Ostuda                                                          

Dnes jsem po dlouhé době jel po silnici mezi Semanínem a Třebovicí. Hrůza, po které se zde jezdí nepatří do 21. století. Od propadu kamionu na začátku tohoto měsíce se nezměnilo téměř nic. Díra byla zasypána, utržené okraje dosypány drtí, byly nainstalovány  značky (viz foto) a je opraveno.
Jediné, co se kolem tohoto problému děje je přehazování si horký brambor mezi vedením České Třebové a kraje. Tyto sváry silnici neopraví a my budeme nadále jezdit po cestě (silnice se tomu říkat nedá), po jaké se nejezdilo ani koncem minulého století v Rusku!
Máslo na hlavě je na obou stranách. Jak je možné, že se za  "X" let nehnulo s obchvatem města a vybudováním obslužných silnic ještě před stavbou kontejnerového překladiště? Copak se nevědělo, jaký bude nárůst kamionové dopravy? Zanedlouho bude dokončena nedaleko terminálu obrovská skladovací hala společnosti CFS. Co to bude znamenat? Další, a jistě ne malý, nárůst automobilové dopravy.
Je mi jasné, že jednání o tak závažné a finančně nákladné věci jako je obchvat nebo přivaděč, jsou složitá, ale patnáct či více let je myslím moc. Problematika se vždy objeví jen v předvolebních slibech, na které se potom velmi rychle zapomene.
Z pohledu autodopravce chápu oprávněnou kritiku ze strany občanů bydlících v okolí přeplněných silnic, ale na naši obranu musím říct, že my nejsme odpovědní za tuto situaci. Ročně vynakládáme statisícové částky za silniční daň, další statisíce platíme za mýto na našich žalostných dálnicích a další miliony odvedeme ve spotřební dani za protankovanou naftu. A výsledek? Platíme za silnice, po kterých se téměř nedá jezdit a které vedou středem měst!
Nezbývá než doufat, že po příštích volbách, ať již krajských či obecních, se dostanou do vedení města lidé, kterým bude opravdu záležet na tom, jak ti, kteří jim dali svůj hlas, žijí.   Vl. Peterka