztrátách, jež jsou v tuto
chvíli financovány z přebytku minulých let.
-
Domnívali jsme se, že stavba terminálu je konečně příležitostí k
oživení pardubického letiště, které by se tak mohlo znovu dostat do
černých čísel. Pokud by však terminál další roky nestál, museli by
vlastníci nadále krýt provozní ztráty, na které by již nestačil
přebytek z minulých let, ze svých zdrojů.
-
Společně s městem jsme se zavázali, že pro stavbu terminálu je
limitní částka 300 milionů korun. Do tohoto stanoveného limitu jsme
se díky vysoutěžení za 250 milionů korun vešli. Jako kraj jsme byli
a stále jsme připraveni financovat stavbu z vlastních zdrojů, tak
abychom nemuseli ohrozit žádné další projekty. Bohužel situace se
těmito aktuálními problémy mění a nedovedu si představit, že bychom
na krajském zastupitelstvu znovu otevírali téma navýšení prostředků
na stavbu terminálu. Mohlo by se stát, že krajští zastupitelé by
tento návrh, který byl v minulosti již několikrát diskutován a
připomínkován, neakceptovali. Jako kraj striktně trváme na částce,
která byla v minulosti odsouhlasena a je podle našeho názoru
dostatečná, o čemž jsme se opakovaně přesvědčili na letištích v
Karlových Varech či Popradu. Za tuto částku lze postavit moderní,
plnohodnotné letiště, které splňuje veškeré nezbytné parametry.
- Musím zdůraznit, že naše
zkušenosti z jiných velkých staveb, které jsme v minulosti
realizovali, jednoznačně potvrzují, že v případech, kdy je
Pardubický kraj jediným vlastníkem, pořizovatelem dokumentace a
následně investorem celé stavby, tak nikdy nedochází k takovýmto
zásadním problémům. Realizovali jsme stavbu Multioborového pavilonu
v Pardubické nemocnici za stovky milionů korun, desítky kilometrů
silnic II. a III. tříd, rovněž za stovky milionů korun a nikdy jsme
se nesetkali s tím, že by probíhala takováto složitá diskuse ohledně
projektové dokumentace, a že by projekt procházel obdobnými
problémy, které jdou až na podstatu. Stále více jsem přesvědčený o
tom, že vlastník má být pouze jeden a má být jediným, avšak jasným
garantem a je to také určitě téma pro budoucí jednání. V současné
době nám však nezbývá nic jiného, než vyčkat 2016 na odborné
stanovisko. Teprve poté lze řešit další postup.
- Martin Netolický,
hejtman Pardubického kraje
-
-
Zbrojařský průmysl v regionu
Pardubického kraje má dlouhou tradici
- Poslanec a lídr krajské kandidátky TOP 09 Jiří Skalický se
problematice výroby munice a především nakládání s ní věnuje
dlouhodobě. Ve spolupráci s Asociací obranného a bezpečnostního
průmyslu pořádá například semináře, kde se mluví o legislativě, ale
také o rozvoji oboru, který byl historicky vždy na špičkové úrovni. „Jde
o bezpečnost i obranyschopnost státu. Jde ale také o vytváření nových
pracovních míst a zaměstnanost v regionu. A v neposlední řadě i
o udržení tradice,“ říká poslanec Jiří Skalický.
„Pardubický kraj, resp. východní Čechy vždy patřily mezi tahouny
zbrojařského průmyslu. Dodnes tu máme řadu firem, které se zabývají
výrobou munice, trhavin a dalších produktů obranného průmyslu. A
protože tito výrobci mají co říct k legislativě a podmínkách obchodu
v této oblasti, snažím se s nimi jednat a získávat zpětnou vazbu přímo
ve firmách,“ zdůvodňuje účely svých cest Jiří Skalický.
- Tentokrát se setkal s vedením Poličských strojíren a také STV
Group. Tyto společnosti spadají pod hlavičku Holdingu STV INVEST. Ve
vyhlášené poličské továrně se více než jindy začíná propojovat
strojírenský a zbrojařský průmysl. „Rozsáhlý areál nabízí
práci pro více než 500 zaměstnanců. Podobně jako v jiných firmách jsem
ale setkal s problémem, že na trhu práce chybí kvalifikovaní lidé.
Musíme se zamyslet nad tím, jak více propojit podnikatelský sektor se
středním i vysokým školstvím,“ připomíná jeden z problémů
zaměstnavatelů poslanec Skalický.
- Historie zbrojařského průmyslu v Poličce se píše už téměř sto
let. V roce 1920 tu totiž byla tehdejším ministerstvem obrany založena
Vojenská muniční továrna. Vyráběla především munici pro ženijní,
dělostřelecké a letecké složky armády. V 50. letech se začala na
stejném místě rozšiřovat strojírenská výroba pod značkou ADAST
Polička. Muniční výroba se zastavila na počátku 90. let, kdy se naopak
začala více rozvíjet výroba strojírenská. V roce 1992 vznikly Poličské
strojírny, kam se tradice výroby munice začíná v posledních letech
vracet. A nejen to, do rozsáhlého areálu v Poličce se stěhuje firma
STV Group, jeden z největších českých výrobců munice a střeliva.
Společnost provádí i generální opravy vojenské techniky a dodávky
náhradních dílů pro pozemní i leteckou techniku. Do portfolia patří
výroba plastických trhavin, ručních zbraní typu AK a pancéřovek.
Společnost se zabývá i ekologickou likvidací munice. Poličské
strojírny se v sektoru obranného průmyslu naopak soustřeďují na
velkorážovou munici, prioritní je ale strojírenský průmysl. V Poličce
vyrábějí speciální aplikace pro oblast měřící a čerpací techniky
pohonných hmot a jiných kapalin, výrobou pro automobilní a drážní
průmyslu – převážně dveřní systémy pro vozidla hromadné přepravy či
pneumatické ovládání systémů lokomotiv a železničních vozů.
- Ekonomické diplomacii na podporu firem v našem kraji se Jiří
Skalický lídr krajské kandidátky TOP 09 věnuje dlouhodobě. Nedávno
navštívil také společnost DAKO v Třemošnici.
- Ondřej Müller, krajský manažer TOP 09
-
|