-
Výborná spolupráce s dodavatelem
stavby
-
Do České Třebové bylo
na základě žádosti náměstka hejtmana Pardubického kraje Michala
Kortyše
a ředitele Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslava Němce
svoláno jednání ke stavbě, která řeší zlepšení průjezdnosti pod
železniční tratí v České Třebové. Zároveň přítomní včetně hejtmana
kraje Martina Netolického, zástupců místních samospráv, dodavatele
či státních orgánů řešili problémy spojené s objízdnou trasou přes
Semanín,
která je drancována kamionovou dopravou a bude nutná její
rekonstrukce ihned po dokončení stavby pod mosty.
-
- „Chci dohlížet na zásadní projekty našeho kraje, a toto je
jednoznačně jeden z nich, protože celková cena dosahuje 100 milionů
korun. V průběhu stavby se vyskytly problémy související s
předimenzováním logistického terminálu a dalších navazujících staveb
ve vztahu ke krajským komunikacím. Děláme vše proto, abychom je
obnovili, což dokazuje řada úspěšných staveb v okolí České Třebové,“
uvedl hejtman Martin Netolický. „Drancování bohužel pokračuje, a
proto je nutné se zabývat tím, jak je dodržováno stavební povolení,
protože zátěž nákladní dopravou je tak enormní, že z mého pohledu
takto nebyla vůbec projektována. Navíc se objevují další snahy o
rozšíření logistického terminálu, a proto mě zajímá, jaký to bude
mít dopad na dopravu, a to nejen silnice II. a III. třídy, které
jsou v majetku kraje, ale také na silnici I/14, která na tak enormní
dopravu také nebyla připravována,“ sdělil Netolický. „Jsem
přesvědčený, že lidé žijící v okolí překladiště rozumí tomu, že
nelze terminál dále rozšiřovat, pokud se nevyřeší jeho napojení na
silniční síť a její úpravu tak, aby nedocházelo
k dalšímu
ničení infrastruktury v okolí,“ řekl hejtman k plánům na další
rozšiřování logistického centra, což by sebou kromě jiného neslo
další nárůst kamionové dopravy, ale také zhoršení životního
prostředí. „Naše kroky nejsou namířené proti investorům, kteří
mají zájem podnikat v našem regionu, ale chceme hájit zájmy
obyvatel, kteří v této oblasti žijí, protože zvýšenou kamionovou
dopravou trpí nejen silniční síť, ale především životní prostředí a
kvalita života lidí,“ doplnil hejtman Netolický.
- Náměstek hejtmana pro
dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš také připomněl, že
situaci by vyřešilo dokončení stavby D35 včetně přivaděče směrem na
Opatov. „Krajský rozpočet není bezedný. Je nutná dohoda na
spolufinancování na opravu zničené objízdné komunikace. Cena
rekonstrukce objízdné trasy je předpokládána na 60 milionů korun
s tím, že v rozpočtu máme prozatím 12 milionů korun a dalších
přibližně 29 předpokládáme ze státního rozpočtu. O zbylých financích
chceme debatovat právě s městem a investorem,“ řekl náměstek
Kortyš. „Pokud vše půjde podle našich představ, tak rekonstrukce
bude bezprostředně navazovat na dokončení stavby pod mosty tak,
abychom vše zrealizovali ještě v letošním kalendářním roce,“
doplnil hejtman Netolický.
-
Stavba pod mosty bude
dokončena s předstihem
- V průběhu stavby pod železniční tratí se objevily
nepředpokládané problémy způsobené především složitým podložím,
které zapříčinilo sesuv jednoho ze svahů. Ohrožení dokončení stavby
v předem stanoveném termínu však podle hejtmana nehrozí. „Dobrou
zprávou je, že se s největší pravděpodobností podaří stavbu
zrealizovat předčasně, a to i přes to že vzhledem ke klimatickým
podmínkám nabrala přibližně 40 dní zpoždění. To se však daří dohnat
a dnes jsme již v mírném předstihu. Dokončení stavby je důležité pro
občany i celý region, protože současný stav komplikuje život všem
lidem v okolí,“ sdělil Netolický. „Je nutné zmínit výbornou
spolupráci s dodavatelem stavby, který vždy velmi rychle reaguje na
naše podněty a dělá všechno proto, abychom stavbu byli schopni
zprovoznit v předem stanoveném termínu, což je pro celé okolí
nesmírně důležité,“ řekl náměstek hejtmana Michal Kortyš.
-
-
Kamiony dostanou v Semaníně stopku
- Po dokončení rekonstrukce průjezdného profilu pod železniční
tratí se předpokládá, že kamionové dopravě nad 3,5 tuny bude průjezd
Semanínem zapovězen. „Předpokládáme umístění nejen značek pro
zákaz vjezdu těžkých vozidel, ale také řešení vysokorychlostního
vážení kamionů, abychom zabránili tomu, že si kamiony například ve
večerních hodinách budou zkracovat cestu do logistického terminálu
právě přes Semanín,“ řekl Michal Kortyš.
-
- 17.5. 2017 Foto Jakub Fater
-
![](5K_17images/DSC09960.JPG)
-
![](5K_17images/DSC00048.JPG)
-
![](5K_17images/DSC00034.JPG)
-
![](5K_17images/DSC00024.JPG)
-
![](5K_17images/DSC00020.JPG)
-
![](5K_17images/DSC00054.JPG)
-
![](5K_17images/DSC00007.JPG)
|