Českotřebovský deník 259/2017  (22/9)
Až do nebes 

Českotřebovské muzeum otevřelo ve čtvrtek 21. září další zajímavou výstavu týkající se rozvoje letectví v našem regionu, tedy včetně Českotřebovska. Na vernisáži velmi zasvěceně promluvil zástupce ředitele Regionálního muzea Vysoké Mýto  PhDr. Radim Urbánek. Právě zde ve vysokomýtském muzeu byla výstava vytvořena, pro Českou Třebovou byla doplněna dalšími exponáty. Na přípravě výstavy spolupracovalo také českotřebovské muzeum československé vojenské historie. Více ve zvláštním příspěvku....

NAĎA KONVALINKOVÁ, VÁCLAV VYDRA A DALŠÍ V KC

Podzimní divadelní abonmá sice přišlo (ne vinou KC) o představení Bláznivý Petříček, obratem ale bylo doplněno o nový kus. Ve středu 22/11 2017 Vám nabídneme adekvátní náhradu - inscenaci Turecká kavárna! Ve hře Roberta Thomase se divákům představí Naďa Konvalinková, Václav Vydra, Jana Boušková či Matěj Hádek. 
Záměr autora je jasný a působivý - pobavit diváka a dát mu překvapivou kriminální zápletku (jedná se o komické detektivní příběhy z Paříže). Zdánlivě všední situace ze zdánlivě všedního dne se odehrávají v útulné pařížské kavárničce. Postavy jsou napsané brilantně a s velkou láskou. Ať už patří na stranu dobra či zločinu, jsou plné humoru a člověčenství v duchu typické pařížské komedie.
 
Začalo Českotřebovské vinobraní

Počasí bylo zářijové, žádné vedro, taky trochu sprchlo, ale brzo přestalo. To v okolí, třeba v Ústí nad orlicí byl opravdový liják. Náměstí se proměnilo, vzniklo příjemné posezení, s Týdnem sportu a jeho stohy palet se to po této stránce nedá srovnat. Přívětivější je také hladina zvuku hudební produkce. Kdyby tak bylo třeba o 5 - 10 stupňů tepleji! Stánky okolo náměstí nabízí všechno co je na vinobraní potřeba. všechno teprve začíná, ještě máme před sebou dva dny a program vypadá zajímavě....

Úmrtí v září

Ernest Karša nar. 1960, Česká Třebová, Semanínská 1823
Jaroslav Kubišta, nar. 1943 Dlouhá Třebová. Na Špici 88
Bohumil Kratochvíl, nar. 1953 Česká Třebová, Trávník 1985
Karla Žejdlíková, nar.  1965 Semanín
Wladyslaw  Bobela, nar. 1942 Česká Třebová, Křib 2020
Miloslav Hrdina nar. 1955 Žamberk
Terézia Honlova nar. 1929 Česká Třebová, Masarykova 1103
Marta Škrobová nar. 1963 Česká Třebová, Prokopova 475
Jaroslava Cindrová nar. 1930 Česká Třebová, Lhotka 59
František Zedínek nar. 19243 Česká Třebová Pražského 1709
Ing. Karel Bečka, nar. 1944, Brušperk
Čest jejich památce !
 
KRYTÝ PLAVECKÝ BAZÉN Česká Třebová - říjen 2017

   Ranní kondiční plavání v úterý a ve čtvrtek od 5.30 do 8.00 hod      
   Pravidelná provozní doba

   Po  10.00– 17.30 hod
   Út  5.30– 8.00 a 12.00– 17.30 hod
   St  12.00– 21.00 hod
   Čt  5.30– 8.00 , 12.00– 16.00 a 19.30- 2100 hod
   Pá  12.00– 19.30 hod
   So  8.00– 21.00 hod
   Ne  8.00– 21.00 hod
Pozor na změny provozní doby

12.10. otevřeno
5.30 – 8.00 a 12.00 – 16.00 a 19.30 – 21.00 hod
26.10. otevřeno 5.30 – 8.00 a 10.00 – 21.00 hod
27.10. otevřeno 10.00 – 19.30 hod

 

    
   Provozní doba solária

   Úterý 12.00 – 20.00 hod  pátek 12.00 – 20.00 hod.,  v ostatní dny na telefonické objednání. Kontakty:
   Krytý bazén tel.: 465 531 060  Mob.:734281024   www.ekobi.cz  e-mail: bazen@ekobi.cz        
    solárium 734 351 310  kosmetika 606447497 modeláž nehtů 731518817 masáže 737306148 kadeřnictví 736541357 
ZIMNÍ STADION - veřejné bruslení do konce října

Středa 29. září  17:00
Sobota 30.září 15:00
Neděle 1. října 13:00
Středa 4. října 17:00
Sobota 7. října 15:00
Neděle 8. října 13.00
Středa 11. října Kohouti -  M Třebová Sobota 14. října 15:00
Neděle 15. října 14:00
Středa 18. října Kohouti - Hlinsko
Sobota 21. října 15:00
Neděle 22. října 13:00
Středa 25. října 17:00
Čtvrtek 26. října 13:00
Pátek 27. října 13:30
Sobota 29.října 15:00
Neděle 30. října 14:00
(Bruslení trvá vždy 75 minut)
GYMNAZISTÉ V NORSKU I S MARTINEM NETOLICKÝM: VÝSTUP K LEDOVCI.

S naší výpravou z Gymnázia Česká Třebová jsme se vydali k blízkosti splazu ledovce Folgefonna v jihozápadním Norsku. Skupina C došla ze základního tábora vesničky Sundal u fjordu (0 m.n.m.) k jezeru Bondhusvatnet (185 m.n.m.), skupina B skončila o něco blíže k ledovci a skupina A složená výhradně z nadšenců pod vedením zkušených horalů Martin Netolický a Pavel Pospíšil vylezla až k cíli do výšky cca 550 m.n.m. Náročný tělesný výkon byl odměněn zaslouženým výhledem na norskou divokou přírodu.

Pronajmu pěkný byt 3 + KK v rodinném domku v České Třebové blízko centra. Telefon 736 760 200


Netolický: Zvažme zrušení státního fondu dopravní infrastruktury

V souvislosti s vyjádřením ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury, že bude po třech letech ukončen program poskytování dotací krajům na opravy silnic druhých a třetích tříd, které jsou v krajském majetku, navrhuje hejtman Pardubického kraje Martin Netolický zvážit zrušení tohoto fondu a převedení jeho činností pod některé z ministerstev. Jedním z důvodů jsou provozní náklady na chod SFDI, které ročně činí 500 milionů korun, ale také dlouhodobá nesystematičnost poskytování dotací na modernizaci podfinancované silniční sítě, která byla státem do majetku krajů převedena.
„Pokud stát není dlouhodobě schopen prostřednictvím SFDI, který zřídil pro obnovování infrastruktury v železniční a silniční dopravě, vnímat, že silniční síť v České republice je jeden celek bez ohledu na vlastníka, je nutné přistoupit k systémovému řešení. Pevně věřím, že názor, který zazněl na konferenci v Luhačovicích, je v tuto chvíli pouze názorem ředitele SFDI. Očekávám, že nová vláda, ať už bude v jakémkoliv složení, najde finanční prostředky pro kraje tak, aby běžná obnova silniční infrastruktury mohla být nadále prováděna. Domnívám se, že i přes několikaleté snahy upozorňovat na stav zanedbané silniční sítě silnic II. a III. třídy, které stát na kraje převedl před více než 15 lety, je zde stále obrovský investiční dluh. Ptám se proto, zda fond, který má mimo své další role přispívat na rozvoj dopravní infrastruktury v regionech, má vůbec existovat. Řešením situace je z mého pohledu jednoznačně podíl krajů na inkasu spotřebních daní zejména z minerálních olejů, tedy paliv a maziv, který by zajistil běžnou obnovu silniční sítě, na kterou jsme zvyklí v západních evropských zemích,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
„Není vůbec lehké každý týden přijímat několik žádostí od starostů obcí na opravy a rekonstrukce silnic v momentě, kdy se stát tváří, že se ho regionální komunikace vůbec netýkají a kraje naopak se musí dožadovat pochopení. Rozhodně není příjemné být v každoroční pozici žebráka, který na kolenou prosí, aby velký mocipán rozhodl o relativně malých prostředcích na obnovu silnic, když ve skutečnosti jde o veřejné statky, o které máme povinnost jako veřejná správa pečovat, jelikož se jedná o zajištění služeb pro občany. Stát si musí uvědomit, že silnice nejsou Netolického, Čunka nebo Půty ale všech občanů České republiky. Má proto povinnost se postarat o jejich obnovu,“ sdělil hejtman Netolický.
Pravomoci SFDI by mohly přejít pod některé z ministerstev
„Uvědomuji si samozřejmě, že Státní fond dopravní infrastruktury plní celou řadu jiných funkcí, nicméně je to z mého pohledu pouze záležitost změny organizační struktury. Vše lze vyřešit s možná menším administrativním aparátem, ale zároveň mnohem větším porozuměním aktuální situaci v dopravní infrastruktuře v České republice,“ řekl hejtman Netolický s tím, že roční provozní náklady Státního fondu dopravní infrastruktury činí 500 milionů korun. „Jsem přesvědčený, že stejnou činnost za mnohem nižších výdajů by zvládl některý odbor na Ministerstvu dopravy či Ministerstvu financí. Pro srovnání je tato částka dvojnásobkem toho, co náš kraj od fondu ročně získával na opravy 3100 kilometrů silnic nižších tříd. Jsem proto přesvědčený, že tyto prostředky by bylo možné vynaložit lépe,“ dodal hejtman Martin Netolický.