-
Nová podvozkárna v CZ LOKO zahajuje provoz,
-
dokončuje se zkušebna
-
Nejvýznamnější investice letošního roku v
CZ LOKO je téměř dokončena. Během deseti měsíců byla přestavěna
stará budova motorárny za zhruba 48 milionů korun. V ní vznikl zcela
no vy provoz na výrobu a opravy podvozků, zatímco původní hala na
opravy motorů provenience ČKD se podstatně zmenšila. Cílem tohoto
projektu byla modernizace letitých pracovišť, která přispěje především
ke zvýšení produktivity výroby, zlepšení hygienických a bezpečnostních
podmínek na pracovištích.
-
V první etapě prošla rekonstrukcí střední
část objektu, kde bylo realizováno pracoviště motorárny, ve druhé pak
samotný provoz podvozkárny. Součástí obou akcí byly stavební úpravy,
výměna elektroinstalace, rozvody stlačeného vzduchu, technických plynů
či montážní, demontážní a zkušební pracoviště. Provozy byly vybaveny
novým dílenským nábytkem a technologiemi. Nové prostory motorárny mají
výrobní plochu 850 metrů čtverečných, a do užívání byly předány na
sklonku roku 2016.
-
1200
m2 pro podvozky
-
V průběhu ledna 2017 pak na tuto etapu
navázala druhá, která skončí po osmi měsících na začátku září. Na
výrobní ploše 1200 metrů čtverečných vzniklo nové pracoviště,
obsahující nové provětrávané montážní kanály, kolejiště s rozchody
1435 a 1520 mm. Jeho součástí je rovněž nové pracoviště s indukčním
ohřevem vahadel na předem stanovenou teplotu, nové mostové jeřáby a
jeřábové dráhy se zvýšenou nosností a také vzduchotechnika,
elektrorozvody, LED osvětlení, rozvody vzduchu, plynu, technických
plynů a vody.
-
Přibyla i zkušebna
-
V současnosti se dokončuje výroba
atypického lisu na podvozky a finišuje se také s instalací zkušebny
dokončených podvozků, která ve výsledku umožní provádět různé typy
záběhů a zkoušek podle předem stanovených pravidel. Zařízení bude
možné provozovat v automatickém, poloautomatickém i manuálním režimu.
S ohledem na bezpečnost při provádění zkoušek je celý
obestavěný prostor řešen jako kontinuálně litý beton s vysokou
pevností do výšky tří metrů. Armování je z vysokopevnostní oceli,
která je propojena s odpruženou základovou deskou. Vlastní pracoviště
bude vybaveno kamerovým systémem a množstvím čidel, která budou
sledovat teploty, rychlosti, vibrace a podobně. Velín zkušebny bude
umístěn v prvním nadzemním podlaží. Zkušebna samotná bude navíc
osazena i elektricky ovládaným odklopným stropem, který zajistí
odhlučnění. Pro společnost CZ LOKO je výroba a opravy podvozků velmi
důležitá, a právě nové, moderní zázemí pomůže zlepšit pracovní
prostředí a postupně rozšířit kapacity. Tím dojde k posílení
technologického toku a tedy také konkurenceschopnosti společností na
trhu producentů lokomotiv. Firmě to umožní klientům nabízet a
poskytovat komplexní řešení, která se ještě posílí, až dojde k
připravované modernizaci provozu Kolovka, která se rovněž plánuje.
-
Radovan Stránský,
vedoucí oddělení investic a správy majetku
-