Ostuda
- Dnes jsem po dlouhé době
jel po silnici mezi Semanínem a Třebovicí. Hrůza, po které se zde jezdí
nepatří do 21. století. Od propadu kamionu na začátku tohoto měsíce se
nezměnilo téměř nic. Díra byla zasypána, utržené okraje dosypány drtí,
byly nainstalovány značky (viz foto) a je opraveno.
Jediné,
co se kolem tohoto problému děje je přehazování si horký brambor mezi
vedením České Třebové a kraje. Tyto sváry silnici neopraví a my budeme
nadále jezdit po cestě (silnice se tomu říkat nedá), po jaké se
nejezdilo ani koncem minulého století v Rusku!
Máslo na hlavě je na obou stranách. Jak je možné, že se za "X" let
nehnulo s obchvatem města a vybudováním obslužných silnic ještě před
stavbou kontejnerového překladiště? Copak se nevědělo, jaký bude nárůst
kamionové dopravy? Zanedlouho bude dokončena nedaleko terminálu obrovská
skladovací hala společnosti CFS. Co to bude znamenat? Další, a jistě ne
malý, nárůst automobilové dopravy.
Je mi jasné, že jednání o tak závažné a finančně nákladné věci jako je
obchvat nebo přivaděč, jsou složitá, ale patnáct či více let je myslím
moc. Problematika se vždy objeví jen v předvolebních slibech, na které
se potom velmi rychle zapomene.
Z pohledu autodopravce chápu oprávněnou kritiku ze strany občanů
bydlících v okolí přeplněných silnic, ale na naši obranu musím říct, že
my nejsme odpovědní za tuto situaci. Ročně vynakládáme statisícové
částky za silniční daň, další statisíce platíme za mýto na našich
žalostných dálnicích a další miliony odvedeme ve spotřební dani za
protankovanou naftu. A výsledek? Platíme za silnice, po kterých se téměř
nedá jezdit a které vedou středem měst!
Nezbývá než doufat, že po příštích volbách, ať již krajských či
obecních, se dostanou do vedení města lidé, kterým bude opravdu záležet
na tom, jak ti, kteří jim dali svůj hlas, žijí. Vl. Peterka
-

-

|