První elektrická traťová lokomotiva EffiLiner 3000
jezdí v barvách IDS CARGO
-
ČESKÁ
TŘEBOVÁ, 5. května 2017
-
První elektrická traťová
lokomotiva společnosti CZ LOKO má svého zákazníka. Pod obchodním názvem
EffiLiner 3000 ji provozuje nákladní železniční dopravce IDS CARGO. K
oficiálnímu předání došlo včera v Praze.
-
„Zájem
o naši dvousystémovou novinku projevilo hned několik českých
železničních dopravců, neboť jim umožňuje jezdit pod oběma proudovými
soustavami bez výměny lokomotiv. Obrazně řečeno od Děčína až po Štúrovo,
a lze pokračovat na střídavé soustavě dál do Maďarska, Rumunska,
Bulharska a zemí bývalé Jugoslávie. Tím samozřejmě šetří čas i peníze.
Ukazuje to její obchodní potenciál, a proto pracujeme na dalších
strojích,“ říká
Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO.
-
Dvousystémový, čtyřnápravový EffiLiner
3000 (365.001-7) představuje unikátní
modernizaci vyřazených belgických lokomotiv Class12, na níž se
pod vedením CZ LOKO podílelo více než 10 firem českého a slovenského
železničního průmyslu. Vše začalo před čtyřmi lety, kdy CZ LOKO v dubnu
2013 dovezlo do Česka 12 těchto vysloužilých elektrických vozidel od
belgického státního dopravce SNCB, a vytvořilo výjimečný projekt na
jejich komplexní modernizaci.
-
„Jsme moc rádi, že první
EffiLiner patří právě do naší flotily. Jeho výkon, rychlost a další
technické parametry odpovídají našim potřebám. Nasadíme ho na výkony,
kde dosud musíme přepřahat dvě elektrické lokomotivy podle střídavé a
stejnosměrné napájecí trakce. To zrychlí přepravní časy a zvýší
spolehlivost a sníží nároky na údržbu. Ty jsou oproti starším vozidlům,
které provozujeme, nesrovnatelně nižší,“
říká Michal Gajdoš, ředitel a předseda představenstva IDS CARGO.
Významně se zvýší i komfort provozního personálu. Firma tím zároveň s
předstihem reaguje na připravovanou konverzi trakční proudové soustavy
na síti SŽDC, kdy stejnosměrná soustava bude ustupovat té střídavé.
-
Společnost
CZ LOKO tím svůj výrobní program,
postavený dosud především na dieselelektrických lokomotivách, rozšířila
také o traťovou elektrickou lokomotivu a také další segment modernizací.
Nyní tak železničním dopravcům nabízí optimální řešení pro nákladní
vozbu, včetně zajištění komplexního full servisu služeb.
-
Slavnostní premiéra se
uskutečnila na nádraží Praha - Libeň a byla doplněna prezentační jízdou
do Kralup nad Vltavou a zpět. „Dosud jsme pořízení lokomotiv veřejně
neprezentovali. Uvědomujeme si ale zájem, který především u širší
odborné veřejnosti tato lokomotiva vyvolává. Během zkoušek byla po vzoru
automobilového průmyslu maskována, aby nebyly poznat identifikační prvky
naší značky,“ dodal Hynek Holub, provozní ředitel IDS CARGO. To
patří mezi pětici největších tuzemských nákladních železničních dopravců
a služby poskytuje na českých a slovenských tratích.
-
|