-
Nové
projekty CZ LOKO přinášejí
zajímavé pracovní výzvy pro techniky i dělníky
-
Hned tři
pozoruhodné novinky už letos vyjely z výrobních hal akciové
společnosti CZ LOKO Česká Třebová. Vedle
elektrické lokomotivy EffiLiner 3000 a
motorové lokomotivy
EffiShunter 1000, to byla i velmi zdařilá modernizace
motorové jednotky RegioSprinter z 90.let, díky níž si CZ LOKO upevnilo
pozici take v segmentu kolejových vozidel pro přepravu cestujících.
-
„Všechno
to jsou technicky velmi náročné projekty, potvrzující naše silné know
how. Svědčí to o schopnostech a možnostech firmy, stejně jako o
prostoru, který svým zamětnancům dává. Pro šikovné konstruktéry,
techniky i dělníky to jsou velmi zajímavé pracovní výzvy. Stejně jako
pro studenty technických oborů, hledají-li opravdu dobré uplatnění,”
říká
Tomáš Brancuzský, personální ředitel CZ LOKO.
-
Čtyřnápravový EffiLiner 3000 vznikl komplexní modernizací první
elektrické lokomotivy západní produkce v Česku, kterou byla belgická
Class12. Díky tomu se zrodilo špičkové hnací vozidlo, určené pro
dálkovou přeshraniční vozbu nákladních vlaků zvláště v zemích
Visegrádu a na Balkáně.
-
„Lokomotiva je komplexně modernizovaná s prodlouženou životností o
třicet let. Z původní řady se použily jen podvozky a trakční motory,
které prošly generální opravou, a modernizovaný hlavní rám
s lokomotivní skříní. Ostatní části byly navrženy a zkonstruovány
znovu podle současných evropských norem,“ říká Jaroslav Plhák,
obchodní ředitel CZ LOKO pro střední Evropu. Zajímavostí je, že se na
projektu pod vedením CZ LOKO podílela desítka firem, vesměs působících
v Asociaci podniků českého železničního
průmyslu (ACRI).
-
Interoperabilní EfffiShunter1000 pak představuje významné doplnění
výrobního programu CZ LOKO, tvořeného vozidly různých parametrů a
výkonů. Od malé posunovací lokomotivy EffiShunter 300, přes řady 500 a
700, až po nejsilnější EffiShunter 1600.
-
„Opět jde o výsledek našeho vlastního výzkumu a vývoje, na což jsem
opravdu hrdý. Je to špičkové vozidlo, které by díky svým parametrům,
výkonu téměř 1 MW a maximální tažné síle 267 kN, mělo mít na trhu
úspěch,“ uvedl Josef Gulyás, generální ředitel CZ LOKO.
Individuální pohon všech dvojkolí asynchronními trakčními motory
zajišťuje vynikající trakční vlastnosti a použití valivých tlapových
ložisek při jejich uložení zase dlouhé servisní intervaly a nízké
údržbové náklady. Světovou premiéru si poslední novinka CZ LOKO odbyla
v září na prestižním berlínském veletrhu Innotrans.
-
Právě široké portfolio produktů a služeb otevírá firmě nové obchodní
příležitosti v zahraničí, kde nyní jezdí téměř 350 lokomotiv CZ LOKO.
Proto je také střednědobý obchodní plán optimistický i přes oslabení
aktivit ve východní Evropě v důsledku sankcí a pádu rublu.