Státní
fond dopravní infrastruktury vyhlašuje výzvu k podávání žádostí o
poskytnutí podpory v rámci národního programu ZVYŠOVÁNÍ BEZPEČNOSTI. |
Dotační program: |
Státní fond dopravní infrastruktury
Státní fond dopravní infrastruktury je zřízen zákonem č. 104/2000
Sb., o Státním fondu dopravní infrastruktury, ze dne 4. dubna 2000 s
účinností k 1. červenci 2000. Účelem Fondu je financování výstavby,
modernizace, oprav a údržby silnic a dálnic, celostátních a
regionálních drah a dopravně významných vnitrozemských vodních cest
v rozsahu stanoveném citovaným zákonem. |
Oblast podpory: |
ZVYŠOVÁNÍ BEZPEČNOSTI 2017
Cílem programu je realizace opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo
plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupnění dopravy osobám s
omezenou schopností pohybu nebo orientace podél silnic I., II., III.
třídy nebo místních komunikacích. |
Řídící orgán programu / Poskytovatel dotace |
Ministerstvo dopravy
ČR / Státní fond
dopravní infrastruktury |
Stránky programu: |
SFDI – Zvyšování bezpečnosti |
Podporované aktivity: |
- a) akce investičního charakteru podél silnic I., II. nebo III.
třídy nebo podél místních komunikací I., II. nebo III. třídy (§6
zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění,
tedy mimo místních komunikací IV. třídy, na kterých je umožněn
smíšený provoz), ležících na trase odsouhlasené v rámci Národního
rozvojového programu mobility pro všechny s doloženou průměrnou
intenzitou dopravy vyšší než 500 vozidel/24hodin
- b) akce investičního i neinvestičního charakteru na silnicích
I., II. nebo III. třídy
|
Finanční alokace: |
nestanoveno |
Oprávnění žadatelé: |
- Stát, jeho organizační složka, nebo státní organizace, která
hospodaří s majetkem ve vlastnictví státu
- Kraj, jeho organizační složka, nebo příspěvková organizace,
která vykonává správu majetku ve vlastnictví kraje
- Obec, její organizační složka (např. městský obvod, městská či
místní část), nebo příspěvková organizace, která vykonává správu
majetku ve vlastnictví obce
|
Územní zaměření: |
Česká republika |
Forma a výše podpory: |
maximálně do výše 85 % celkových uznatelných nákladů akce
realizované v roce 2017 |
Konkrétní způsobilé výdaje: |
a) akce investičního charakteru podél silnic I., II. nebo III. třídy
nebo podél místních komunikací I., II. nebo III. třídy (§6 zákona č.
13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění, tedy mimo
místních komunikací IV. třídy, na kterých je umožněn smíšený
provoz), ležících na trase odsouhlasené v rámci Národního
rozvojového programu mobility pro všechny s doloženou průměrnou
intenzitou dopravy vyšší než 500 vozidel/24hodin
- bezbariérové úpravy nástupišť linkových spojů a veřejné
hromadné dopravy (MHD, integrované dopravy, atd.) podél
autobusových zastávek, včetně vlastních autobusových zálivů,
- výstavba, rekonstrukce a úpravy chodníků a přechodů pro chodce
- výstavba a rekonstrukce míst pro přecházení, lávek a podchodů
pro chodce, které jsou součástí bezbariérové pěší trasy,
- nasvětlení přechodů
- světelné signalizační zařízení řídícího provoz samostatného
přechodu pro chodce, ale vždy ve vazbě na bezbariérovou stavební
úpravu přechodů pro chodce splňující podmínky vyhlášky č. 398/2009
Sb., s přihlédnutím na dopravní význam komunikace, na intenzitu
dopravy a s doložením souhlasu Policie ČR s navrženým řešením.
- Měřiče rychlosti vozidel a to včetně informativních ukazatelů
okamžité rychlosti vozidel
- bezpečnostní prvky na vozovce (např. LED diody u vodorovného
dopravního značení dle TP 217), ale vždy ve vazbě na bezbariérovou
stavební úpravu přechodů pro chodce splňující podmínky vyhlášky č.
398/2009 Sb., s přihlédnutím na dopravní význam pozemní
komunikace, na intenzitu dopravy a s doložením souhlasu Policie ČR
s navrženým řešením)
b) akce investičního i neinvestičního charakteru na silnicích I.,
II. nebo III. třídy
- úpravy vjezdu do obce, (směrové vychýlení jízdního pruhu v
obou směrech pomocí dopravního ostrůvku nebo středového dělícího
pásu (vstupní brány do obcí) s nasvětlením, fyzické zúžení
komunikace, atd.,)
- zvýšení protismykových vlastností krytu vozovky v nebezpečných
úsecích ve vazbě na přechod pro chodce, (úpravy směřující ke
zlepšení dopravní situace v místech dopravních nehod: umístění
zvýrazňujícího dopravního značení, instalace dopravních zařízení,
svodidel atd. (vždy s doložením souhlasu Policie ČR s navrženým
řešením),
- další zařízení sloužících ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti
dopravy a jejího zklidnění,
- světelná signalizační zařízení pro řízení provozu na izolované
dynamicky řízené křižovatce, s přihlédnutím na dopravní význam
pozemní komunikace, na intenzitu dopravy a s doložením souhlasu
Policie ČR s navrženým řešením, vodorovné a svislé dopravní
značení, zvýrazňující optické prvky na pozemních komunikacích –
zvýrazňující sloupky, obrubníkové odrazky, vodící trvale svítící
knoflíky a zvýrazňující knoflíky.
|
Omezení v rámci výzvy: |
Akce s věcnou orientací dle bodu a) musí tvořit jednu celistvou a
propojenou pěší trasu. Výjimkou může být výstavba (rekonstrukce)
bezbariérových úprav chodníků podél autobusových zálivů a vlastních
autobusových zálivů linkových spojů a veřejné hromadné dopravy (MHD,
integrované dopravy, atd.) v rámci jedné trasy. Dále je možná také
výstavba (rekonstrukce) samostatných přechodů pro chodce přes
silnice I., II. nebo III. třídy a jejich nasvětlení (žádost může
obsahovat i větší počet přechodů). Akce, zařazené dle věcné
orientace dle bodu b), mohou obsahovat i větší počet samostatných
úprav. |
Harmonogram výzvy: |
Zahájení příjmu žádostí: 09.09.2016
Ukončení příjmu žádostí: 06.01.2017, 15
hod. |
Dokumentace výzvy: |
Dokumentace – Zvyšování bezpečnosti 2017 |
|