Opraví silnici vedoucí k překladišti Metrans  (Orlický deník 10.4. 2015)


Č. Třebová, Semanín – Pardubický kraj získal 66 milionů korun na rekonstrukci silnice III/35847 Česká Třebová – Semanín, konkrétně úseku od tří mostů k překladišti Metrans. Další desítky milionů půjdou na modernizace úseků Dřeveš – Silnice a Chrudim, železniční přejezd – napojení na I/37. Projekty zaměřené na opravy silnic II. a III. třídy ve středu schválil Výbor Regionální rady Severovýchod. Modernizace silnice vedoucí k železničnímu kontejnerovému překladišti Metrans by měla začít co nejdříve, dokončena musí být k poslednímu září. „Bude zahrnovat jak celkovou obnovu krytu vozovky, tak podložních vrstev. Silnice je po vybudování logistického terminálu zatížená zvýšeným počtem nákladních vozidel," vysvětlil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Kvůli opravě příjezdové komunikace k logistickému terminálu se na týdny zvýšeného provozu kamionů bude muset připravit obec Semanín. Objízdná trasa povede přes Semanín a Zádolku na Opatov. Jako „náplast" je kraj připraven poskytnout následnou opravu vozovky poničené těžkým provozem. „Předpokládáme poškození vozovky. A protože evropské fondy umožňují dát až deset procent z celkové ceny na objízdné trasy, předpokládáme opravu krytu vozovky, kudy povede objízdná trasa," potvrdil hejtman.
Semanín už s kamiony svou zkušenost má. A ne úplně dobrou. Loni na jaře se vedla intenzivní jednání, jejichž cílem bylo obci od kamionové dopravy ulevit. Kvůli ní dokonce mezi obyvateli vznikla petice. Ke zklidnění kamionové dopravy sice došlo, zásadní problém obce s odstavným parkovištěm kamionů však zůstal.
S vedením objízdné trasy obec souhlasí. Starostka Marie Chalupová se však obává, že silnice momentálně není ve stavu, aby unesla takovou zátěž, a upozorňuje: „Domnívám se, že je potřeba silnici zpevnit ještě před objížďkou. Bylo by dobré, aby se na to někdo zodpovědný přijel podívat."
Modernizace spojnice I/14 s Metransem by měla mít dvě etapy. Kromě schváleného projektu se počítá se zásadní úpravou vozovky pod mosty u Korada. Ta však bude náročnější. Dotýká se hned čtyř subjektů – města Česká Třebová, Pardubického kraje, SŽDC a Lesů ČR. Cílem je, aby byl pod mosty možný obousměrný provoz kamionů. To se ale neobejde bez snížení úrovně vozovky zhruba o šedesát centimetrů a přeložení Semanínského potoka, který je v majetku Lesů ČR. Podle hejtmana Martina Netolického jsou kraj, město i SŽDC spolufinancování opravy nakloněny. „Největším problémem je jednání s Lesy ČR. Přeložku potoka považují za investici vyvolanou a nechtějí úplně přispět," uvedl k probíhajícím jednáním. „Zástupci státního podniku Lesy ČR při jednáních deklarovali, že se budou i nadále spolupodílet na přípravě technického řešení optimalizace průjezdného profilu podjezdů železniční trati v České Třebové. Zároveň vyšli vstříc investorovi a nabídli maximálně pětimilionovou spoluúčast na stavbě," uvedla mluvčí Lesů ČR Eva Jouklová