-
Pardubice řeší
podchod nebo lávku do oblasti za nádražím A co Česká Třebová?
-
Podchod máme, ale takový,
jaký nechceme. Především není bezpečný a jeho stavební stav není v
pořádku. Oprava by stála spoustu milionů. Zde by také problém
vyřešila nová lávka byla by hezčí, lacinější, také schůdnější - výškový
rozdíl, který by bylo třeba překonat by díky potřebě vystoupat na Semanínskou
ulici se podstatně zmenšil. Byla by to obdoba bývalého Herzánova
mostu, i když bez automobilů. A stávající podchod by bylo možné využít
pro vedení inženýrských sítí. V záměru rekonstrukce uzlu byla
představa nového podchodu. Myslím, že by nebylo špatně se inspirovat v
Pardubicích. Nejde zde o přímé propojení nástupišť, ale o náhradu
přemostění odstraněného při přestavbě železničního uzlu v srpnu roku
1960. Z toho vyplývá, že investorem akce by měla být železnice, přesněji SŽDC,
s.o.. Díky potřebám železnice byl starý most odstraněn. Zatím byla
provedena oprava stávajícího podchodu, je zde lepší osvětlení, kamerový
systém složený ze čtyřech kamer se záznamem, monitorovaných městskou
policií. Tato oprava životnost stávajícího tunelu neprodlouží, jde
o dočasné řešení. A nyní je právě před realizací přestavby uzlu nejvyšší
čas vyřešit, jaká bude budoucnost spojení města s průmyslovou
oblastí za nádražím. Zde bude nadále počet pracovních příležitostí
narůstat a tedy i počet lidí, kteří zde budou procházet. Přitom
vzdálenost není tak velká, aby se do oblasti za nádraží nedalo jít pěšky
(nebo na kole), autem je třeba absolvovat poměrně velmi dlouhou
objížďku. Bude-li dobré spojení pro pěší, bude jízda autem
zbytečná...... Myslím, že vybudování takového kvalitního spojení
do oblasti za nádražím je pro město důležitější než vybudování
železniční zastávky na Lhotce či na Parníku. (mm)
-
-
Pardubice: Podchod není realistický, TOP 09 podpoří lávku
-
Lávka, jejíž studie byla prezentována na zasedání
zastupitelstva města, je na rozdíl od podchodu nebo dalších variant
zvažovaných v nedávné minulosti (například lanovka)
zejména variantou reálnou. Je cenově přijatelná vzhledem k užitku,
který přinese, a je proveditelná. "Železniční trať dělí, podobně jako řeka, město na dvě
části, kdy sídliště Dukla je v podstatě od hlavního nádraží
odříznuto. Zprůchodnění oblasti mezi sídlištěm Dukla a hlavním
nádražím, potažmo Zeleným předměstím výrazně přispěje ke
zkomfortnění života tamních obyvatel a odlehčí dopravě uvnitř
města.", uvádí Michal Sláma, místopředseda pardubické
TOP09.
-
Při rozhodování o tom, zda propojit pardubické nádraží se sídlištěm
Dukla lávkou nebo podchodem, se pardubická TOP 09 nakonec přiklonila
k variantě lávky. Vnímáme hlavní výhodu podchodu, kterou je
skutečnost, že cestující by se podchodem dostali přímo do nádražní
budovy a na jednotlivá nástupiště. Vnímáme i okolnost, že podchod
znamená pro cestující o něco menší výškové převýšení, tedy méně
schodů než lávka, která musí překonat celý průjezdný profil
elektrifikované železnice včetně troleje. Podchod má však i své
nevýhody.
„Za zásadní nevýhodu podchodu považujeme skutečnost, že
stavba by byla příliš nákladná a příliš obtížně realizovatelná.
Dokonce natolik, že máme obavy, aby při zarputilém
prosazování podchodu nakonec nezůstalo jen u jistě zajímavých debat,
zda budeme stavět podchod nebo lávku, ale alespoň nějakého spojení
bychom se nedočkali. Na tom mnoho nemění ani skutečnost, že při
plánované rekonstrukci celého železničního uzlu Pardubice bude
stávající podchod prodloužen na projektované páté nástupiště s tím,
že pak už dle příznivců podchodu zbývá jen "kousek", aby se podchod
dostal až na Duklu. Musíme totiž vzít v potaz, že ono prodloužení na
páté nástupiště bude mít délku cca 30 metrů, zato navazující úsek
pod nákladovým nádražím dalších téměř 200 metrů,"
shrnuje Martin Slezák, člen místního výboru TOP 09.
Subjektivní nevýhodou může být pocit stísněnosti, který by mohli
někteří při průchodu více než čtvrtkilometrového, úzkého a uprostřed
zalomeného tunelu zažívat. S tím související nedostatek čerstvého
vzduchu bez nežádoucích aromat může být i problémem objektivním.
„Lávka, jejíž studie byla prezentována na zasedání
zastupitelstva města, je na rozdíl od podchodu nebo dalších variant
zvažovaných v nedávné minulosti (například lanovka)
zejména variantou reálnou. Je cenově přijatelná vzhledem k užitku,
který přinese, a je proveditelná. Přivede cestující na většinu
nástupišť (1., 3. a 4.) a přes první nástupiště relativně pohodlně i
do nádražní budovy. A na rozdíl od podchodu může být lávka i celkem
pěknou stavbou, která nabídne svým uživatelům i nové pohledy na naše
město,“ doplňuje Martin Slezák.
-
-
Výběrové řízení na provozování bufetu Ski areálu Peklák
- Na základě výběrového
řízení uzavře zadavatel s vybraným dodavatelem smlouvu na dodání
popsané služby za podmínek vymezených zadávací dokumentací. Zadavatel
požaduje k prokázání splnění základních kvalifikačních předpokladů
předložit čestné prohlášení o splnění základních kvalifikačních
předpokladů – živnostenské oprávnění na předmět zakázky.
- K prokázání splnění
profesních kvalifikačních předpokladů Zadavatele je požadováno
předložit:
- - výpis z obchodního
rejstříku (postačí předložit prostou kopii)
- - doklad prokazující
oprávnění k podnikání pro předmět této zakázky,
- uchazeč předloží
kopii živnostenského listu (postačí předložit prostou kopii)
-
-
návrh nájemní smlouvy
- - reference
- Termín zahájení provozu se
stanovuje na Květen
2017.
- K provozování bufetu
zadavatel poskytne tyto technické prostředky:
- Provozní budova bufetu,
včetně sociálního zařízení, přilehlá krytá terasa, přilehlá nekrytá
terasa, prodejní stánek.
- Podmínkou zadavatele pro
provozování bufetu je minimálně dodržení provozní doby areálu
v průběhu zimní a letní sezóny a při akcích pořádaných
provozovatelem. Další podmínkou zadavatele je zajištění provozu a
úklidu veřejných toalet nacházejících se v budově bufetu. Zájemce
bere na vědomí, že k ceně nájmu budou přičteny skutečné náklady na
elektrickou energii a náklady za dodávku pitné vody. Podmínkou
zadavatele je temperování místností pro veřejnost na teploty dle
platné státní normy.
- Uchazeči mohou podat
nabídky v písemné formě poštou nebo osobně na adrese zadavatele:
- Eko
Bi
s.r.o., Semanínská
2050, 560 02 Česká Třebová, Česká republika, každý pracovní den
od 7:00 do 14:30
hod do konce
lhůty pro podání nabídek v uzavřených obálkách s označením
"Provozování bufetu - SKI
AREÁL PEKLÁK - NEOTVÍRAT".
-
Termín pro podání nabídek 18. 4. 2017 do 10:00 hod. nejpozději.
Termínem doručení se rozumí doručení nabídky do sídla zadavatele, ne
podání na poště. Včasné doručení je rizikem uchazeče. Opožděně
doručené nabídky budou vráceny neotevřené zpět k uchazeči, proto
musí na obálce být uvedena adresa odesílatele
-
-
Kraj dostane
peníze pro řidiče autobusů ze státního rozpočtu
-
Předvečer před avizovanou stávkou řidičů autobusů, která se však
nakonec dotkla pouze omezeného množství krajů, uvolnila vláda
Bohuslava sobotky 420 milionů korun jako příspěvek na dorovnání
vládního nařízení. To stanovuje krajům doplatit řidičům autobusů
hodinové sazby za pracovní výkon, čekaní a ztížené pracovní prostředí.
Pardubický kraj tento nárůst vyčíslil na 20,5 milionu korun, které
však může nyní získat ze státního rozpočtu.
- „Rozhodnutí vlády Bohuslava Sobotky rozhodně vítám a jsem rád,
že pan premiér v celé věci jednal aktivně a finance pro kraje nakonec
vláda vyčlení. Z mého pohledu je nutné, aby přerozdělení finančních
prostředků proběhlo přesně podle nařízení vlády a nikoliv podle
financí, které kraje reálně dopravcům uvolnily, jelikož je zřejmé, že
v těchto částkách bylo zohledněno kolektivní vyjednávání odborů a
dopravců,“ uvedl hejtman Martin Netolický a upozornil na základní
rozdíl ve vnímání poskytnuté částky. „Jednou věcí je dorovnání na
úroveň nařízení vlády, druhou požadavky zaměstnavatelů, kteří
v některých případech zahrnovali do svého návrhu i částky, které
s nařízením vlády nijak nesouvisí,“ vysvětlil hejtman Netolický.
- Ten také navrhuje, jakým způsobem by mohla být částka 420 milionů
korun krajům spravedlivě rozdělena, ačkoliv v současné době ještě není
známa přesná metodika. „Logicky se nabízí například přerozdělení
dle počtu objednávaných autobusových kilometrů. Ročně je kraji
objednáno téměř 290 milionů kilometrů, přičemž náš kraj objednává
necelých 16 milionů. V případě dodržení tohoto poměru bychom
z uvolněné částky mohli získat přes 20 milionů korun,“ sdělil
hejtman Netolický.
-
-
"Nechceme být
ve stejné situaci jako v případě Metransu" -
-
Hejtman
Netolický
k požadavkům
lomu Zárubka u Skutče
- Hejtman Pardubického kraje
Martin Netolický jednal v
Prosetíně
se starosty obcí v okolí lomu
Zárubka
na Skutečsku.
Ti nejsou spokojeni s vidinou prodloužení těžby v tomto lomu a
argumentují zhoršenými životními podmínkami pro své občany, a to
především
co
se týká hluku a prašnosti.
- „Chceme vyjít maximálně vstříc místním samosprávám a obyvatelům
obcí v bezprostředním okolí lomu. Je nutné se detailně zabývat všemi
připomínkami, na které starostové upozorňují, a proto necháme
zpracovat další posudek, který by se měl těmito připomínkami detailně
zabývat a pokud možno je zohlednit. Musíme si být případně jisti, že
nezůstanou jakékoliv nevypořádané sporné body,“ uvedl hejtman
Netolický. „Budeme se také snažit vypořádat připomínky starostů
obcí k zápisu z veřejného projednání. Kolegové z krajského úřadu se
proto v nejbližší době setkají se zástupci samospráv a rozšíří zápis o
problematické body, na které starostové upozorňují,“ sdělil
hejtman Martin Netolický.
- Ten se také zajímal o stav silnic v okolí lomu, které jsou
v majetku Pardubického kraje. „Jedná se o poměrně úzké komunikace,
které nejsou připravené na velkou zátěž, a to především kamionovou
dopravou. Nechceme se dostat do stejné situace jako v případě
logistického centra společnosti Metrans v České Třebové, kdy nám
zvýšená kamionová doprava devastuje krajské komunikace, které bude
nutné za nemalé finanční prostředky opravit,“ řekl hejtman
Netolický. Proto i krajská samospráva v případě lomu Zárubka uplatní
připomínky. Dosavadní posudek, který zpracovával Ing. Tomášek,
požaduje po vlastníkovi komunikace, tedy Pardubickém kraji, aby
modernizoval několik kilometrů silnic tak, aby nedocházelo
k překračování hlukových limitů. Není ovšem jasné, z jakých zdrojů by
měla být tato investice provedena. „Osobně považuji za správné, aby
se na obnově komunikace podílel i vlastník a provozovatel těžby.
Zároveň by bylo vhodné přesunout zátěž ze silnice na železnici. Návrh
nyní počítá s 20 procenty železniční a 80 procenty silniční dopravy.
Dle mého názoru by měl být poměr spíše opačný,“ sdělil hejtman
Netolický.
-
-
REMA - nejrychleji rostoucí český systém pro
sběr elektrozařízení
-
Pozici nejrychleji rostoucího
kolektivního systému v České republice potvrdil REMA Systém. V loňském
roce opakovaně dosáhl výrazného meziročního nárůstu ve sběru
vysloužilých elektrozařízení a elektroodpadu, a to o 50 %. O 20
procent tak překonal zákonem stanovené limity. V uplynulém roce také
vzrostl počet sběrných míst o 7 procent. Odevzdat staré spotřebiče či
baterie k recyklaci či odbornému zpracování mohou lidé v současnosti
na více než 17 tisíci místech.
-
Přísná pravidla Evropské unie na sběr
starých elektrozařízení se daří České republice velmi úspěšně
dodržovat. REMA Systém dokonce v loňské roce překonal požadavky na
zpětný odběr elektrospotřebičů o dvacet procent, dosáhl míry sběru ve
výši 59,5 %. „Díky spolupráci se všemi našimi partnery a vzhledem
k naší aktivní práci v terénu se nám společně podařilo dosáhnout
výsledků, které REMA Systém staví do role nejrychleji rostoucího
kolektivního systému v České republice, což považujeme za významný
úspěch,“ uvedl ředitel skupiny REMA David Vandrovec. „Jsme
rádi, že teoretické diskuse vedené ze stran laické a odborné
veřejnosti, ale i ze strany státních orgánů, o fungování kolektivních
systémů a způsobu zpětného odběru mají nyní jasné číselné vyjádření,“
dodal Vandrovec.
Za úspěchy stojí zejména efektivní a
stabilní síť sběrných míst, na jejichž budování se REMA podílí. Jen za
uplynulý rok narost jejich počet o sedm procent. V současnosti tak
mají lidé možnost odevzdávat nepotřebné a nefunkční zařízení či staré
baterie na více než 17 tisících místech. Kromě prodejců elektroniky a
sběrných dvorů jsou do sběru zapojené i úřady, školy a pracoviště. „Ekologičtější
chování občanů v České republice podporujeme například projekty Zelená
obec, Zelená škola a Zelená firma. Všechny zelené subjekty mají od nás
zajištěn bezplatný svoz a ekologickou likvidaci nepotřebných
spotřebičů, přenosných baterií a tonerů,“
dodal Vandrovec.
-
-
Skupinu REMA tvoří v současné době 3 společnosti: REMA Systém, REMA
Battery a REMA PV Systém.
-
REMA Systém
-
je neziskově hospodařící akciová společnost, která vznikla pro
splnění povinností daných novelou zákona o odpadech. Systém byl
založen 14. února 2005. Iniciovali jej největší dovozci a výrobci
informačních technologií a telekomunikací v ČR. Hlavním smyslem
činnosti REMA Systému je ochrana životního prostředí zabezpečením
efektivní recyklace odpadů elektrických a elektronických zařízení (OEEZ).
Za tímto účelem REMA Systém zajišťuje organizaci sběru, třídění,
nakládání a recyklaci v celé České republice. REMA Systém se
zaměřuje na komplexní řešení pro všechny skupiny
elektrozařízení.
REMA Systém realizuje projekty Zelená firma, Zelená škola, Zelená
obec a Buď líný, v jejichž rámci zajišťuje zpětný odběr
elektrozařízení ze škol, firem, obcí a od domácností. Zároveň
zastřešuje projekt Trash
Made, který je zaměřen na výrobu šperků a
doplňků z elektroodpadu.
-
REMA Battery
-
je neziskově hospodařící společnost s ručením
omezeným, která vznikla pro splnění povinností výrobců a dovozců
baterií a akumulátorů daných zákonem č. 297/2009. Hlavním smyslem
činnosti REMA Battery je ochrana životního prostředí – zabezpečením
efektivního systému zpětného odběru a recyklace baterií
a akumulátorů. REMA
Battery je oprávněna k provozování kolektivního
systému pro zpětný odběr baterií a akumulátorů na základě rozhodnutí
Ministerstva životního prostředí ze dne 15. 12. 2009.
-
REMA PV Systém
-
je neziskově hospodařící akciová společnost,
která vznikla pro splnění povinností daných novelou zákona o
odpadech v roce 2012. REMA
PV Systému navazuje na aktivity
společností REMA Systém a REMA
Battery. Hlavním smyslem činnosti
REMA PV Systému je ochrana životního prostředí – zabezpečením
efektivního systému zpětného odběru a recyklace solárních panelů.
REMA PV Systém se v rámci své činnosti zaměřuje na řešení
problematiky solárních panelů a jiných solárních komponentů.
|