CZ LOKO podepsalo smlouvy
na další EffiShuntery do Itálie a Maďarska
ČESKÁ TŘEBOVÁ, 3. října 2018
-
Italský
dopravce Rail Traction Company (RTC) doplní svůj vozový park o dvě
lokomotivy EffiShunter 1000 z produkce českotřebovské společnosti CZ
LOKO, s níž současně uzavřel opci na další dvě. Po firmě Mercitalia
Shunting & Terminal jde o dalšího italského železničního operátora,
který vsadil na tuto českou značku. Její vozidla s moderní koncepcí
podle nejnovějších norem TSI snižují spotřebu, náklady na provoz a
údržbu, emise i hluk. Dodány budou ve druhém pololetí 2019.
-
Firma RTC, specializující se na nákladní přepravu, především přes
Brennerský průsmyk, je nasadí na traťovou i posunovací službu.
„Půjde o opravdu náročné podmínky a těší nás, že volba padla právě na
naše lokomotivy,“
uvedl
Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO. Nejde přitom o první
lokomotivy CZ LOKO u tohoto dopravce. Ten již provozuje dříve dodané
stroje řady D.753.
-
Další
dieselelektrický EffiShunter 1600 si v CZ LOKO objednal maďarský
dopravce
Magyar
Vasúti Áruszállító (MVÁ), operující prakticky po celé Evropě, kde
dopravuje zboží do mezinárodích námořních přístavů a významných
kontejnerových terminálů. Po
holdingu CER Hungary jde o dalšího zajímavého klienta z Maďarska.
-
„Základem úspěšného
exportu je konkurenceschopný výrobek, doplněný službami, za zajímavou
cenu. A oboje máme. To z nás dělá stále silnějšího hráče na trhu
posunovacích lokomotiv. To bylo patrné i na zářijovém InnoTransu, kde
jsme o lokomotivu typu EffiShunter 1000 zaznamenali mimořádně velký
zájem našich současných i potencionálních zákazníků,“
dodal Jaroslav Plhák.
-
Právě na berlínském
veletrhu, který CZ LOKO hodnotí jako
mimořádně úspěšný, byla lokomotiva EffiShunter 1000 hlavní
hvězdou venkovní firemní expozice. Šlo o stroj 744.105 italské
společnosti Mercitalia Shunting & Terminal. Ten nebyl vybrán náhodou.
Jednalo se totiž o tisící vozidlo v novodobé historii CZ LOKO. Ta se
začala psát v roce 2004 vstupem strategického partnera společnosti
Zeppelin, dovozce motorů CAT. Slavnostního křtu této „vlajkové lodi“
produkce CZ LOKO se ujala Alena Šeredová, v Itálii asi nejpopulárnější
Češka a česká vicemiss z roku 1998.
-
FOTO
-
1)
Alena Šeredová u tisící lokomotivy, vyrobené v CZ LOKO.
-
2) Luca
Geremia, provozní ředitel Mercitalia Shuunting & Terminal, Josef Gulyas,
generální ředitel CZ LOKO a česká vicemiss Alena Šeredová.
-
3
a 4) Křtila se lokomotiva, jejímž majitelem je italská firma Mercitalia
Shuunting & Terminal.
-
5) Tisící lokomotiva pokřtěna. Vpravo Josef Bárta, předseda
představenstva CZ LOKO.
-
6) Česká lokomotiva EffiShunter 1000 na veletrhu innoTrans v Berlíně.
(úvodní
fotografie)
|