Kontejnerový terminál METRANS je v
plném provozu. Zatěžuje více krajské silnice
Česká Třebová (4. 5. 2013) – Nabitý sobotní program zakončil
hejtman Martin Netolický na domácí půdě v České Třebové při příležitosti
zahájení plného provozu nejmodernějšího kontinentálního terminálu
společnosti METRANS, a. s. Nový terminál zabírá pozemky o výměře 138 tisíc
metrů čtverečních. Nachází se zde šest kolejí pro manipulaci s
kontejnerovými vozy. Překladiště je schopné odbavit 25 párů vlaků za den.
To způsobilo také nárůst objemu kamionové dopravy v oblasti. Hejtman chce
nastalou situaci řešit.
Zvýšená zátěž na silnicích třetí třídy
„Sleduji vývoj počtu odbavených vozů a musím říci, že od počátku
roku výrazně vzrostl. V současnosti se pohybuje okolo 1350 vagónů týdně,
což je přibližně 5000 manipulací na nově pořízených jeřábech. Zvýšená
zátěž je kladena také na krajské silnice, protože každý týden přijede do
terminálu přibližně 520 kamionů,“ objasnil situaci hejtman Netolický.
Vyvolá proto společné jednání s vedením města a investorem na dané téma.
Hovořil o tom již s předsedou představenstva společnosti METRANS Jiřím
Samkem. „V nejbližších měsících budeme muset řešit dopravní napojení,
protože silnice třetí třídy nejsou na takovou zátěž konstruovány, zvláště
pak silnice vedoucí směrem na Semanín,“ doplnil hejtman.
METRANS počítá s dalším rozvojem areálu
V areálu překladiště je povolená rychlost 30 km/hod, při sunutí 20 km/hod.
Délka kolejí se pohybuje od 825 metrů po 885 metrů.
Vlaky na překladiště z části vozí METRANS vlastními lokomotivami, z
části sem zajíždějí stroje dalších dopravců. Podařilo se rovněž navázat
spolupráci s ČD Cargo. V České Třebové tak skončila první z etap výstavby
kontejnerového terminálu. Podnik představil také své plány do budoucna. V
další etapě se počítá s výstavbou opravny kontejnerů a vozů. Následovat by
měla výstavba budovy pro vedení firmy a pro dispečerské pracoviště
centrálního řízení kontejnerů ve střední Evropě. „Nové kontejnerové
překladiště otevírá mnohem větší prostor pro mezinárodní přepravu zejména
směrem na východ. Terminál však bude schopný odbavit také vlakové soupravy
na relaci Hamburk a Rotterdam. Význam České Třebové jako významného
železničního uzlu tímto vzroste. Pozitivním signálem je, že vedení firmy
chce pokračovat v dalším rozvoji areálu,“ řekl na závěr hejtman.
Projev Klause Dietera Peterse (majoritní vlastník Metrans je
Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) s podílem 86,5 %
Jiří Samek, předseda představenstva a.s. Metrans
Ing. Vlastimil Chobot obch. ředitel ČD Cargo
-
|