-
Rekonstrukce
silnice Česká Třebová - Semanín bude mít 2 etapy
-
(facebook M.Mikolecký 4.
9. 2013)
- Již na konci prázdnin jsem napsal první informaci
o přípravě kompletní rekonstrukce silnice III. třídy v úseku Česká Třebová
(křižovatka u Korada) - Semanín tak, aby umožňovala jízdy rozměrných
nákladních vozidel, které po otevření logistického terminálu společnosti
Metrans zejména v úseku Metrans - Silnice I/14, která již je pro jízdy
nákladních vozidel dostatečně dimenzovaná. První impuls k tomu, aby
investice do rekonstrukce komunikace připojující terminál Metrans na
kapacitní silniční síť vznikla již při slavnostním otevření terminálu,
které se uskutečnilo 4. května t.r. Ve svém vystoupení tehdy krajský
hejtman Martin Netolický ukázal na to, že nový terminál neúměrně
přípojovou dopravou zatíží krajskou silnici a vyžaduje, aby se i firma
Metrans nějak podílela na řešení. Netolický pak následně jednal s
tehdejším ministrem dopravy Stanjurou při jeho návštěvě Pardubického
kraje. Ukázalo se, že jediným řešením bude využít ještě (poslední) možnost
dotace z ROP Doprava. Současné rozpočtové období letos končí a nyní na
podzim bude bude ještě vyhlášena poslední výzva k podávání připravených
projektů. Pardubický kraj schválil investiční záměr na rekonstrukci této
silnice, koncem června se na českotřebovské radnici konalo první setkání
zainteresovaných. Následují nyní projektové práce. Stavba byla rozdělena
na dvě části, každá má jiného investora. Zvláštní stavbou je rekonstrukce
"tunelů", postavených pro současné podoby právě před 50 lety. Investorem
této části je SŽDC a projektovou dokumentaci zajišťuje a financuje
společnost Metrans. Samostatnou druhou částí je pak rekonstrukce silnice
od křižovatky za tunely (dokumentace uvádí mosty) až za obec Semanín.
Investorem bude Pardubický kraj a využije proto "evropské peníze" z
regionálního operačního programu, kde má být 85% financováno z prostředků
EU a 15% z vlastních prostředků investora. Úsek silnice tunely - Metrans
má být důkladnější, širší, neb je určen pro intenzivní nákladní dopravu,
další část na Semanín dostane také nový povrch, ale bude mít parametry,
které již nebudou odpovídat extrémnímu zatížení vozovky. Letos se
projektuje, příští rok se má stavět, nutné je připravit náročné výběrové
řízení na dodavatele. Musí se spěchat, pro realizaci stavebních prací je
vhodná jen letní část roku. Na podzim 2014 musí být práce hotovy, v
souladu s požadavky na financování staveb z ROP EU. (ve skutečnosti se
práce posunuly až na léto 2015, pozn. red).
Rekonstrukce tunelů bude náročná, bude třeba snížit vozovku, zatrubnit
Semanínský potok středem vozovky, vytvořit novou spodní i vrchní stavbu
komunikace i s chodníkem, nové osvětlení. Na tuto stavbu bude navazovat
navíc výstavba dalších komunikací v budoucí průmyslové zóně. Jejich
příprava zatím není ve fázi, která by umožňovala psát nějaké podrobnosti,
i když i zde již na konci tunelu "svítí světélko".
|