- Když
studenti nižšího gymnázia odehrají v rámci každoročního turnaje
Gaudeamus zápasy v ringu, je pro ně připraven doprovodný program. Tak
tomu bylo i letos.
-
Do naší
školy si s námi přijeli povídat Marie a Filip Novákovi, kteří jsou členy
projektu GREEN LIFE. Součástí projektu je i část nazvaná Nejbohatší
ekosystémy planety Země (NEPZ). NEPZ je výchovně vzdělávací
environmentální projekt určený mateřským, základním a středním školám
v České republice a zabývá se skutečným významem, reálným ohrožením a
aktivní ochranou přírody se zaměřením na deštné pralesy a tygry
sumaterské. GREEN LIFE a stejnojmenná česko-indonéská pralesní rezervace
vznikly v roce 2009 na Sumatře. Projekt se zabývá ochranou deštného
pralesa a kriticky ohrožených druhů zvířat v ekosystému národního parku
Gunung Leuser na Sumatře v Indonésii. Rezervace se nachází přímo na
hranicích s národním parkem. Nedílnou součástí tohoto projektu je
výchova a vzdělávání dětí a mládeže v České republice a v Indonésii. Do
projektu patří také vzdělávací program PRALES DĚTEM.
-
Marie
a Filip Novákovi sami na tři měsíce navštívili tropický deštný prales
v Indonésii. V úvodu přednášky zazněly základní informace o Indonésii.
Týkaly se geografie, populace, jazyka, měny, náboženství nebo obydlí.
Promluvila i paní profesorka Martina Pěkníková, která nám spolu
s lektory objasnila rozdíly mezi indonéským a jihoamerickým deštným
pralesem. Poté už přišlo na řadu povídání o tom, proč je pro nás prales
důležitý, co mu škodí nebo jak pomáhají dobrovolníci přímo na místě.
Dozvěděli jsme se např. o protipytláckém Tygřím komandu, které pomocí
fotopastí monitoruje nelegální pohyb a tím přímo ochraňuje ohrožené
druhy zvířat. V závěru jsme se shodli na aktivitách, jak my sami můžeme
přispívat k ochraně pralesů. Např. nekupovat výrobky z tropického dřeva
a výrobky s palmovým olejem, nepodílet se na zajetí divokých druhů
zvířat, kupovat recyklovaný kancelářský papír, mluvit o této
problematice s ostatními atd.
- Takto
strávená hodina byla velice zajímavá a poučná. Děkujeme všem, kteří se
podíleli na přípravě a realizaci tohoto doprovodného programu.
-
Radka Mikulecká, 8.A
-
-
-
-
-
|