-
Maďarský
dopravce CER Cargo Holding zařadí do svého vozového parku další dvě
lokomotivy od české firmy CZ LOKO. Dceřiná společnost CER Slovakia
získá během prvního čtvrtletí 2018 dvousystémový elektrický EffiLiner 3000
a CER Hungary pak diesel-elektrický EffiLiner 1600. Lokomotivy
dopravce nasadí na vozbu nákladních vlaků v Maďarsku, Slovensku a
Česku. Obě společnosti nyní ještě jednají o dodávce dalšího EffiLineru
1600, tentokrát pro CER Slovakia.
-
„Jde o další velký
úspěch, který navazuje na červnovou dodávku lokomotivy EffiShunter 1600.
Pokračování spolupráce potvrzuje, že naše lokomotivy obstojí
v náročném traťovém provozu i vůči evropské konkurenci,“
uvedl Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO.
-
Čtyřnápravový
EffiLiner 3000 o výkonu 2 910 kW a maximální rychlosti 120 km/h
představuje komplexní modernizaci vyřazených belgických lokomotiv
Class12, na níž se pod vedením CZ LOKO podílela desítka firem českého
a slovenského železničního průmyslu. Celý projekt začal v roce 2013,
kdy CZ LOKO dovezlo z Belgie dvanáct těchto vysloužilých elektrických
vozidel od státního dopravce SNCB a začalo s jejich komplexní
modernizací. CER Hungary se stane prvním zahraničním uživatelem této
elektrické lokomotivy od CZ LOKO.
-
Čtyřnápravový
EffiLiner 1600 o výkonu 1 550 kW a maximální rychlosti 100 km/h nabízí
vysokou spolehlivost a nízké náklady na provoz a údržbu. V Česku už
tyto lokomotivy využívají například společnosti SD – Kolejová doprava
a Unipetrol Doprava. Před dokončením je další, tentokrát pro
slovenskou společnost PSŽ.
-
„Nejnovější dodávky
pro skupinu CER jednoznačně potvrzují správnost rozhodnutí zaměřit se
také na maďarský trh. Vidíme v něm obrovský potenciál a naše obchodní
aktivity na něm chceme dál rozvíjet. O elektrický EffiLiner 3000
projevuje zájem řada dopravců a dodávka pro CER Cargo Holding je toho
důkazem,“
přibližuje další obchodní plány Jaroslav Plhák, obchodní a
marketingový ředitel CZ LOKO.
-
CER Cargo Holding
očekává, že tržby za letošní rok dosáhnou 6,3 miliardy HUF. Dceřiná
společnost, CER Hungary, je v Maďarsku čtvrtým největším železničním
dopravcem s 2,5 miliony tun přepraveného zboží a surovin v roce 2016.
Stále víc se přitom zaměřuje na přepravu nebezpečného nákladu jako je
plyn nebo bioetanol. Firma nyní zaměstnává sedmdesát lidí, třikrát víc
než před třemi lety.
-
Akciová společnost CZ LOKO
patří mezi evropské výrobce motorových lokomotiv. Věnuje se i jejich
modernizacím, opravám a servisu. Sídlo a hlavní provozovnu má v České
Třebové, další pak v Jihlavě a Nymburku. Zaměstnává na 760 lidí, a
dosud vyrobila 960 lokomotiv, z nichž 356 jezdí v zahraničí. Její
tržby ve fiskálním roce 2016/17 dosáhly 2,2 miliard korun.