Do Itálie
zamířily další posunovací lokomotivy CZ LOKO
Tři posunovací lokomotivy 741.7, které
nyní dodává společnost CZ LOKO železničním dopravcům do Itálie, zvýší
počet lokomotiv této značky v zemi už na bezmála šest desítek. „Dvě
posunovací lokomotivy budou jezdit v dopravních terminálech v Bari a
ve Veroně, a další v ligurském přístavu Livorno. V obou případech jde
o víceleté pronájmy,“ uvedl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ
LOKO. Součástí kontraktů je rovněž komplexní servis (fullservis)
lokomotiv, který zajišťuje dceřiná společnost CZLOKO Italia.
Nejde přitom zdaleka o jediný
kontrakt. „Před Vánocemi jsme uzavřeli smlouvu na dodávku dalších
dvou lokomotiv 741.7 s firmou, která se zabývá údržbou a stavbou
tratí. Jde o zcela nového zákazníka, a věřím, že ne posledního,“
říká Jaroslav Plhák.
Čtyřnápravové,
dieselelektrické lokomotivy 741.7 s výkonem 1 000kW jsou určeny
především pro posun. Jde o technologicky moderní vozidla, splňující
emisní limity EU Stage IIIA, jejichž vysoká spolehlivost prodloužila
cykly údržby, což výrazně šetří náklady na provoz. Strojvedoucím zase
poskytují potřebný komfort a bezpečnost. V provozu jsou také v Česku,
Slovensku, Polsku a Turecku.
„V Itálii sice
už působíme řadu let, ale až po založení dceřiné společnosti máme k
zákazníkům opravdu blízko. Jsme jim k dispozici vlastně nepřetržitě.
Navíc zaměstnáváme místní lidi. To všechno zlepšilo obchodní vztahy
s italskými klienty. Flexibilita, rychlé jednání a reakce na aktuální
potřeby železničního trhu, jsou stejně důležité jako to, že jsme si
zde vytvořili vlastní servisní zázemí i obchodní strategii,“
vysvětluje Jan
Kutálek, vedoucí obchodního oddělení CZ LOKO a člen představenstva
CZLOKO Italia. Ta byla založená počátkem roku 2016 a sídlí v Porto
Mantovano na předměstí Mantovy.
Společnost CZ LOKO
si přitom v zemi hodně slibuje také od své nové interoperabilní
asynchronní „full TSI“
dieselelektrické lokomotivy EffiShunter 1000, jejíž schvalování
pro provoz na italských železnicích nyní probíhá.
***
Akciová
společnost CZ LOKO patří mezi přední středoevropské firmy zaměřené na
výrobu, modernizace a opravy lokomotiv.
Základní portfolio
posunovacích
lokomotiv EffiShunter tvoří pět řad s
výkonem od 300 do 1600 kW.
Loni
ho rozšířila
elektrická traťová
lokomotiva EffiLiner 3000 pro trh zemí Visegrádu a Balkánu. Firma se
sídlem v České Třebové a několika provozovnami, zaměstnává na 800 lidí
a její loňské tržby dosáhly 2,2 miliard korun.
|