-
Televizní
společnost Czech-American TV, vysílá své pořady
pro 2,5 milionu diváků kabelové televize v šedesáti amerických
městech a další desítky tisíc diváků
prostřednictvím internetového vysílání na webových stránkách
televize. Veškeré pořady jsou vysílány v anglickém jazyce.
Vysílání této nekomerční
televizní společnosti
Czech-American TV trvá již 13 let. Za tu dobu získala své pravidelné
diváky. Na jejích obrazovkách měli diváci možnost sledovat i pořad o
našem městě.
- Pořad
"Objevujeme české regiony" odvysílala 27. února 2017 a významnou
část (snad i většinu času) z půlhodinového pořadu
tvořily reportáže představující Českou Třebovou.
V programu zaměřeném na Pardubický
kraj byly prezentovány tři video spoty, které zámořským divákům
přiblížily nejen historii našeho města a nejvýznamnější památky, ale
také zdejší kulturu či možnosti k aktivnímu odpočinku. Prezentace
nabídla také nádherné letecké snímky a díky poslednímu video spotu už i
v USA vědí, jak u nás probíhá Jabkancová pouť a co je to ten „jabkanec“.
Toto vysílání vzniklo ve spolupráci s Pardubickým krajem, video
spoty poskytlo město Česká Třebová a byly již prezentovány např. na
veletrhu cestovního ruchu Holiday world v Praze.
- Na celý program věnovaný
Pardubickému kraji můžete podívat zde:
-
http://www.catvusa.com/broadcast/pardubice-region-pomezi-ceska-trebova-litomysl-landmarks/.
-
Kdo
je Czech-American TV Hlavním posláním Czech-American TV je rozšířit
povědomí o České republice, ukázat české regiony, zviditelnit destinace,
a také mimo jiné přiblížit české kulturní dědictví. Toto veřejné a
nekomerční vysílání má formu pravidelných pořadů, ve kterých se anglicky
mluvící divák dozví informace o českých regionech, městech nebo
památkách.
- Celý program televize přispívá k vnímání České
republiky a jejích regionů jako velmi zajímavé a bezpečné turistické
destinace.
- O fungování organizace se stará více než 40 odborníků
z Ameriky a zejména z Čech. Jsou mezi nimi
programátoři, grafici, kameramani, překladatelé, marketéři a mnoho
dalších. Díky spolupráci s vysokými školami se počet členů stále
zvyšuje. Zapojeni jsou studenti z Západočeské univerzity v Plzni a
Fakulty elektrotechnické při ČVUT. Stále se pracuje na nových projektech
a vylepšení. Například na jaře bude pro chytré telefony ke stažení
speciální aplikace Czech-American TV.
- Mezi důležité partnery patří také krajské úřady, se
kterými je televize ve skvělé kooperaci. To má za následek neustálé
zlepšování a zkvalitňování vysílaných pořadů. Samy kraje, města a jiné
příspěvkové organizace se podílejí na tvorbě vysílání například tím, že
televizi poskytují kvalitní videomateriály o svém okolí. Mohou se tak
zviditelnit u několika milionového počtu zahraničních turistů a
vyzdvihnout se jako místo, které skutečně stojí za návštěvu. Na webových
stránkách organizace www.catvusa.com naleznete
další informace o projektu Czech-American TV. (Monika Pleskotová, Czech-American TV)
-
-
Na vybraných
snímcích z vysílaného videa si připomeňme, co můžeme v pořadu vidět:
-
%20kopie_small.jpg)
-
%20kopie_small.jpg)
-

-
%20kopie_small.jpg)
-
Dojmy diváka: Je to v každém případě výborný propagační
snímek našeho města, je dobře, že byl pro vysílání použit. Ukazuje
Českou Třebovou a její okolí komplexně pro turisty po více stránkách, je
zde historie, kultura, sport a volný čas, také naše okolí. Je to vynikající připomínka především pro ty, kteří naše město již poznali.
Při sledování někým, kdo v České Třebové nebyl může možná působit
zdlouhavě, některé pasáže se opakují, i když v jiných souvislostech. Např.
záběry ze sportu by mohly být pohromadě, takto tvoří nepříliš sourodý
celek. Je zřejmé, že snímek byl vytvořen zejména pro prezentaci na
veletrhu cestovního ruchu. Video také není úplně nejnovější, vznikalo
během delšího období hlavně v letech 2012 - 2013, poznáme to podle řady
znaků a pohledů na město. Diváky jistě upoutají záběry z letadla či dronu. Na nich
např. uvidíme ještě snad až ideální symbiózu rotundy sv.
Kateřiny a budovy bývalého sirotčice, která nyní prošla proměnou, na panoramatu města ještě není ani zelená kostka budovy RYDO
na ve starší zástavbě na podměstí. Hlavně zde postrádám fenomén
železnice, který fakticky Českou Třebovou vytvořil. I když se i ve filmu
samozřejmě chlubíme vybudovaným dopravním terminálem Jana Pernera,
nechybí ani podzemní garáže ani samotné sochařské ztvárnění stavitele
železnice, tak je jen jediný krátký (letecký) záběr na koleje
nádraží, ve snímku nejede jediný vlak. Českou Třebovou v dnešní podobě
vytvořila železnice a to není zřejmé ani z úvodního textu, nelze také
ani ve zkratce zjistit, čím se obyvatelé města živí a kde pracují.
-
%20kopie.jpg)
-
Česká Třebová v příštím roce 2018 oslaví významné jubileum - 740 let od
první zmínky.
- První zmínka o České Třebové je připomínána i ve zmíněném
videofilmu. Jistě je už nejvyšší čas se zabývat jak toto výročí
využijeme a jaké budou oslavy. Jistě by bylo vhodné k těmto narozeninám
města vytvořit nějaký nový videofilm, třeba i kratší, stručnější, aby
měl rychlý spád, byl výstižný apod. Natáčet video umí v našem
městě více lidí, využijme toho a připravme třeba takových propagačních
snímků více, aby byla konkurence. Nemusíme všechny peníze na propagaci
věnovat na vydávání Českotřebovských novin, mimochodem dvakrát dražších
než např. v Ústí nad Orlicí nebo v Chrudimi (ač jde zcela o srovnatelné
tiskoviny). Proč nevypsat soutěž, ve které by nejlépe vyhodnocený
snímek dostal zaslouženou odměnu a ostatním byly pokryty základní
náklady s tím, že všechny by mohlo město používat (se souhlasem autorů)
pro propagaci města. Na příkladu možnosti využít videoprezentaci i
v televizním vysílání je vidět, že by mohla být taková propagace města
velmi užitečná. (mm)
|