Českotřebovský deník 194/2016 (31/7) 
Budeme mít Rieter arénu?

Asi to tak nevypadá, přejmenování  hokejové haly není jen tak, je to pravomoc rady města, zimní stadion je přece v městském majetku. Znamenalo by to nějaké finanční toky směrem do městské pokladny to opravdu nelze od společnosti podporující především  českotřebovský hokejový klub HC Kohouti očekávat. Proč je však myšlenka uvedená v nadpisu vůbec vyslovena? Myslím, že to napadne každého, kdo přijde od nové sezóny do  naší hokejové haly, a v centru nad ledovou plochou najde zavěšenou novou velmi dobře vyvedenou reklamu společnosti Rieter CZ. Navíc je provedena s využitím led diod a umožní zejména o přestávkách večerních hokejových zápasů zajímavé efekty. Zatím si můžeme prohlížet novou "kostku" generálního partnera HC Kohouti Česká Třebová na fotografiích nad stávajícím letním povrchem haly při finále městské in-line hokejové ligy.

Silnice v "tunelech" je stále "před opravou"

Ještě v červnu t.r. stále platilo, že 1. července 2016 mají zahájit stavební práce na rekonstrukci toho velmi poničeného a nevyhovujícícho úseku trasy kamionů z terminálu Metrans na státní silniční síť tedy trasu I/14. Nyní je již úplný konec července a zatím se nic neděje.  Připomeňme si tedy alespoň na fotografii, jak vypadala  situace na křižovatce "za tunely" právě před rokem. Nyní zde již začíná rekonstruovaný úsek až do Semanína, jeho rekonstrukci zajistil Pardubický kraj s využitím ROP EU.  Další úsek v tunelech má být rekonstruován především z prostředků SFDI, které jsou již ta stavbu vyčleněny, zatím jsou se zahájením stavby stále problémy.


Zařiďme v jednosměrné Kozlovské ulici před budovou ZUŠ šikmé stání !


Od jara letošního roku se "z ničeho nic" objevila na zábradlí před vchodem do budovy ZUŠ v Kozlovské ulici 775 značka zakazující stání vozidel při levé straně jednosměrné vozovky, i když se tam auta dobře vešla. Tím se "z ničeho nic" snížila kapacita parkování v lokalitě o cca 5 parkujících vozidel. Způsobuje to problémy, především ve školním roce odpoledne dojíždí na ZUŠ mnoho rodičů s dětmi z celého města i z okolí a potřebují po dobu jedné lekce na 30 - 45 minut zaparkovat. Přitom není kapacita prostoru v lokalitě zcela využita. Nabízí se zde možnost zřízení šikmého stání např. při pravé straně komunikace.  Až k zatáčce je zde ulice široká 7,5 metru, tedy přesně tolik, jako ulice Krátká u gymnázia kde je šikmé stání zavedeno řadu let nebo nová komunikace na sídlišti Trávník souběžná s ulicí Kozlovskou za domem 2013 - 15, která byla pro zřízení možnosti šikmého stání rozšířena v loňském roce - také na stejnou šířku 7,5 metru. Měřil jsem to. Navrhuji současně, aby bylo několik stání vyhrazeno v době vyučování pro ZUŠ. S podnětem se obrátím na odbor dopravy MěÚ.  (mm)

 

 Tělocvična na Skalce: porovnejte obrázky ze staveniště


Vlevo červenec 2015                                                                  Vpravo červenec 2016
Fotografie staveniště ze dne 6. května 2016.
Dokončení je plánováno na listopad 2016, cena činí více než 55 mil. Kč. Investorem je Pardubický kraj.

Českotřebovské Benátky v létě 2016: Neuklizeno, vysoká tráva, stejně jako loni
Končí červenec a ještě se nesekalo. Pozemky města (mimo hokejbalový areál, který byl před rekonstrukcí včas posekán) mají plochu 9500 m2, z toho 3572m2 patří městské obchodní společnosti TEZA. Největší pozemek pp. 3866 o ploše 2074 m2 získala Teza spolu s dalšími pozemky vkladem do základního jmění společnosti převodem od města usnesením ZM č. 54 v roce 2012, tenkrát měl převod finančně zahladit stopy po zmařené investici do přípravy stavby větrných elektráren, která se neuskutečnila a TEZA za přípravu investice zaplatila statisíce korun. Hodnota vkladu tehdy činila 561.000,-Kč. Zásadní ovšem je, že TEZA získala pozemek, který k ničemu nepotřebuje a o který se také ani nestará. Stejně se nestará ani Město o zbývající plochu bývalého bikrosového areálu o ploše 5981 m2. Bikrosová část je kopcovitá a bez nákladných úprav nevyužitelná, část patřící TEZE po bývalé kolonii provizorních "choceňských" baráků zbouraných po povodni v r. 1997 je rovná a dobře využitelná, třeba jako udržovaná veřejná plocha pro sport. Podle v červnu zveřejněného záměru  má být na celé této ploše velikánské dopravní hřiště (s plochou téměř 1 hektar)  včetně budovy šaten a sociálního zařízení pro hokejbal. Pak se budeme o pozemky starat lépe? Budou dobře využity?
 
Kdo je za sekání odpovědný?  Buď nikdo, neboť vše je podle plánu, sekat se má až později ( a to by byl asi špatný harmonogram), nebo není harmonogram dodržován, a potom je třeba zajistit nápravu, případně  příště tuto práci zadat jiné spolehlivější firmě, která na bude svou práci stačit. Za nedodržování smlouvy by měly být sjednány i postihy...