Vstup
společnosti Metrans přináší další investory
|
Podle informace MŽP se na základě žádosti investora připravuje
hodnocení EIA na npovou investici v průmyslové zóně Česká Třebová.
Žádost podala obchodní firma Wakestone Devepolment, s.r.o. Praha 2
Rašínovo nábřeží 2000. Připravovaný záměr má název "Logistický areál
se skladovou halou v průmyslové zóně Česká Třebová - Borek".
- Záměr
předpokládá novostavbu logistického areálu ve dvou etapách. V 1.
etapě bude vystavěna skladová hala o zastavěné ploše cca 4510 m2
a okolní zpevněné pojezdové plochy v rozsahu 3380 m2. Ve 2.
etapě bude areál doplněn o další skladovou halu se zastavěnou
plochou taktéž 4510 m2. Čistá užitná plocha jednotlivých funkčních
jednotek skladových hal bude následující:
- - skladový prostor vč. manipulačních ploch ... 4049 m2 po 1.
etapě, 8098 m2 po 2. etapě.,
- - kancelářská část a hygienické zázemí... 450 m2 (pouze 1.
etapa),
- - technologické zázemí ... 220 m2 (pouze 1. etapa).
-
Celková
Plocha logistického areálu (pozemku stavby) je cca 19600 m2, z
toho cca 7200 m2 plochy bude ponecháno nezpevněné, pro ozelenění,
vegetační a krajinářské úpravy. Součástí záměru je také připojení
na základní inženýrské sítě (kabelové vedení NN, vodovod,
kanalizace, plynovod) a odvodnění zpevněných ploch. V rámci 2.
etapy bude upraveno vedení vodoteče na ploše bývalého rybníka. Na
síť pozemních komunikací bude logistický areál napojen přes
plánovanou komunikaci spojující silnici III/35847 s areálem
celního úřadu v Bořku (jedná se o samostatnou, podmiňující
investici města Česká Třebová, která není předmětem předloženého
posouzení). Záměr je předkládán v jedné variantě a je posuzován
jako celek (obě etapy). Zpevněné pojezdové plochy navržené v
rozsahu 3380 m2 budou realizovány v 1. etapě.
- V každé etapě bude vystavěna l skladová hala o zastavěné ploše
4510 m2. Zbývajících cca 7200 m2 plochy bude ponecháno nezpevněné,
pro ozelenění, vegetační a krajinářské úpravy. Stavba bude dělena
na objekty skladových hal, zpevněných pojezdových ploch, přípojky
NN, vodovodu, splaškové kanalizace, plynovodu, odvedení dešťových
vod, sadových úprav včetně úprav koryta vodoteče HMS 434 a
oplocení areálu. V rámci přípravy území staveniště bude provedeno
odstranění vzrostlé stromové a keřové zeleně, posečení rákosin a
lučního porostu. Na louce bude provedena skrývka vrchní vrstvy
půdy, která bude později využita pro ohumusování zelených ploch
logistického areálu. Na ploše bývalého rybníka bude nutné odtěžit
zamokřené půdy a nahradit je nenamrzavými zeminami vhodnými do
násypů. Realizovány budou výkopové práce a terénní úpravy budou
zakončeny nezbytnými dosypávkami a dorovnávkami.
-
- Založení skladové haly je uvažováno hlubinné na základových
pilotách. Skladová hala bude zhotovena ze železobetonového
montovaného skeletu a montovaného sendvičového pláště, s využitím
tepelně izolačních závěsných panelů (např. Kingspan).
Půdorysné rozměry haly budou 55 x 82 m a výška 12 m. Hala
bude sestávat z 3 x 4 segmentů rozměru 18 x 18 m a l x 3 segmentů
rozměru 9 x 18 m. Skladová hala realizovaná během 1. etapy
výstavby areálu bude mít jednopodlažní skladový prostor s čistou
užitnou plochou 4049 m2 a vícepodlažní prostor kancelářské části s
hygienickým zázemím (450 m2) a technologickým zázemím (220 m2).
Maximální kapacita skladové haly bude cca 6000 palet. Pro
skladovou halu uvažovanou k realizaci v 2. etapě se předpokládají
totožné vnější rozměry, celá hala však bude sloužit pouze ke
skladování zboží.
- Zpevněné plochy
realizované v nezbytně nutném rozsahu v přímé vazbě na skladové
haly v jižní a východní části logistického areálu budou
konstruovány jako středně těžké v tloušťce do 50 cm, v souladu s
aktuálními technickými podmínkami TP 170 Navrhování vozovek
pozemních komunikací. Předpokládá se, že zpevněné plochy budou
provedeny převážně jako asfaltové nebo betonové, částečně mohou
být také dlážděné (např. parkovací stání, chodníky, přídlažby). Na
východní straně skladových hal je navrženo celkem 10 zásobovacích
ramp pro kamiony (z toho 6 v 1. etapě) a tomu bude odpovídat i
uspořádání stání pro těžké nákladní automobily.
Parkovací stání jsou navržena v celkovém počtu 16 ks podél jižního
čela 1. skladové haly. Zpevněné pojezdové plochy budou připojeny
na spojovací komunikaci mezi silnicí III/35847 a areálem celního
úřadu na dvou místech - na severovýchodu ve směru od silnice
III. třídy a na jihu ve směru od celního
úřadu.
- Již po dokončení výstavby 1. etapy bude logistický areál
pronajat poskytovateli logistických služeb, který jako
neutrální a nezávislý subjekt bude poskytovat své služby všem
zájemcům z oborů logistiky a dopravy, obchodu i výroby. Konkrétně
půjde o služby skladovací a manipulační, balení zboží, nakládku a
vykládku nákladních vozidel a kontejnerů, celní služby, včetně
provozování veřejného celního skladu či svobodného celního pásma.
Skladováno bude zejména spotřební zboží, bezpečné průmyslové
zboží, vstupy pro výrobu (materiály, díly).
-
- Skladová hala realizovaná v 1. etapě bude určena ke
krátkodobému skladování (s obrátkou do 48 hodin) a překládání
zboží. V denním provozu zde bude pracovat 15 zaměstnanců (z
toho 8 v kancelářské části) a předpokládá se průměrně
realizace 20 vykládek+nakládek na těžké nákladní automobily.
Skladová hala realizovaná ve 2. etapě bude určena ke střednědobému
(s obrátkou do 10 dnů) a dlouhodobému skladování zboží. V
logistickém areálu bude po dokončení výstavby pracovat v denním
provozu 20 zaměstnanců (z toho 9 v kancelářské části) a
předpokládá se průměrně 28 vykládek+nakládek kamionů denně.
Skladové prostory budou udržovány při minimální teplotě 15°C,
vytápění objektů skladových hal se předpokládá plynové.
- Vykládky a nakládky budou probíhat víceméně rovnoměrně během
pracovní doby od 8 do 18 hodin. Zhruba 50% manipulací bude pro
volně ložené zboží, kde je průměrná doba manipulace jednoho
dopravního prostředku 2,5 hodiny, a 50% manipulací bude s
paletizovaným zbožím, kde je průměrná doba odbavení l hodina.
Manipulovat se zbožím se bude ručně, a dále s pomocí elektrických
nízkozdvižných (2-6 ks) nebo vysokozdvižných (2-4 ks) vozíků.
Elektrické vozíky budou pracovat pouze uvnitř skladových hal.
Plynové vysokozdvižné vozíky (1-2 ks) budou částečně vykládat či
nakládat i venku na zpevněné ploše.
-
|
|