-
Protože
naše město nesouhlasilo s navrženým řešením protihlukových opatření,
bylo pozastaveno projednávání stavební dokumentace k územnímu
rozhodnutí. Se SŽDC jsme se dohodli, že bude provedena revize
protihlukových opatření a vypracován nový návrh. Ten by měl být hotov na
jaře příštího roku a bezprostředně poté bude také na naši žádost veřejně
projednán, aby se k němu mohli občané České Třebové vyjádřit. V rámci
nové studie budou posouzena i méně tradiční opatření, jako jsou
například absorbéry, pevná jízdní dráha, apod.
-
Teprve po definitivním
schválení protihlukových opatření bude schvalování dokumentace
pokračovat. Proto bylo na SŽDC rozhodnuto, že bude nejdříve zahájena
rekonstrukce železničního uzlu Pardubice, která je zcela připravena a
teprve po jejím dokončení (podzim 2022) budou moci být zahájeny práce u
nás – obě akce současně z důvodu dopadu na provoz provést nelze. Pouze
úprava jižní spojovací koleje (rozvoj areálu Metrans) bude pravděpodobně
provedena dříve jako předřazená stavba.
-
-
Nový harmonogram prací by tedy měl vypadat následovně:
-
2019 březen – projednání
nové protihlukové studie s představiteli města Česká Třebová
-
2019 květen – veřejná
prezentace řešení
-
2019 – projednání
stavební dokumentace, projednání záměru v centrální komisi, výběrové
řízení na projektanta
-
2020 – 2021 se bude
kreslit projekt
-
2022 – 2027 realizace
(provozní složky doporučovaly až 8 let, reálné je maximálně 5-6 let)
-
Celková cena stavby by se
měla pohybovat kolem 8,1 mld. Kč
-
-
DALIBOR ZELENÝ
|