-
Kohouti mají
nejvyšší návštěvnost v krajské lize
-
Hokejisté
České Třebové odehráli v probíhající sezoně celkem 30 zápasů,
v nichž získali 67 bodů. Patnáctkrát se Kohouti se představili
vlastním fanouškům, na jejich domácí utkání přišlo celkem 7 288
diváků. Průměrná návštěva na jedno utkání byla 486 diváků a to
znamená prvenství v rámci krajské ligy Pardubického kraje!!
-
Nejvyšší
diváckou kulisu měl vloni 3. prosince zápas Česká Třebová – Choceň,
který navštívilo 686 diváků. Na stupně vítězů se ještě dostal duel
Winter Classic (hraný 27. ledna na otevřeném kluzišti v Žamberku)
Česká Třebová – Choceň (556 diváků) a 12. listopadu loňského roku
hrané utkání Česká Třebová – Světlá nad Sázavou (545 diváků).
Pořadí klubů: 1. Česká Třebová 7 288 diváků (průměr na jedno utkání
486 diváků), 2. Choceň 6 655 diváků (průměr 444), 3. Moravská
Třebová 5 107 diváků (průměr 340) 4. Chotěboř 3 700 diváků (průměr
264), 5. Světlá nad Sázavou 3 295 diváků (průměr 253), 6. Litomyšl
2 832 diváků (průměr 218), 7. Polička 2 251 diváků (průměr 188), 8.
Chrudim 2 484 diváků (průměr 166), 9. Hlinsko 2 304 diváků (průměr
154), 10. Havlíčkův Brod B 1 225 diváků (průměr 94). Tým Ledče
odehrál pouze první část soutěže, deset domácích utkání navštívilo
1 113 diváků (průměr 111).
-
“Údaje o návštěvnosti potvrzují, že svoji práci neděláme
vůbec špatně. Hokej v České Třebové není zdaleka jen o tom, co se
odehrává na ledě. Máme nejaktuálnější webové stránky, to je obrovská
přednost. Divákům nabízíme tištěné slosovatelné programy, domácí
zápasy doplňuje přestávkový program, tradičně vyhlašujeme nejlepší
hráče, máme výbornou moderátorku. Na většině zimních stadionů nic
podobného neuvidíte a neuslyšíte. Zájem fanoušků nás těší,“ říká
manažer Kohoutů Vladimír Vaněk.
-
-
Kraj
posiluje investiční činnost o 416 milionů korun
- Rada Pardubického kraje na svém pondělním jednání schválila
přerozdělení finančních prostředků, které kraj získal zvýšeným výběrem
sdílených daní v roce 2017. Z celkové přerozdělené částky 416 milionů
korun nejvíce posílí kapitola dopravy, která získá 220 milionů korun.
Přes 50 milionů půjde do zdravotnictví, kultury a památkové péče či
školství.
- „Stejně jako v předchozích letech můžeme díky konzervativnímu
nastavení rozpočtu využít zvýšené inkaso sdílených daní na investiční
činnost kraje a vrátit tak finance zpět do území. Přes 220 milionů
korun získá odbor dopravy na investiční příspěvek pro Správu a údržbu
silnic Pardubického kraje na pokrytí nutných rekonstrukcí a odstranění
havarijních stavů mostů v regionu. Kultura a památková péče získá 55
milionů korun, které budou využity například na investice do Domu
hudby v Pardubicích. Obdobná částka jde do školství a o 50 milionů
korun posilujeme zdravotnické investice,“ sdělil hejtman Martin
Netolický.
- Přehled přerozdělení prostředků ze zvýšeného inkasa daní:
- - Doprava a silniční hospodářství 220 000 000 Kč
- - Kultura a památková péče 55 000 000 Kč
- - Školství a mládež 55 000 000 Kč
- - Zdravotnictví 50 855 292 Kč
- - Sociální věci 18 000 000 Kč
- - Kancelář ředitele úřadu 7 987 890 Kč
- - Sport a cestovní ruch 6 500 000 Kč
- - Životní prostředí a zemědělství 2 300 000 Kč
- - Krizové řízení 500 000 Kč
-
-
500 000 Kč
pro hasiče
- Rada Pardubického kraje na svém
pondělním jednání schválila poskytnutí individuální dotace Sdružení
hasičů Čech, Moravy a Slezska – krajskému sdružení hasičů Pardubického
kraje ve výši 500 tisíc korun. Finanční prostředky budou určeny nejen
na činnost tohoto sdružení, ale také na práci s mládeží a na pořádání
různých soutěží v požárním sportu.
- „Finanční podpora dobrovolných
hasičů započala již v roce 2002. V minulosti jsme přispívali krajskému
Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska částkou 300 tisíc korun. Letos
již potřetí uvolňujeme částku 500 tisíc korun, jelikož si plně
uvědomujeme záslužnou činnost v oblasti prevence a práce s dětmi a
mládeží. Navíc popularita požárního sportu narůstá a daří se díky
činnosti krajského sdružení přilákat další mladé zájemce o požárničinu,“
sdělil hejtman Martin Netolický. „Kromě tohoto příspěvku
podporujeme nejen činnost krajského sdružení, ale také jednotlivé
jednotky při pořízení požárních automobilů, stavbě či rekonstrukci
hasičských zbrojnic, ale také drobnějšího technického vybavení, jako
jsou ponorná čerpadla,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
- Se svými více než 22 tisíci členy
patří dobrovolní hasiči mezi jednu z největších organizací na území
kraje a navíc jsou přítomni i v těch nejmenších obcích a umožňují
dětem zapojení do kolektivu a sportovní vyžití.
-
-
Vážným následkům nehod zabrání
omezení rychlosti a vzdělávání řidičů, nikoliv plošné kácení stromů
-
Příčinami dopravních nehod jsou nejčastěji nepozornost řidičů a
nepřiměřená rychlost, nikoliv stromy podél silnic. Vyplývá to
z policejních statistik. Mezi pevné překážky podél cest zdaleka nepatří
jen stromy, ale i pouliční lampy, betonové sloupky, domy, mostní
pilíře, skály a další. Stejně jako kvůli bezohledným řidičům nebudeme
bourat budovy stojící vedle silnice, není řešením ani plošné kácení
stromů. Tragickým koncům dopravních nehod zabrání nejlépe snížení
rychlosti, osvěta a instalace svodidel. Stejnou cestou kráčejí
v sousedním Německu, ale i ve Francii nebo Spojených státech.
-
V
roce 2017 šetřila policie celkem 103 821 dopravních nehod[i]. Srážka s
pevnou překážkou tvoří jen pětinu z celkového počtu. Pozornost
se ke srážkám s překážkami obrací především proto, že následky jsou v
mnoha případech tragické. Příčinami[ii] nejtragičtějších nehod jsou ale
zejména nepřizpůsobení jízdy technickému stavu vozovky a situace, kdy se
řidič plně nevěnoval řízení vozidla. Náraz do pevné překážky,
kterou může být i strom, je pak už jen důsledkem špatné jízdy řidiče.
- Ze zahraničních
zkušeností vyplývá, že plošné vykácení stromů problém neřeší. Naopak je
potřeba přimět řidiče k bezpečnější jízdě a dodržování pravidel. Mezi
systémová opatření, která snižují počty dopravních nehod, patří snížení
rychlosti jízdy v alejích, reflexní nátěry[iii] či odrazky na
kmenech, svodidla v rizikových místech, výsadba stromů v bezpečné
vzdálenosti od vozovky, ale také výuka jízdy alejemi v autoškole[iv].
- „Hovořit o
plošném kácení stromů kvůli zvýšení bezpečnosti provozu na silnicích
je krátkozraké. Můžeme se poučit například ze zkušeností z Francie nebo
Spojených států amerických. Studie[v],[vi] prokázaly pozitivní dopad
alejových stromů na bezpečnost řidičů. Spojitost mezi počtem
smrtelných nehod a hustotou alejí naopak prokázána nebyla,” říká RNDr.
Marcela Klemensová, vedoucí kampaně Zachraňme stromy.
- Plošné kácení
podél silnic bez náhrady není podle všeho prevencí tragických dopadů
nehod. Navíc by v budoucnu vedlo ke zvýšení prašnosti, hlučnosti
i negativních dopadů extrémních projevů počasí – v zimě stromy nezabrání
tvorbě sněhových jazyků a náledí, v létě poškození vozovky
nadměrným horkem. Kromě toho vykácení stromů snižuje také
atraktivitu lokalit pro bydlení a tím pádem i hodnotu přilehlých
nemovitostí. Ke kácení stromů z bezpečnostních důvodů by mělo docházet
především, pokud stromy svým zdravotním stavem bezprostředně ohrožují
zdraví lidí nebo majetek anebo pokud brání řidičům ve výhledu.
-
K fotografii:
Martin Mička doufám potvrdí, že na snímku je
penízovka sametonohá a že
běžně na sněhu v lednu neroste. Letos je taková jinačí zima, mech i
tráva se pěkně zelení...Ale sníh ale jistě ještě přijde. (Foto
Bartoš)
-
-
INFORMACE o nehodovosti na pozemních komunikacích v České
republice
- V roce 2017 Policie České
republiky šetřila 103 821 dopravních nehod. Při těchto nehodách bylo
502 osob usmrceno, 2 339 osob zraněno těžce a 24 740 osob zraněno
lehce. Celková hmotná škoda odhadnutá policisty na místě dopravní
nehody dosáhla 6 316,3 milionů Kč.
-
Porovnání základních ukazatelů
s rokem 2016
- Pokles v
kategorii:
- usmrcených osob o 43 osob tj. o 7,9 %
- těže zraněýh osob o 241 osob tj. o 9,3 %
-
- Nárůst v
kategorii:
- počet nehod o 4 957 nehod tj. o 5,0 %
- lehce zraněných osob o 239 osob tj. o 1,0 %
- hmotná škoda o 512,1 mil. Kč tj. o 8,8 %
- Počet osob usmrcených při nehodách je za rok 2017 nejnižší od roku
1961, od něhož dopravní policie disponuje souvislou statistikou
dopravní nehodovosti. Naopak nejvíce osob bylo při dopravních nehodách
usmrceno v roce 1969 (1758 usmrcených osob).
- Počet těže zraněných osob je za předmětné období také nejnižší od
roku 1961, nejvíce těžce zraněných bylo v roce 1969 (9 258 těže
zraněných).
-
-
Počty dopravních nehod a jejich
následků za uplynulých 10 let
-
|
počet nehod
|
následky na životě a
zdraví |
usmrceno
|
těžce zraněno osob
|
lehce zraněno osob
|
2008 |
160 376 |
22 481 |
992 |
3 809 |
24 776 |
2009 |
74 815 |
21 706 |
832 |
3 536 |
23 777 |
2010 |
75 522 |
19 676 |
753 |
2 823 |
21 610 |
2011 |
75 137 |
20 487 |
707 |
3 092 |
22 519 |
2012 |
81 404 |
20 504 |
681 |
2 986 |
22 590 |
2013 |
84 398 |
20 342 |
583 |
2 782 |
22 577 |
2014 |
85 859 |
21 054 |
629 |
2 762 |
23 655 |
2015 |
93 067 |
21 561 |
660 |
2 540 |
24 426 |
2016 |
98 864 |
21 386 |
545 |
2 580 |
24 501 |
2017 |
103 821 |
21 263 |
502 |
2 339 |
24 740 |
-
|