-
Objízdnou
trasu Semanín - Zádulka - Třebovice - I/43 nedaleko České Třebové
uzavřela netradiční nehoda kamionu. Propadl se do vozovky až na jílovité
podloží. Silničáři frekventovaný úsek posléze provizorně opravili, na
celkovou rekonstrukci si řidiči musí počkat.
-
Nákladní vůz mířil po „okresce“ vedoucí od České Třebové přes Semanín a
Zádolku k silnici I/43 u Opatova. Jenže skončil zadní nápravou zabořený
v poničené komunikaci. Místo následně musela policie uzavřít. O využití
této komunikace svědčí i to, že díky nehodě muselo zastavit zhruba
padesát kamionů. Poškozený úsek byl podle informací silničářů
dlouhý přibližně třicet metrů a zasahoval do téměř celé šíře vozovky.
Ještě v průběhu středy ho silničáři sanovali a zprovoznili. „Poškozených
částí je tam více, takže se dá prakticky jezdit jen po prostředku. Za
určitých omezení se to bude postupně opravovat a úsek se udrží v
provozu,“ uvedl idnes ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje
Miroslav Němec.
-
Vzhledem k povaze silnice nejsou její konstrukční vrstvy připravené na
nápor naložených kamionů. To bylo ovšem známo již před stanovením
trasy objížďky. to je i důvodem toho, že se jeden naložený kamion
s kontejnerem propadl až na podloží. Konstrukce tam má maximální
tloušťku 30 centimetrů, na takový provoz by potřebovala minimálně 50,“
uvedl pro idnes,cz Miroslav Němec.
-
Trasa
kamionů s kontejnery i bez nich v počtu stovek vozidel denně tudy
vede kvůli rozšíření podjezdů pod železničním koridorem. Na hlavní
silnici I/14 se kamiony nedostanou už od podzimu loňského roku, objížďka
má skončit až letos na podzim. Předpokládá se, že budou nyní nějaká
rychlostní omezení. Ono se tudy stejně dá jet nejvíce padesátkou.
- Nesouhlasím však s
tvrzením, že jiná možnost než vést těžkou dopravu touto nevhodnou
"okreskou" neexistuje. Jistě to musí vědět i ředitel SUS PK Miroslav
Němec. Zátěž této komunikace by se dala zmenšit třeba tak, že by tudy
vedla kamionová doprava jen jedním směrem a pro druhý směr by byla
využita silnice Semanín - Pazucha - Litomyšl. Dovedu si
představit, že se to nebude líbit ani obyvatelům Semanína, ani starostce
této obce, která si ne tak dávno omezení jízdy vozidel delších než
10 metrů přes obec na Litomyšl vymohla. Jenže je opravdu mimořádná
situace a za těchto podmínek by bylo toto řešení s jednosměrnou dopravou
kamionů kompromisem. Podobné řešení tedy jen jednosměrnou dopravu
kamionů přece povolila do vybudování obchvatu Policie ČR ve Svitavách -
Lačnově, kde také byla zátěž silnice (ovšem I. třídy I/43) těžkou
dopravou neúnosná. Zde se jedná o dlouhodobou změnu, obchvat Svitav se
za rok nevybuduje. O to snadněji by mělo projít rozhodnutí o
dopravě kamionů z Metransu, které je časově limitované tak na půl roku.
Je to vše otázka jednání a případně i určitých kompenzací ze strany
logistického centra, které silnice ve svém okolí skutečně drancuje.
Věřím, že se do takových jednání zapojí i Město Česká Třebová, které se
existencí logistického terminálu tolik chlubí.
-
Co mají říkat všichni obyvatelé bydlící kolem průtahu města Česká
Třebová, kterým jezdí pod okny těžké kamiony ve velkém počtu každý den a
konec tohoto stavu je v nedohlednu .... (mm)
-
|