|
-
Závěry k vývoji průměrných intenzit dopravy:
-
Intenzita dopravy od roku 2010 stoupla v průměru o 13 % a to jak
na dálnicích, tak na silniční síti. Na dálnicích I. třídy
(do roku 2016 – dálnice) byl zaznamenán nárůst intenzity dopravy
o 13 %, na dálnicích II. třídy byl nárůst o 7 % (porovnání
s rychlostními silnicemi v roce 2010). Na silniční síti všech
tříd byl nárůst intenzity dopravy shodně o 13 %.
-
Nárůst intenzity dopravy těžkých vozidel byl úměrný významu
komunikací, nejvyšší byl na dálnicích I. třídy - o 21 % a
nejnižší na silnicích III. třídy - o 5 %. V případě nárůstu
intenzity dopravy osobních automobilů byl větší nárůst na
silniční síti na všech třídách shodně o 14 %, na dálnicích I.
třídy o 10 %.
-
Nejvyšší průměrné intenzity dopravy na dálnicích I. třídy byly
vypočítány na D1 na výjezdu z Prahy, na Chodově – 99 300
voz/24h, na tahu D1 Praha, Chodov – Mirošovice byla průměrná
intenzita dopravy 83 000 voz/24h. Na D1 před sjezdem na D2 byla
průměrná intenzita dopravy 69 700 voz/24h, na D1 kolem Brna (od
Exitu 190 po Exit 201) byla průměrná intenzita dopravy 61 300
voz/24h. Nad 50 000 voz/24h byla ještě průměrná intenzita
dopravy na dálnicích I. třídy: D5 na výjezdu z Prahy (po Exit
10) - 57 100 voz/24h a na D2 (po Exit 3) - 50 900 voz/24h.
-
Nejvyšší intenzity dopravy na silniční síti byly v inravilánech
velkých měst. Nejvyšší průměrná intenzita dopravy na silnicích
I. třídy byla vypočítána na sil. I/43 na výjezdu z Brna od sil.
II/640 – 53 200 voz/24h.
- Výsledky Celostátního sčítání dopravy na dálniční a silniční
síti ČR2016 poskytují informace o průměrných intenzitách
automobilové dopravy na dálniční a silniční síti ČR v roce 2016
a metodicky navazují na výsledky z předchozích let
- Na dálnicích jsou intenzity dopravy stanoveny zejména pomocí
údajů z automatických detektorů dopravy. Podrobná skladba
vozidel je odvozena z doplňkových ručních průzkumů.
- Na silnicích jsou intenzity dopravy stanoveny z výsledků
ručních průzkumů podle termínů CSD 2016 pomocí přepočtových
koeficientů variací intenzit dopravy. Stejně jako CSD2010 byly
koeficienty zpřesněny a diferencovány podle charakteru provozu
na komunikaci. Uváděné hodnoty jsou ročním průměrem denních
intenzit dopravy (RPDI) ve vozidlech za 24h.
- Provedení
celostátního sčítání dopravy bylo zpožděno o rok z důvodu
posunutí termínu zadání veřejné zakázky. ŘSD ČR chce i touto
cestou ujistit, že v jeho snaze je nadále udržet pětileté cykly
provedení CSD končících na 0 a 5.
|
- V České Třebové se měřené
úseky léta nemění a můžeme porovnávat. Všude došlo ke zvýšení intenzity
dopravy, zejména však u počtu těžkých nákladních vozidel, kde je nárůst
počtu mnohem vyšší než je průměrné navýšení na silnicích v ČR.
Nejvyšší nárůst dopravy byl zaznamenán na Litomyšlské ulici na také v
Podbranské
ulici, rekordní nárůst je potom v úseku silnice III. třídy
Korado
- tunely - Semanín,
zejména díky otevření logistického terminálu
Metrans.
-
Porovnání s
okolními městy
- Litomyšl průtah I/35
17 591průměr - 19547 v prac. dny - 7114 těžkých nákl.
vozidel (úsek s nejvyšší frekvencí)
- Ústí n.O. průtah I/14
11 223 průměr - 12368 v prac. dny - 1741 těžkých nákl. vozidel
(úsek s nejvyšší frekvencí)
- Lanškroun průtah I/43
13 573 průměr - 14828 v prac. dny - 1059 těžkých nákl. vozidel (úsek s
nejvyšší frekvencí)
- Č.Třebová průtah I/14
10 276 průměr - 11367 v prac. dny - 1558 těžkých nákl. vozidel (úsek s
nejvyšší frekvencí)
- Mor. Třebová průtah I/35
15 170 průměr - 16845 v prac. dny - 6152 těžkých nákl.- vozidel (úsek s
nejvyšší frekvencí)
- Svitavy - střed města I/34
15 665 průměr - 17313 v prac. dny - 2964 těžkých nákl. vozidel
(úsek s nejvyšší frekvencí)
- Opatov - obchvat I/43
7 259 průměr - 8148 v prac. dny - 1953 těžkých nákl.
vozidel /den
- Na webu
ŘSD je k dispozici interaktivní mapa pro celou republiku,
kde jsou uvedeny frekvence dopravy pro všechny měřené úseky.
Více na
webové stránce http://scitani2016.rsd.cz
-
Na uvedené
webové stránce jsou v tabulkách k jednotlivým úsekům k dispozici
ještě další podrobnější údaje. Je to poznat na ukázce dat z několika
měřených úseků v Č. Třebové:
-
-
-
-
|