-
Jedna z důležitých dopravních
staveb v Pardubickém kraji je zprovozněna. Stavbaři dokončili
rekonstrukci podjezdů pod železniční tratí v České Třebové za téměř 120
milionů korun. Za přítomnosti hejtmana Martina Netolického, náměstka pro
dopravu Michala Kortyše
a řady dalších hostů byla v úterý odpoledne stavba slavnostně předána,
čímž byla zároveň zahájena další etapa, která spočívá v rekonstrukci
zdevastované objízdné trasy přes
Semanín.
-
„Pro
nás znamená rozšíření podjezdů pod železniční tratí jeden z důležitých
mezníků. Stavba byla velmi náročná, jelikož vyžadovala mimo jiné
přeložení koryta Semanínského potoka do prostoru vozovky, která je nyní
položena o 70 centimetrů níže oproti původnímu stavu, kdy nebylo možné,
aby se zde vyhnula dvě proti sobě jedoucí nákladní vozidla. Jedná se o
nejsložitější stavbu, kterou Pardubický kraj a Správa a údržba silnic
Pardubického kraje koordinovali. Srovnatelná je snad jen modernizace
mostu Pavla Wonky přes Labe v Pardubicích. Celkové náklady na stavbu
činí 118 milionů korun,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že
kromě Pardubického kraje se finančně na stavbě podílela Správa
železniční a dopravní cesty a Lesy ČR. „O tom, že stavba byla velmi
náročná, svědčí také fakt, že jsme v jejím průběhu byli nuceni řešit
sesuv svahu a sloupů trakčního vedení. Po první zimě navíc byla totálně
zničena objížďka na silnici III/35847 přes Semanín,“ uvedl hejtman
Martin Netolický s tím, že projekční činnost optimalizace průjezdného
profilu podjezdů pod železniční tratí v České Třebové byla zahájena již
v roce 2014.
- Náročnost celé stavby
potvrzuje také náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost
Michal Kortyš. „Modernizace a rozšíření silnice pod železniční tratí
je složena ze tří vzájemně propojených staveb a trvala 363 kalendářních
dnů. Pardubický kraj na sebe vzal prostřednictvím Správy a údržby silnic
úlohu stavebníka, přestože zhruba třetina problémů stavebně-technického
řešení se nacházela u Správy železniční a dopravní cesty kvůli třem
železničním podjezdům a zhruba třetina problémů u Lesů ČR.“ uvedl
náměstek Michal Kortyš, který ocenil spolupráci všech zapojených
subjektů. „Koordinace ze strany Pardubického kraje, stavebníka,
projektanta, zhotovitelů, a spolupráce se všemi organizacemi jako SFDI,
SŽDC, ŘSD ČR, Lesy ČR, čtyřmi stavebními úřady, dopravní policií
a místními samosprávami byla na velmi vysoké úrovni, za což se patří
všem poděkovat,“ řekl Michal Kortyš.
- Zničená silnice na
Semanín se začne opravovat ještě do konce roku
- Stavební ruch nedaleko
logistického terminálu však ani po dokončení rekonstrukce podjezdů
neutichne. Pardubický kraj připravuje opravu silnice přes Semanín, která
byla v průběhu rekonstrukce nadměrně zatížena nákladní kamionovou
dopravou. „Na uvedení do původního stavu bude rekonstrukce vyžadovat
přibližně 58 milionů korun. Z našeho rozpočtu je zajištěna částka
11,5 milionů korun. Za ní se bude realizovat úsek od železničního
přejezdu v Semaníně po rybník Hvězda. S městem Česká Třebová a
podnikateli je rozjednán příspěvek 12 milionů korun,“ řekl hejtman
Netolický. „Tento úsek má naše správa a údržba silnic již vysoutěžené,
a proto nedojde po dokončení rekonstrukce pod mosty k žádnému zdržení,“ dodal
hejtman Martin Netolický.
-
-
-
-
-
-
|