České EffiShuntery z CZ LOKO si razí cestu Evropou
-
ČESKÁ
TŘEBOVÁ, 28. března 2017
-
Největší turecké železárny a ocelárny Erdemir v Ereğli doplnily svá
kolejová vozidla o dvě lokomotivy 744.704 a 744.705 z produkce
českotřebovské společnosti CZ LOKO. „Turecko je pro nás stále novým
trhem, i když jsme sem předloni dodali dvě lokomotivy 741.708 a 741.709
pro státní dráhy TCDD. Nasazeny jsou jako „rescue“ v podmořském
železničním tunelu Marmaray pro případ mimořádných událostí. Když se
v tunelu nějaký vlak zastaví, třeba v případě častého elektrického
blackoutu, naše lokomotivy je bezpečně odtáhnou do bezpečí,“ říká
Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO.
-
Ocelárny, které patří mezi padesát největších výrobců železa a oceli na
světě, české dieselelektrické lokomotivy z rodiny EffiShunter s výkonem
1000 kW využijí na svém rozsáhlém vlečkovém kolejišti pod vlastním
označením L 18 a L 19. .
-
„Základem úspěchu je špičková kvalita a úsporný provoz našich
posunovacích lokomotiv. To jsou parametry, které jim otevírají cestu do
světa,“
říká Jaroslav Plhák.
-
Tyto čtyřnápravové lokomotivy,
poháněné spalovacím motorem Caterpillar, patří k nové generaci vozidel
CZ LOKO. Vyznačující se moderní koncepcí a
vysokou spolehlivostí, která umožňuje prodloužit cykly údržby a tím,
výrazně šetřit náklady na ůdržbu. Strojvedoucím poskytují potřebný
komfort a bezpečnost, splňují emisní limity EU Stage IIIA, takže jsou
také ekologické.
-
Zájem o lokomotivy CZ LOKO potvrzuje
i další
nový kontrakt uzavřený s italskou firmou
Francesco Ventura Costruzioni, zabývající se údržbou a stavbou tratí. Ta
v květnu převezme další dva Shuntery řady 741.7, které doplní její
vozový park, zahrnující stovku kolejových strojů různých typů.
-
„Pro úspěch byla rozhodující opět jejich vysoká spolehlivost, servis
a údržba, kterou zde garantuje naše dceřiná společnost CZLOKO Italia,“
vysvětluje vedoucí obchodního oddělení Jan Kutálek. Ten připomíná, že
investice významné soukromé firmy hned vyvolala zájem dalších hráčů na
italském železničním trhu o tato česká kolejová vozidla. Společnost CZ
LOKO už letos tři lokomotivy 741.7 s
výkonem
1 000 kW
do země dodala. Místní železniční dopravci je využívají v terminálech
Navara, Bari a Verona. V Itálii si firma
hodně
slibuje také od své nové interoperabilní
asynchronní „full TSI“ dieselelektrické lokomotivy EffiShunter
1000, kterou už na tomto trhu v tendrech nabízí.
-
-
|