Návštěva dětí z MŠ U Koupaliště v Orlickoústecké nemocnici
Dne 22. září 2016 jsme rádi přijali pozvání Orlickoústecké
nemocnice, abychom navštívili „Den otevřených dveří“, který byl
věnován našim nejmenším, s ukázkou dětského oddělení. Hne při
příchodu se nás ujala smutná princezna a prosila děti, aby ji
osvobodily od draka. Po těžkém souboji, kdy se děti lanem přetahovaly
s drakem, byla princezna vysvobozena a mohli jsme jít dále.
Na dětském oddělení nikoho nenapadlo, že jsme v nemocnici. Velké,
vzdušné prostory jsou plné kreseb a hraček. Do toho hodné sestřičky,
které nás naučily drhané náramky, plést z pedigu a pan malíř Lušovský,
který nás obdaroval kreslenými obrázky.
Překvapením pro nás byla i zahrada, kam mohou malí pacienti
zavítat za sluníčkem, přímo ze svých postýlek. Tam nás také čekal
pejsek se svoji paničkou, kterého jsme si mohli pohladit a dávat různé
povely, které pejsek plnil. V nemocniční školce jsme si pohráli
s hračkami, se kterými si hrají malí pacienti. Teď už všichni
víme, že kdyby se kdokoliv z nás někdy dostal do nemocnice, tak to
tam vůbec není špatné. Děkujeme Orlickoústecké nemocnici za
pozvání, dárečky a nafouknuté balonky. Děti a učitelky z MŠ U Koupaliště v České Třebové
Z posledního
jednání zastupitelstva Pardubického kraje před volbami
Krajští zastupitelé schválili finanční závazek kraje pro roky 2017 a
2018 v celkové výši necelých 47 milionů korun pro zajištění
spolufinancování výstavby mostu přes Labe mezi Valy a Mělicemi. Dále se
zabývali Memorandem o společném postupu při zabezpečení zimní a běžné
údržby silnic I. třídy a stabilním financováním železniční dopravy po
roce 2020.
„Předpokládané celkové náklady stavby přesahují 200 milionů
korun. Stavba má v současné době pravomocné stavební povolení,
investorem je Ředitelství vodních cest ČR.
I přes nesplnění podmínky realizace plavebního stupně Přelouč, je
Ředitelství vodních cest a Ministerstvo dopravy ochotno uskutečnit
stavbu mostu mezi Valy a Mělicemi s tím, že kraj zajistí finanční
spoluúčast,“ uvedl hejtman Martin Netolický „Výstavba tohoto
mostu je pro nás důležitá z hlediska plnohodnotného propojení obou břehů
Labe v dané lokalitě. Tato stavba nahradí současné mostní provizorium
omezující dopravní obslužnost a zároveň vytvoří podmínky pro
rekonstrukci dalších dvou mostních objektů v Přelouči a Řečanech nad
Labem, které jsou v havarijním stavu,“ doplnil náměstek pro dopravu
a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.
Zimní údržba na jedničkách by měla zůstat krajům
Náměstek Jaromír Dušek informoval zastupitele o memorandu, které
řeší změnu zákona, jež umožní přenést na kraje i jen některé činnosti
správy silnic I. třídy. „Tyto činnosti spočívají v možnosti zajištění
zimní a běžné údržby silnic I. třídy, které jsou ve vlastnictví státu.
Pardubický kraj se v memorandu zavazuje, že je připraven údržbu silnic
I. třídy na svém území zabezpečit, a dále se zavazuje s Ministerstvem
dopravy uzavřít příslušnou smlouvu v případě, kdy zákon uzavření smlouvy
s takovým předmětem umožní,“ uvedl Jaromír Dušek s tím, že
předpokládaný termín vykonávání činností je od 1. 10. 2017 v případě, že
návrh na změnu zákona nabude účinnosti nejpozději do 31. 3. 2017.
Kraj schválil financování železniční dopravy po roce 2020
Krajští zastupitelé schválili v rámci bodu týkajícího se dopravní
problematiky smlouvu o zajištění stabilního financování regionální
železniční osobní dopravy. Ta je uzavírána mezi kraji, Asociací
krajů a státem. Smlouva je uzavírána na základě usnesení české vlády,
která schválila účast státu na financování regionální železniční osobní
dopravy v letech 2020 až 2034. „Stát se zavazuje, že bude každoročně
upravovat celkovou výši spolufinancování, a že uhradí kraji i nárůst
kompenzace způsobený vlivem zvýšení úhrady za použití dopravní cesty,“
uvedl hejtman Martin Netolický. Spolufinancování u jednotlivých krajů
vychází z finančních prostředků alokovaných státem do železniční dopravy
v roce 2014. „Podíl státu vychází na hodnotu 30,469 % financování
regionální železniční dopravy a pro Pardubický kraj to představuje
částku necelých 150 milionů korun. Dále smlouva stanovuje podmínky, na
základě kterých bude příspěvek státu poskytnut,“ dodal náměstek
Jaromír Dušek.
Kupte si
časopis Květy, který vyjde 29. září a dočtete se zajímavé věci o
Třebovákovi Aleši Spirmanovi
Jak hospodárně a férově
udělují kraje veřejné zakázky?
Vysvědčení českým krajům vystavili ekonomové z Univerzity Karlovy v
Praze. Na webu zindex.cz poměřují všechny krajské zakázky za poslední
tři roky. V hodnocení zkoumajícím velikost konkurence, porušení zákona
nebo množství zakázek, zvítězil těsně Jihočeský kraj. Pardubický kraj
obsadil dělené třetí místo a navíc byl označen jako „dobrý zadavatel“.
V hodnocení navíc vynikl nízkým podílem uzavřených soutěží.
„Rada kraje schválila vzorové zadávací
dokumentace a smlouvy o dílo na stavební práce, které jsou stručné,
výstižné a pro případné zájemce o veřejnou zakázku srozumitelné a
v průběhu soutěže se pak žádosti o dodatečné informace vyskytují zcela
výjimečně. Pardubický kraj pak nemusí přistupovat k rušení zahájených
výběrových řízení,“ uvedl hejtman
Martin Netolický.
„Dnes
se každý úřad prohlašuje za nejtransparentnější na světě. Náš žebříček
s pomocí tvrdých čísel ukazuje, jak jsou na tom doopravdy,“
popisuje Jiří Skuhrovec, spoluautor hodnocení. Akademici již
v minulosti porovnali například ministerstva, nemocnice nebo státní
podniky. Jejich ambicí je zasít mezi zadavatele trochu zdravé
soutěživosti, a zároveň informovat veřejnost, jak dobře úřady
hospodaří. Že samotné dodržování zákona k hospodárnosti nestačí,
potvrzuje i vedoucí investičního odboru Pardubického kraje Michal
Votřel: „Snažíme se o maximální konkurenci a otevřenost soutěží
jednoduše proto, že tak šetříme veřejné peníze.“. Zvláštní ocenění
si pak vysloužil Ústecký kraj, který v průběhu hodnoceného období jako
jediný otevřeně vysoutěžil desítku zakázek na dopravní obslužnost.
Hodnoceno bylo období 2013 – 2015. Úplné hodnocení lze nalézt na webu
zindex.cz. Metodika hodnocení je detailně popsaná na wiki.zindex.cz
Zajímavost z Pardubic - aneb - s hnutím ANO se můžeme dočkat různých
překvapení
Strana TOP 09 žádala na Městském obvodu Pardubice
I. více záborů v katastru obvodu. Vždy na konkrétní den a čas.
Odpovědnými osobami úřadu nám bylo sděleno, že Městský obvod
Pardubice nám zábory ve většině případů nemůže poskytnout, neboť
disponibilní vhodné prostory v celém obvodu jsou vyblokovány pro
hnutí ANO a to na období celé volební kampaně. Domníváme se, že
hnutí ANO neprovozuje volební kampaň v Pardubicích každý den po dobu
několika týdnů a na několika místech obvodu Pardubice I. současně.
Jedná se tak dle našeho názoru o minimálně nefér jednání s cílem
znemožnit nebo alespoň ztížit politické konkurenci kontaktní volební
kampaň. Ondřej Müller
|