Připomeňte si článek z května 2016Češi a Poláci žádají evropské dotace na projekt Singletrack Glacensis11 českých a polských partnerů podá do konce května společnou žádost o evropskou dotaci na projekt infrastruktury pro horská kola v česko – polském příhraničí. Tzv. bikování na sigltrecích bude propagováno pod jednotnou značkou Singletrack Glacensis. Místní regiony si od tohoto produktu slibují zvýšení návštěvnosti, ekonomických příležitostí a vytvoření nové trendové volnočasové a rekreační aktivity. „Spojení 11 partnerů česko-polského příhraničí s téměř 200 km singltreků vytvoří nabídku zajímavou pro vícedenní návštěvu bikerů z celé ČR i ze zahraničí. A místní z regionu získají další impulsy proč tu žít, podnikat a trávit volný čas. Je to ale běh na dlouhou trať. Jen termín pro podání žádostí o dotaci vyhlašovatel potřetí prodloužil a konkurence projektů je obrovská, očekává se až šestinásobný převis poptávky nad rozdělovanými dotacemi. Přesto věříme, že dříve či později to musí vyjít. Reálně se však na singltrecích svezeme nejdřív v roce 2019“, konstatuje Petr Hájek, předseda svazku obcí Region Orlicko – Třebovsko a starosta města Ústí nad Orlicí, které spolu s městem Česká Třebová pod hlavičkou svazku financuje Bike resort Orlicko – Třebovsko. „Projekt vybudování singltreků v Regionu Orlicko – Třebovsko v kopcovitém a lesnatém terénu na hřebenu mezi ústeckou a vysokomýtskou kotlinou je v pokročilém stádiu přípravy, stejně jako bike areály Choceň a Pastýřka v Moravské Třebové. Žádané terény pro bikování výtečně doplní nabídku klasické cykloturistiky a in-linové cyklostezky údolím Tiché Orlice. Součástí česko-polského projektu je i společná propagační kampaň jako jsou webové stránky, velmi žádané mapy a plánky všech 11 bike areálů a sportovní akce zastřešené jednotnou značkou Singletrack Glacensis“, popisuje situaci Renata Šedová, manažerka za českou stranu. V plánu pro další etapy máme ještě potenciální rozvojové lokality jako je Rybník a věříme, že česko-polské příhraničí bude jednou bikovým rájem minimálně národního významu. Náš sjezdový areál Peklák tak dostane další vítaný rozměr a další návštěvníky“, hodnotí situaci Jaroslav Zedník, starosta města Česká Třebová. Značné úskalí při zpracování projektu představovalo vyjednání souhlasů s vlastníky pozemků, správci lesů a orgány ochrany přírody. Trasy byly několikrát měněny na základě kompromisu mezi ideálním technickým řešením a mezi průchodností pozemků. Řada úseků musela být vypuštěna. „I přes všechny složitosti s vlastníky a nucené redukce se nám podařilo nakonec vyprojektovat 38 km zajímavých nových singltreků a 20 km MTB tras, využívajících stávající cesty. V okolí Andrlova chlumu v Ústí nad Orlicí to budou nakonec obtížnější sjezdové singltreky, směrem na Sloupnici však bude dost snadnějších tras, vhodných pro širokou laickou veřejnost a děti, stejně jako bude hravá trasa okolo Sv. Antonína. Nejatraktivnější pro středně zdatné bikery budou trasy okolo Pekláku“, posuzuje výsledek projektování Alexander Kárász. „Bike resort Choceň začíná v první fázi se 17 km tras v lesích směrem
na Horní Jelení různých obtížností a charakteru, včetně dvou velmi
snadných výukových trailů. V Moravské Třebové vznikne menší areál s 8 km
snadného a hravého trailu pro širokou veřejnost na zalesněném vrchu
Pastýřka, který je celý určen k volnočasovým a sportovním aktivitám,
včetně běžeckých tras, hřišť a tělocvičny pod širým nebem. Projekt zde má
velkou podporu“, konstatuje projektant Roman Kalabus. 26.5.2016 Vyšlo v časopise e- Všudybyl - časopis lidí a o lidech cestovního ruchu 26/5 2016 |