Zvyšování bezpečnosti a plynulosti dopravy

SFDIStátní fond dopravní infrastruktury vyhlašuje výzvu k podávání žádostí o poskytnutí podpory v rámci národního programu ZVYŠOVÁNÍ BEZPEČNOSTI.

Dotační program: Státní fond dopravní infrastruktury
Státní fond dopravní infrastruktury je zřízen zákonem č. 104/2000 Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury, ze dne 4. dubna 2000 s účinností k 1. červenci 2000. Účelem Fondu je financování výstavby, modernizace, oprav a údržby silnic a dálnic, celostátních a regionálních drah a dopravně významných vnitrozemských vodních cest v rozsahu stanoveném citovaným zákonem.
Oblast podpory: ZVYŠOVÁNÍ BEZPEČNOSTI 2017
Cílem programu je realizace opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupnění dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace podél silnic I., II., III. třídy nebo místních komunikacích.
Řídící orgán programu / Poskytovatel dotace Ministerstvo dopravy ČR / Státní fond dopravní infrastruktury
Stránky programu: SFDI – Zvyšování bezpečnosti
Podporované aktivity:
  • a) akce investičního charakteru podél silnic I., II. nebo III. třídy nebo podél místních komunikací I., II. nebo III. třídy (§6 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění, tedy mimo místních komunikací IV. třídy, na kterých je umožněn smíšený provoz), ležících na trase odsouhlasené v rámci Národního rozvojového programu mobility pro všechny s doloženou průměrnou intenzitou dopravy vyšší než 500 vozidel/24hodin
  • b) akce investičního i neinvestičního charakteru na silnicích I., II. nebo III. třídy
Finanční alokace: nestanoveno
Oprávnění žadatelé:
  • Stát, jeho organizační složka, nebo státní organizace, která hospodaří s majetkem ve vlastnictví státu
  • Kraj, jeho organizační složka, nebo příspěvková organizace, která vykonává správu majetku ve vlastnictví kraje
  • Obec, její organizační složka (např. městský obvod, městská či místní část), nebo příspěvková organizace, která vykonává správu majetku ve vlastnictví obce
Územní zaměření: Česká republika
Forma a výše podpory: maximálně do výše 85 % celkových uznatelných nákladů akce realizované v roce 2017
Konkrétní způsobilé výdaje: a) akce investičního charakteru podél silnic I., II. nebo III. třídy nebo podél místních komunikací I., II. nebo III. třídy (§6 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění, tedy mimo místních komunikací IV. třídy, na kterých je umožněn smíšený provoz), ležících na trase odsouhlasené v rámci Národního rozvojového programu mobility pro všechny s doloženou průměrnou intenzitou dopravy vyšší než 500 vozidel/24hodin
  • bezbariérové úpravy nástupišť linkových spojů a veřejné hromadné dopravy (MHD, integrované dopravy, atd.) podél autobusových zastávek, včetně vlastních autobusových zálivů,
  • výstavba, rekonstrukce a úpravy chodníků a přechodů pro chodce
  • výstavba a rekonstrukce míst pro přecházení, lávek a podchodů pro chodce, které jsou součástí bezbariérové pěší trasy,
  • nasvětlení přechodů
  • světelné signalizační zařízení řídícího provoz samostatného přechodu pro chodce, ale vždy ve vazbě na bezbariérovou stavební úpravu přechodů pro chodce splňující podmínky vyhlášky č. 398/2009 Sb., s přihlédnutím na dopravní význam komunikace, na intenzitu dopravy a s doložením souhlasu Policie ČR s navrženým řešením.
  • Měřiče rychlosti vozidel a to včetně informativních ukazatelů okamžité rychlosti vozidel
  • bezpečnostní prvky na vozovce (např. LED diody u vodorovného dopravního značení dle TP 217), ale vždy ve vazbě na bezbariérovou stavební úpravu přechodů pro chodce splňující podmínky vyhlášky č. 398/2009 Sb., s přihlédnutím na dopravní význam pozemní komunikace, na intenzitu dopravy a s doložením souhlasu Policie ČR s navrženým řešením)

b) akce investičního i neinvestičního charakteru na silnicích I., II. nebo III. třídy

  • úpravy vjezdu do obce, (směrové vychýlení jízdního pruhu v obou směrech pomocí dopravního ostrůvku nebo středového dělícího pásu (vstupní brány do obcí) s nasvětlením, fyzické zúžení komunikace, atd.,)
  • zvýšení protismykových vlastností krytu vozovky v nebezpečných úsecích ve vazbě na přechod pro chodce, (úpravy směřující ke zlepšení dopravní situace v místech dopravních nehod: umístění zvýrazňujícího dopravního značení, instalace dopravních zařízení, svodidel atd. (vždy s doložením souhlasu Policie ČR s navrženým řešením),
  • další zařízení sloužících ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a jejího zklidnění,
  • světelná signalizační zařízení pro řízení provozu na izolované dynamicky řízené křižovatce, s přihlédnutím na dopravní význam pozemní komunikace, na intenzitu dopravy a s doložením souhlasu Policie ČR s navrženým řešením, vodorovné a svislé dopravní značení, zvýrazňující optické prvky na pozemních komunikacích – zvýrazňující sloupky, obrubníkové odrazky, vodící trvale svítící knoflíky a zvýrazňující knoflíky.
Omezení v rámci výzvy: Akce s věcnou orientací dle bodu a) musí tvořit jednu celistvou a propojenou pěší trasu. Výjimkou může být výstavba (rekonstrukce) bezbariérových úprav chodníků podél autobusových zálivů a vlastních autobusových zálivů linkových spojů a veřejné hromadné dopravy (MHD, integrované dopravy, atd.) v rámci jedné trasy. Dále je možná také výstavba (rekonstrukce) samostatných přechodů pro chodce přes silnice I., II. nebo III. třídy a jejich nasvětlení (žádost může obsahovat i větší počet přechodů). Akce, zařazené dle věcné orientace dle bodu b), mohou obsahovat i větší počet samostatných úprav.
Harmonogram výzvy: Zahájení příjmu žádostí: 09.09.2016
Ukončení příjmu žádostí: 06.01.2017, 15 hod.
Dokumentace výzvy: Dokumentace – Zvyšování bezpečnosti 2017