-
Dovolená v
redakci
-
V dalších
dnech nebude zpravodajství na tomto webu doplňováno. Jsou prázdniny a
doba dovolených, alespoň pár dnů to bude platit také pro mne. Zpráv z
dění v České Třebové je stejně minimum. Další aktualizaci
připravím na pátek 14/7 . Do té doby nebudu odpovídat ani na zaslané
maily. Telefonní spojení 604 685 835 zůstane v případě potřeby zachováno a bude k
dispozici. Děkuji za pochopení. Milan Mikolecký
-
-
Před 20 lety
byla dokončena I. rekonstrukce Kulturního centra
- Středa 10. září 1997 byla
slavnostním dnem. Po pětileté přestávce a rekonstrukci byl znovu
otevřen a předán k veřejnému užívání Dělnický dům. Po dlouhé době opět
v sále ztemněla světla a na filmovém plátně přeběhly první titulky.
Hrál se Kolja, film český, ověnčený čerstvým Oskarem a dalšími cenami.
Hrálo se pro pozvané návštěvníky, kteří také přišli ve slavnostním ...
A tak jako návštěvníci filmů v dalším týdnu, přišli raději mnohem
dřív, aby si mohli tu krásu interiéru budovy lépe prohlédnout a
prožít ...
-
Ano, stálo to hodně peněz
a také hodně úsilí. Ale stálo to za to. Česká Třebová otevřením
Dělnického domu získala nejen opět zcela moderní, všemi vymoženostmi
poslední doby vybavené širokoúhlé kino Svět, ale získala mnohem víc -
nový důstojný kulturní stánek v centru města umožňující mimo filmových
představení uspořádání také jiných akcí, koncertů, estrád, přednášek,
konferencí. Pouze pro divadlo není zdejší jeviště zcela vybaveno.
Především díky rozměrům jeviště, nedostatečnému šatnovému zázemí,
chybějícímu provazišti. Celkové pojetí rekonstrukce s bezvadnými
parketami na jevišti a odsunovatelným plátnem však umožňuje všestranné
využití sálu, na který jsme dlouho čekali. Poděkujme proto všem, kteří
usilovně hledali všechny cesty, co ještě průběžně během rekonstrukce
dále upravit, dopracovat projekt a dotáhnout záměr ještě dál, aby
využití tohoto bezvadného sálu bylo co nejširší. Neúprosné předpisy
totiž přinášejí s každým novým rozšířením možností další náklady. Tak
třeba otevření provaziště do plné výše by sice poněkud rozšířilo
divadelní možnosti, ale současně by vznikl nový požární prostor, který
by si vynutil instalaci požární ocelové opony za třičtvrtě milionu
korun ...
- A spolu s kinem vznikla
ještě v patře výstavní síň, máme opět otevřenu kavárnu
Esperanto, která je také celá nová a měla by proto být přívětivým
prostředím pro všechny, kteří nechtějí sedět v každé "putyce", ale
záleží jim i kulturnosti prostředí, do kterého přicházejí. Slavnostní
otevření nového kina Svět zajistil českotřebovský dětský pěvecký
soubor Kajetánek pod vedením nového sbormistra Michala Horáčka.
Starosta města pan Lubomír Hýbl v slavnostním projevu vzpomenul
historie tohoto pro město významného objektu a poděkoval jmenovitě
všem, kteří se o zdar celé akce zasloužili. Českotřebovské kulturní
veřejnosti pak popřál v novém prostředí mnoho hodnotných kulturních
zážitků.
-
Fotografie: Již při této první
rekonstrukci byl vybudován vstup v podobě, jakou známe dnes.
Byla ještě "stará šatna", rekonstrukce malého sálu a sousední budovy
se řešila až při druhé rekonstrukci v roce 2002/2003. (mm)
-
Kulturní
centrum - dříve Dělnický dům
-
- před II. světovou válkou budova sociálnědemokratické strany
(odtud název Dělnický dům)
- poté dlouhá léta známá pod názvem Kino Svět
- rekonstrukce v roce 1997 - oprava kina, vznik výstavní síně,
stará část Dělnického domu beze změny
- rekonstrukce v letech 2001-2 - společně se sousední budovou,
vzniká dnešní Kulturní centrum
-
Smetanova
Litomyšl v Klášterních zahradách
- Foto Marie Kroftová
-
-
-
-
- Město Česká Třebová
podle čl. II Pravidel č. 3 pro pronajímání bytů v majetku Města
Česká Třebová pro sociálně potřebné občany a rodiny vyhlašuje k
pronájmu 1 volný byt č. 6 o velikosti 1+0 na Semanínské ulici v čp.
2089 v České Třebové: Žádosti o byt si mohou zájemci vyzvednout na
odboru sociálních věcí a zdravotnictví MěÚ Česká Třebová. Vyplněné
žádosti se všemi přílohami je nutno předat do podatelny MěÚ
nejpozději v pondělí 21.08.2017.
-
Zrychlená doprava a nové
vlaky lákají další cestující
- V Pardubickém kraji se potvrzuje, že moderní vozidla a
zlepšené parametry tratí lákají do vlaků nové cestující. V roce 2016
stoupl počet cestujících mezi Pardubicemi a Hradcem Králové proti
roku 2015 v průměru o 400 denně.
- V roce 2016 byl zahájen dvojkolejný provoz v úseku Stéblová –
Opatovice nad Labem na trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, což
umožnilo zrychlit vlaky mezi oběma krajskými městy. Nové elektrické
jednotky RegioPanter mohou v tomto úseku jet rychlostí až 160 km/h,
takže cesta se u spěšných vlaků i se zastavením v Rosicích nad Labem
zkrátila na 17 minut. To láká do vlaků nové cestující. V pracovní
dny jich přibylo okolo 400 denně, což je nárůst o 7 % proti roku
2015. Ve všech vlacích mezi oběma městy se tak v pracovní dny
přepraví okolo 6000 cestujících. V neděli je pak vykázán nárůst až o
13 %, tedy skoro o 600 cestujících. Každou neděli tak vlaky mezi
Pardubicemi a Hradcem Králové využije na 5,5 tisíce zákazníků.
Potvrzuje se tak, že zrychlení dopravy spolu s nasazením nových
vozidel dokáže do železniční dopravy přilákat nové cestující. Další
zatraktivnění dopravy lze čekat začátkem nového desetiletí, kdy by
mělo být dokončeno zdvojkolejnění celé trati včetně přestavby
železničních uzlů Pardubice a Hradec Králové.
- Na ostatních tratích v Pardubickém kraji je při srovnání let
2016 a 2015 vykázán setrvalý stav nebo mírný pokles v objemu
přepravených cestujících. Např. na hlavní trati 010 byl v osobních
vlacích Kolín – Pardubice – Česká Třebová zaznamenán mírný pokles v
řádu desítek cestujících denně, což lze přičíst zejména na vrub
„přehuštěné“ dopravy na koridoru. Ta způsobuje mnoho nepravidelností
a mimořádností, kdy osobní vlaky musí čekat na předjetí rychlejšími
vlaky a často tak do svých cílů přijíždějí zpožděné, což může
cestujícím působit problémy.
- Setrvale dobré výsledky jsou vykazovány i na některých
regionálních tratích např. na trati 018 v úseku Choceň – Vysoké
Mýto, kde se v pracovní den přepraví v průměru 1450 cestujících,
nebo na trati 261 mezi Svitavami a Poličkou, kde se vlaky sveze
v průměru 650 cestujících v pracovní den. Po určitém propadu
v letech 2014 a 2015, způsobeném návratem k původní koncepci
jízdního řádu a také rozsáhlými výlukami, se v roce 2016 začali
vracet cestující na trať 238. Mezi Pardubicemi a Chrudimí se
v pracovní den průměrně přepravilo 2300 cestujících, o víkendu pak
kolem 1800.
- Další vývoj v objemu přepravených cestujících do budoucna pak
záleží především na zlepšování stavu infrastruktury, obnově
kolejových vozidel a možnostech jízdního řádu.
-
-
-
-
Železný kohout 2017.
Start závodu 23/6 v 17:15 hodin , 1. běh, + předávka cyklistovi...
|