Opraví silnici vedoucí k překladišti Metrans (Orlický deník 10.4. 2015)
Č.
Třebová, Semanín – Pardubický kraj získal 66 milionů korun na rekonstrukci
silnice III/35847 Česká Třebová – Semanín, konkrétně úseku od tří mostů
k překladišti Metrans. Další desítky milionů půjdou na modernizace úseků
Dřeveš – Silnice a Chrudim, železniční přejezd – napojení na I/37.
Projekty zaměřené na opravy silnic II. a III. třídy ve středu schválil
Výbor Regionální rady Severovýchod. Modernizace silnice vedoucí
k železničnímu kontejnerovému překladišti Metrans by měla začít co
nejdříve, dokončena musí být k poslednímu září. „Bude zahrnovat jak
celkovou obnovu krytu vozovky, tak podložních vrstev. Silnice je po
vybudování logistického
terminálu zatížená zvýšeným počtem
nákladních vozidel," vysvětlil hejtman
Pardubického kraje Martin Netolický.
Kvůli opravě příjezdové komunikace k logistickému terminálu se na týdny
zvýšeného provozu kamionů bude muset připravit obec Semanín. Objízdná
trasa povede přes Semanín a Zádolku na Opatov. Jako „náplast" je kraj
připraven poskytnout následnou opravu vozovky poničené těžkým provozem.
„Předpokládáme poškození vozovky. A protože evropské fondy umožňují dát až
deset procent z celkové ceny na objízdné trasy, předpokládáme opravu krytu
vozovky, kudy povede objízdná trasa," potvrdil hejtman.
Semanín už s kamiony svou zkušenost má. A ne úplně dobrou. Loni na jaře se
vedla intenzivní jednání, jejichž cílem bylo obci od kamionové dopravy
ulevit. Kvůli ní dokonce mezi obyvateli vznikla petice. Ke zklidnění
kamionové dopravy sice došlo, zásadní problém obce s odstavným parkovištěm
kamionů však zůstal.
S vedením objízdné trasy obec souhlasí. Starostka Marie Chalupová se však
obává, že silnice momentálně není ve stavu, aby unesla takovou zátěž, a
upozorňuje: „Domnívám se, že je potřeba silnici zpevnit ještě před
objížďkou. Bylo by dobré, aby se na to někdo zodpovědný přijel podívat."
Modernizace spojnice I/14 s Metransem by měla mít dvě etapy. Kromě
schváleného projektu se počítá se zásadní úpravou vozovky pod mosty u Korada.
Ta však bude náročnější. Dotýká se hned čtyř subjektů –
města Česká Třebová, Pardubického
kraje, SŽDC a Lesů ČR. Cílem je, aby byl pod mosty možný obousměrný provoz
kamionů. To se ale neobejde bez snížení úrovně vozovky zhruba o šedesát
centimetrů a přeložení Semanínského potoka, který je v majetku
Lesů ČR. Podle hejtmana Martina Netolického jsou kraj, město i SŽDC
spolufinancování opravy nakloněny. „Největším problémem je jednání s Lesy
ČR. Přeložku potoka považují za investici vyvolanou a nechtějí úplně
přispět," uvedl k probíhajícím jednáním. „Zástupci státního
podniku Lesy ČR při jednáních
deklarovali, že se budou i nadále spolupodílet na přípravě technického
řešení optimalizace průjezdného profilu podjezdů železniční trati v České
Třebové. Zároveň vyšli vstříc investorovi a nabídli maximálně
pětimilionovou spoluúčast na stavbě," uvedla mluvčí Lesů ČR Eva Jouklová
|