Budeme mít
Rieter arénu?
Asi to tak nevypadá, přejmenování
hokejové haly není jen tak, je to pravomoc rady města, zimní stadion je
přece v městském majetku. Znamenalo by to nějaké finanční toky směrem do
městské pokladny to opravdu nelze od společnosti podporující především
českotřebovský hokejový klub HC Kohouti očekávat. Proč je však myšlenka
uvedená v nadpisu vůbec vyslovena? Myslím, že to napadne každého, kdo
přijde od nové sezóny do naší hokejové haly, a v centru nad
ledovou plochou najde zavěšenou novou velmi dobře vyvedenou reklamu
společnosti Rieter CZ. Navíc je provedena s využitím led diod a umožní
zejména o přestávkách večerních hokejových zápasů zajímavé efekty. Zatím
si můžeme prohlížet novou "kostku" generálního partnera HC
Kohouti Česká Třebová na fotografiích nad
stávajícím letním povrchem haly při finále městské in-line hokejové ligy.
Silnice v
"tunelech" je stále "před opravou"
Ještě v červnu t.r. stále
platilo, že 1. července 2016 mají zahájit stavební práce na rekonstrukci
toho velmi poničeného a nevyhovujícícho úseku trasy kamionů z terminálu
Metrans na státní silniční síť tedy trasu I/14. Nyní je již úplný konec
července a zatím se nic neděje. Připomeňme si tedy alespoň na
fotografii, jak vypadala situace na křižovatce "za tunely" právě
před rokem. Nyní zde již začíná rekonstruovaný úsek až do Semanína,
jeho rekonstrukci zajistil Pardubický kraj s využitím ROP EU.
Další úsek v tunelech má být rekonstruován především z prostředků SFDI,
které jsou již ta stavbu vyčleněny, zatím jsou se zahájením stavby stále
problémy.
Zařiďme v
jednosměrné Kozlovské ulici před budovou ZUŠ šikmé stání !
Od
jara letošního roku se "z ničeho nic" objevila na zábradlí před vchodem
do budovy ZUŠ v Kozlovské ulici 775 značka zakazující stání vozidel při
levé straně jednosměrné vozovky, i když se tam auta dobře vešla. Tím se
"z ničeho nic" snížila kapacita parkování v lokalitě o cca 5 parkujících
vozidel. Způsobuje to problémy, především ve školním roce odpoledne
dojíždí na ZUŠ mnoho rodičů s dětmi z celého města i z okolí a potřebují
po dobu jedné lekce na 30 - 45 minut zaparkovat. Přitom není kapacita
prostoru v lokalitě zcela využita. Nabízí se zde možnost zřízení šikmého
stání např. při pravé straně komunikace. Až k zatáčce je zde ulice
široká 7,5 metru, tedy přesně tolik, jako ulice Krátká u gymnázia kde je
šikmé stání zavedeno řadu let nebo nová komunikace na sídlišti Trávník
souběžná s ulicí Kozlovskou za domem 2013 - 15, která byla pro zřízení
možnosti šikmého stání rozšířena v loňském roce - také na stejnou šířku
7,5 metru. Měřil jsem to. Navrhuji současně, aby bylo několik stání
vyhrazeno v době vyučování pro ZUŠ. S podnětem se obrátím na odbor
dopravy MěÚ. (mm)
Tělocvična
na Skalce: porovnejte obrázky ze staveniště
Vlevo červenec 2015
Vpravo červenec 2016
Fotografie staveniště ze dne
6. května 2016.
Dokončení je plánováno na
listopad 2016, cena činí více než 55 mil. Kč. Investorem je Pardubický
kraj.
Českotřebovské
Benátky v létě 2016: Neuklizeno, vysoká tráva, stejně jako loni
Končí červenec a ještě se nesekalo. Pozemky města (mimo
hokejbalový areál, který byl před rekonstrukcí včas posekán) mají
plochu 9500 m2, z toho 3572m2 patří městské obchodní společnosti TEZA.
Největší pozemek pp. 3866 o ploše 2074 m2 získala Teza spolu s dalšími
pozemky vkladem do základního jmění společnosti převodem od města
usnesením ZM č. 54 v roce 2012, tenkrát měl převod finančně zahladit
stopy po zmařené investici do přípravy stavby větrných elektráren,
která se neuskutečnila a TEZA za přípravu investice zaplatila
statisíce korun. Hodnota vkladu tehdy činila 561.000,-Kč. Zásadní
ovšem je, že TEZA získala pozemek, který k ničemu nepotřebuje a o
který se také ani nestará. Stejně se nestará ani Město o zbývající
plochu bývalého bikrosového areálu o ploše 5981 m2. Bikrosová část je
kopcovitá a bez nákladných úprav nevyužitelná, část patřící TEZE po
bývalé kolonii provizorních "choceňských" baráků zbouraných po povodni
v r. 1997 je rovná a dobře využitelná, třeba jako udržovaná veřejná
plocha pro sport. Podle v červnu zveřejněného záměru má být na
celé této ploše velikánské dopravní hřiště (s plochou téměř 1 hektar)
včetně budovy šaten a sociálního zařízení pro hokejbal. Pak se budeme
o pozemky starat lépe? Budou dobře využity?
Kdo je za sekání
odpovědný? Buď nikdo, neboť vše je podle plánu, sekat se má až
později ( a to by byl asi špatný harmonogram), nebo není harmonogram
dodržován, a potom je třeba zajistit nápravu, případně příště
tuto práci zadat jiné spolehlivější firmě, která na bude svou práci
stačit. Za nedodržování smlouvy by měly být sjednány i postihy...
|