VZNIKÁ Logistické centrum
CFS Česká Třebová
Jedná
se o nově vzniklou společnost zabývající se nakládkami a vykládkami
námořních kontejnerů, skladováním, řízením dodavatelských řetězců,
celními službami a díky těsné blízkosti železničního terminálu i
železničními přepravami nejen po Evropě. Centrum leží v průmyslové zóně
na okraji města Česká Třebová v sousedství kontejnerového terminálu
Metrans.
V současné době probíhá výstavba I. etapy. Podle informační tabule má
být logistický areál firmy CFS hotový do konce měsíce května.
Celková skladová plocha je 4700 metrů čtverečních při světlé skladové
výšce 10 metrů. Nedílnou součástí logistického centra je administrativní
část při velikosti zázemí 600 metrů čtverečních. Do budoucna vedení CFS
počítá rovněž s 2. etapou výstavby navazující haly se skladovou plochou dalších
3700 metrů čtverečních. Zákazníkům také nabízí možnost dlouhodobého
pronájmu kancelářských prostor přímo v budově našeho logistického
centra. Jeho umístění využívá výjimečnou polohu lokality
železničního uzlu Česká Třebová, umožní v dlouhodobé perspektivě využít
strategicky na celoevropské úrovni podporovaného rozvoje ekologické
železniční dopravy a její kombinace se silniční dopravou, optimálně
pouze v momentech dopravní obsluhy koncových bodů.
Celá rozsáhlá oblast od Hradce Králové přes Jihlavu, Brno, Olomouc,
Šumperk až přes polské Kladsko, jíž je Česká Třebová geografickým
středem, postrádá multimodální logistické centrum, které má potenciál
pozvednout konkurenceschopnost místních firem využíváním moderních
logistických technologií a postupů podporovaných nejaktuálnějšími IT
řešeními.
Filozofie
logistického centra CFS Česká Třebová
vychází z myšlenek dosud nikdy nerealizovaného projektu Veřejných
logistických center. Centrum by se mělo stát velkým logistickým
hypermarketem, kde si zákazníci nakupují jen ty služby, které pro
optimalizaci svých dodavatelských řetězců potřebují bez nutnosti
utrácení za služby, které nepotřebují nebo jsou schopni si je efektivně
zajistit sami. Tento racionální přístup k věci by měl zákazníkům centra
pomoci čelit výkyvům trhů, měl by přinést benefit ve formě úspor,
zvýšení produktivity a zároveň přístup k nejmodernějším technologiím a
procesům.
Co CFS Česká Třebová nabízí, (respektive bude nabízet):
- vybalování a balení kontejnerů,
komplexní zajištění zámořského balení,
ukotvení zboží v kontejneru, fumigace a tepelné ošetření obalů, napojení
na centra námořních konsolidátorů, manipulace s těžkými nákladovými kusy
až do 12t hmotnosti
-
železniční přepravy z/do Ruska a zemí bývalého Sovětského Svazu,
Turecka, Číny, Jižní Koreje, Evropy, kusové (LCL) přepravy z/do Číny a
Jižní Koreje, přepravy námořních kontejnerů z/do evropských přístavů,
multimodální short sea přepravy
-
překládka importního zboží z kontejnerů na kamiony,
konsolidace zboží pro export, nakládka kontejnerů, překládka zboží z EU
do kontejnerů do Ruska a dalších zemí CIS
(Cross Docking)
-
skladování v regálech, na otevřené ploše, na vnější ploše, v
kontejnerech; celní a daňový sklad, paletizace zboží; přebalování,
štítkování, kontrola, třídění zboží, pick&pack. Ceny skladování
vycházejí z konkrétních požadavků zákazníka jako je množství
skladovaných palet, doba skladování, rozměry palet, citlivost zboží,
celní režim, nebezpečnost zboží či náročnost na uskladnění a manipulaci,
požadavky na služby s přidanou hodnotou.
-
tuzemské distribuce včetně napojení na evropské distribuční sítě, celovozové, paletové, balíkové distribuční služby
-
služby celního skladu, celně deklarační služby – import DD, export – VDD,
tranzit, INTRASTAT, poradenské služby v oblasti celních předpisů
Možné důsledky: Další
ne nepodstatné zvýšení
nákladní přepravy, jejímž cílem bude Česká Třebová. Část této přepravy
bude vedena sice mimo město směr Opatov - I/35, ale naroste také přeprava
po I/14 přes Českou Třebovou. Zatímco logistický terminál společnosti
Metrans rozhodující většinu výkonů řeší přes železnici a jejím
prostřednictvím, tak CFS Česká Třebová spoléhá na to, že prakticky
všechno co bude překládat, skladovat, třídit, balit atd., bude
distribuováno prostřednictvím silniční dopravy. Zvýší se tak zatížení
silniční sítě, zvýší hluk i exhalace, bude to mít vliv i na bezpečnost
dopravy. Přeprava zboží z terminálu CFS nebude jen kontejnerová, ale
především na paletách, a tedy z části i na menších vozidlech, pro
která nebudou nově nastavená omezení na trase Česká Třebová - Litomyšl
překážkou. Lze tedy očekávat další zvýšení nákladní dopravy na současném
průtahu městem. Otevření logistického centra CFS je dalším důvodem, proč
přednostně požadovat vybudování silničního obchvatu města. (mm)
|