Kontejnerový terminál METRANS je v plném provozu. Zatěžuje více krajské silnice

Česká Třebová (4. 5. 2013) – Nabitý sobotní program zakončil hejtman Martin Netolický na domácí půdě v České Třebové při příležitosti zahájení plného provozu nejmodernějšího kontinentálního terminálu společnosti METRANS, a. s. Nový terminál zabírá pozemky o výměře 138 tisíc metrů čtverečních. Nachází se zde šest kolejí pro manipulaci s kontejnerovými vozy. Překladiště je schopné odbavit 25 párů vlaků za den. To způsobilo také nárůst objemu kamionové dopravy v oblasti. Hejtman chce nastalou situaci řešit.
 
Zvýšená zátěž na silnicích třetí třídy
„Sleduji vývoj počtu odbavených vozů a musím říci, že od počátku roku výrazně vzrostl. V současnosti se pohybuje okolo 1350 vagónů týdně, což je přibližně 5000 manipulací na nově pořízených jeřábech. Zvýšená zátěž je kladena také na krajské silnice, protože každý týden přijede do terminálu přibližně 520 kamionů,“ objasnil situaci hejtman Netolický. Vyvolá proto společné jednání s vedením města a investorem na dané téma. Hovořil o tom již s předsedou představenstva společnosti METRANS Jiřím Samkem. „V nejbližších měsících budeme muset řešit dopravní napojení, protože silnice třetí třídy nejsou na takovou zátěž konstruovány, zvláště pak silnice vedoucí směrem na Semanín,“ doplnil hejtman.
 
METRANS počítá s dalším rozvojem areálu
V areálu překladiště je povolená rychlost 30 km/hod, při sunutí 20 km/hod. Délka kolejí se pohybuje od 825 metrů po 885 metrů. Vlaky na překladiště z části vozí METRANS vlastními lokomotivami, z části sem zajíždějí stroje dalších dopravců. Podařilo se rovněž navázat spolupráci s ČD Cargo. V České Třebové tak skončila první z etap výstavby kontejnerového terminálu. Podnik představil také své plány do budoucna. V další etapě se počítá s výstavbou opravny kontejnerů a vozů. Následovat by měla výstavba budovy pro vedení firmy a pro dispečerské pracoviště centrálního řízení kontejnerů ve střední Evropě. „Nové kontejnerové překladiště otevírá mnohem větší prostor pro mezinárodní přepravu zejména směrem na východ. Terminál však bude schopný odbavit také vlakové soupravy na relaci Hamburk a Rotterdam. Význam České Třebové jako významného železničního uzlu tímto vzroste. Pozitivním signálem je, že vedení firmy chce pokračovat v dalším rozvoji areálu,“ řekl na závěr hejtman.
Projev Klause Dietera Peterse (majoritní vlastník Metrans je Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) s podílem 86,5 %
Jiří Samek, předseda představenstva a.s. Metrans
Ing. Vlastimil Chobot obch. ředitel ČD Cargo