Starosta
Jaroslav Zedník a ředitel Metransu Jiří Samek
pozváni na
příští jednání krajských zastupitelů
- Zastupitelé Pardubického kraje požadují, aby se investoři, kvůli
kterým se výrazným způsobem zvýší zatížení silnic nižších tříd, které
nejsou svým konstrukčním řešením na extrémní zátěž připravené,
finančně podíleli na jejich rekonstrukci. Na tuto problematiku
pamatuje také platná česká legislativa. Příkladem z poslední doby je
například výstavba logistického terminálu v České Třebové. Jelikož
není cílem omezovat soukromé investice, prosí zastupitelé obce a
investory, aby byla krajská samospráva o obdobných rozsáhlých
investicích včas informována a mohlo se tak do budoucna obdobným
situacím předejít.
-
„Máme
samozřejmě zájem na rozvoji území, ale je nutné, předcházet situacím,
kdy dochází k nadměrnému ničení krajského majetku. Rádi vyslechneme
záměry obcí a investorů, ale je nutné vždy u obdobně rozsáhlých
projektů zvážit také připravenost dopravní infrastruktury v daném
místě. K jednáním jsme však kdykoliv připraveni. Bohužel v případě
logistického centra tato diskuse neproběhla, ačkoliv jsme upozorňovali
na problematiku dopravní infrastruktury v okolí,“ řekl Netolický s
tím, že se souhlasem krajských zastupitelů budou na příští řádné
jednání pozváni také starosta České Třebové Jaroslav Zedník a ředitel
společnosti Metrans Jiří Samek, aby mohli společně se zastupiteli
diskutovat nad tíživou dopravní situací na Českotřebovsku.
- Zastupitelům se nelíbí, že je ničen majetek v krajském vlastnictví
a požadují společně s hejtmanem rychlé řešení. „Vzhledem k tomu, že
došlo na této silnici k mimořádné změně dopravního významu, navrhl
jsem, aby bylo s investorem jednáno podle ustanovení paragrafu 39
zákona o pozemních komunikacích. Pokud dojde k podstatnému nárůstu
zatížení komunikace a technický stav komunikace tomu zjevně
neodpovídá, tak ten, který nárůst způsobil, je povinen uhradit náklady
spojené s nezbytnou úpravou dotčené části komunikace,“ uvedl člen
krajského zastupitelstva David Švec s tím, že v tomto konkrétním
případě je zcela zjevné, že předmětnou komunikaci využívá jako jedinou
přístupovou cestu k překladišti právě společnost Metrans.
„Souhlasím s hejtmanem, že k tomuto problému nemuselo vůbec dojít,
pokud by město Česká Třebová při přípravě takto velké stavební akce
spolupracovalo s Pardubickým krajem. Otázky dopravního napojení se
mohly řešit s předstihem a ve vzájemné shodě,“ řekl Švec.
|