-
V létě minulého roku podepsal
Pardubický kraj s Ministerstvem dopravy memorandum o vzájemné
spolupráci při přípravě a realizaci dálnice D35 v celé délce trasy po
území Pardubického kraje a souvisejících investic na silniční síť.
Toto memorandum garantuje kraji státní prostředky ve výši 2,7 miliardy
korun. Pro pravidelné vyhodnocování postupu prací se schází Řídící
výbor, který tvoří hejtman Martin Netolický a jeho dva náměstci spolu
se zástupci Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Výstavbu
přivaděčů k dálnici D35 totiž patří mezi jednu z priorit kraje a
v tuto chvíli jde jejich příprava dle harmonogramu.
- „Osobně s
kolegy dohlížíme na to, aby v rámci žádné ze silničních staveb
v regionu, ať se jedná přímo o krajské investice, evropské fondy či
přivaděče nedocházelo ke zbytečným průtahům, které by pak mohly mít
vliv na realizaci stavby. Naším cílem je, aby přivaděče byly skutečně
hotové minimálně ve stejném období, jako bude hotový úsek D35 Časy –
Ostrov. Jedná se o osm úseků, a to jak na Pardubicku, tak u Vysokého
Mýta, Českých Libchav, Žamberka, Litomyšle a České Třebové,“ uvedl
hejtman Martin Netolický s tím, že se kraj v některých případech musí
vyrovnat se složitými majetkoprávními vztahy, což vyžaduje opravdu
velké úsilí pracovníku krajského úřadu.
- Hejtman se zároveň
detailně informoval o stavu příprav přeložky silnice, která by měla
ulevit obci Zminný a napojit se na budovaný obchvat Dašic. „Tato
komunikace není v tuto chvíli logicky zanesena do Zásad územního
rozvoje Pardubického kraje, jelikož jejich poslední aktualizace byla
vydána v roce 2014 a myšlenka tohoto řešení silnice vznikla již po
uzavření ZUR PK. Jakmile jsme měli garantované finanční prostředky od
státu v rámci memoranda, ihned jsme zahájili všechny potřebné
přípravy. Nyní se připravuje další aktualizace ZÚR PK a v polovině
roku 2019 by měl být odevzdán návrh aktualizace k zahájení veřejného
projednání,“ řekl hejtman. „Z našeho pohledu nedochází
v současné době k žádnému zdržení, jelikož toto řešení silnice není
plánováno v řádu desítek let, ale je staré přibližně dva roky. Obecně
řečeno je termín uvedení D35 v úseku
Časy – Ostrov do provozu stanoven na necelé čtyři roky od předání
staveniště, k čemuž došlo minulý týden. Z našeho pohledu jdou tedy
přípravy dle plánu,“ doplnil hejtman Netolický.
-
Stav
přípravy projektů zahrnutých do memoranda Ministerstva dopravy a
Pardubického kraje
-
Přeložka silnice II/298 mezi
mimoúrovňovou křižovatkou Rokytno na D35 a dnešní I/35
- Územní rozhodnutí nabude
právní moci 31. ledna 2019. Obdržení pravomocného stavebního povolení
se očekává 15. července 2019. Výběr zhotovitele stavby by měl být
dokončen do konce roku 2019 tak, aby zahájení stavby proběhlo na jaře
2020 s ukončením v prosinci 2021.
-
Přeložka silnice II/322 kolem
Dašic
- Územní rozhodnutí nabylo
právní moci 11. dubna 2018. Podání žádosti o stavební povolení je
stanoveno do 15. prosince. Pravomocné stavební povolení se očekává 28.
února 2019 se zahájením stavby v červenci téhož roku. Dokončení je
předpokládáno v září 2021.
-
Přeložka silnice II/322 v
úseku Černá za Bory – Dašice
- Na počátku roku 2018
schválilo pardubické zastupitelstvo pořízení změn územního plánu
Pardubic a Hostovic. Ve druhém čtvrtletí letošního roku byla
Pardubickému kraji postoupena dopravní studie přeložky silnice II/322,
v červnu 2018 zastupitelstvo Pardubického kraje schválilo pořízení
změn ZÚR, na základě toho byl vybrán zhotovitel, který má zpracovat
čistopis k veřejnému projednání do června 2019. V průběhu roku 2018
navíc na trase probíhaly průzkumné práce s cílem monitorování výskytu
vegetace a živočichů. Po vyjasnění trasování silnice je možné vzhledem
ke schválení projektového záměru centrální komisí Ministerstva dopravy
vypsat výběrové řízení na zpracovatele projektové dokumentace ve
stupni dokumentace k územnímu rozhodnutí. Na leden 2019 je plánováno
projednání trasy s občany Zminného a Dašic.
-
Modernizace silnice II/358
mezi Českou Třebovou a Litomyšlí
- V tuto chvíli je
zpracovaná projektová dokumentace ve stupni pro stavební povolení s
podáním žádosti na vydání stavebního povolení v intravilánu města
Česká Třebová. Je podána žádost k projednání projektového záměru v
Centrální komisi Ministerstva dopravy a zároveň probíhá příprava
výběrového řízení na zhotovitele stavby. V roce 2019 se předpokládá
realizace úseku silnice II/358 v intravilánu města Česká Třebová (od
křižovatky I/14 až po železniční podjezd).
-
Modernizace silnice II/360
mezi Ústím nad Orlicí a Litomyšlí
- Stavba se nachází ve
stádiu zpracování a projednání projektové dokumentace ve stupni pro
stavební povolení. Byla schválena rentabilita projektu a je
zpracováván projektový záměr. Termín realizace je závislý na dalších
investicích kraje z prostředků Integrovaného regionálního operačního
programu, jelikož silnice slouží v některých úsecích jako objízdná
trasa.
-
Modernizace silnice II/312
Choceň – České Libchavy
-
V rámci této stavby probíhá revize a
aktualizace projektové dokumentace ve stupni pro územní řízení, která
by měla zohlednit plánovaný obchvat obce Mostek.
-
Modernizace silnice II/312
České Libchavy – Žamberk
- Stavba se nachází ve
stádiu zpracování a projednání projektové dokumentace ve stupni pro
stavební povolení. Zároveň je zpracováván
projektový záměr včetně rentability.
-
Napojení silnice II/312 na D35
MÚK Vysoké Mýto – západ
- V tuto chvíli se nachází
ve fázi zpracování a projednání studie proveditelnosti. V Centrální
komisi Ministerstva dopravy byl schválen projektový záměr včetně
rentability. S městem Choceň se řeší soulad s územně plánovací
dokumentací.
-