Krajská
hygienická stanice Pardubického kraje se sídlem v Pardubicích, územní
pracoviště Ústí nad Orlicí pod č.j. KHSPA 12561/2017/HOK-UO ze dne 3.
8. 2017:
S návrhem záměru ,,Modernizace železničního uzlu Česká Třebová“
souhlasí a požaduje:
1. V PD pro územní řízení budou konkrétně rozpracována
individuální protihluková opatření (,,IPO“) u všech objektů, u kterých
je dle hlukové studie předpokládáno překročení hygienických
limitů hluku.
2. K územnímu řízení bude doplněn výpočet vibrací pro stav po
realizaci stavby ve výhledu pro rok 2030.
3. V PD pro územní řízení bude zakresleno umístění recyklační
linky na zpracování kameniva s vyznačením nejbližší obytné zástavby.
4. K projektové dokumentaci stavby pro stavební řízení bude
předložena podrobná akustická studie – výpočet hlučnosti ze
stavební činnosti s upřesněním překladišť a dopravních cest a návrhem opatření pro eliminaci hlučnosti u nejbližší obytné
zástavby. Akustická studie bude obsahovat pro etapu výstavby výpočet hlučnosti pro
konkrétní stavební mechanismy a návrh protihlukových opatření. Studie bude konzultována se
zástupci obcí z důvodu mj. podchycení všech chráněných objektů.
Česká inspekce životního prostředí, oblastní inspektorát Hradec
Králové pod č.j. ČIŽP/45/2017/520 ze dne 2. 8. 2017:
Oddělení ochrany ovzduší:
ČIŽP, oddělení ochrany ovzduší, nemá k předloženému záměru
připomínky.
Oddělení ochrany vody:
V předkládaném oznámení záměru ,,Modernizace železničního uzlu
Česká Třebová“ není specifikován zdroj užitkové (technologické)
vody použitý při výstavbě a následně i při provozu. V dalším
stupni dokumentace je potřeba specifikovat zdroj užitkové vody.
Hodnocení příslušného úřadu: Upozornění na podmínku pro
navazující řízení.
Oddělení odpadového hospodářství:
ČIŽP, oddělení odpadové hospodářství, nemá k předloženému
záměru připomínky
Oddělení ochrany přírody:
ČIŽP, oddělení ochrany přírody, nemá k předloženému záměru
připomínky.
Oddělení ochrany lesa:
Realizací stavby dojde k záboru pozemků určených pro plnění
funkce lesa i k dotčení ochranného pásma lesa. S ohledem na
ochranu lesa je tedy nezbytné zajistit ochranu lesních porostů
před poškozením. Zejména výkopové práce a další práce
narušující stávající terén v lesních porostech nebo v jeho
těsném sousedství, musí být provedeny s ohledem na zachování
stability lesního porostu. Rizikové je zejména odstranění nebo
poškození kosterních kořenů s průměrem přesahující 2 cm
(podle ČSN 83 9061 upravující ochranu porostů a stromů při
stavebních pracích). Pro splnění podmínky šetrnosti výkopu
pomocí mechanizace je potřeba dodržovat vzdálenost 5 m od paty
kmene jednotlivých dřevin. Plánované omezení využívání pozemků
určených pro plnění funkcí lesa musí být příslušným orgánem
státní správy lesů povoleno na všech plochách, na kterých budou
probíhat stavební práce. Realizací záměru dojde k omezení plnění
ekologických funkcí lesního porostu, je tedy s ohledem na
ochranu lesa nezbytné, aby nedošlo k jakémukoli zasažení lesních
porostů mimo plochy, na kterých budou funkce lesa omezeny.
Hodnocení příslušného úřadu: Odkaz na zákonné povinnosti,
vyplývající z právních předpisů.
Městský úřad Česká
Třebová, odbor životního prostředí pod č.j. MUCT/15577/2017/ZPR/LSP/1043
ze dne 1. 8 . 2017:
Vodoprávní úřad: K výše uvedenému záměru nemáme připomínek.
Upozorňujeme na skutečnost, že v dalším stupni
projektové dokumentace je potřeba vyřešit likvidaci povrchových
vod vzniklých dopadem atmosférických srážek na tyto stavby (dále jen
srážkové vody) v souladu s ustanovením § 5 odst. 3 zákona č. 254/2001
Sb., o vodách a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších
předpisů, tedy zajistit vsakování nebo zadržování a odvádění
srážkových vod v souladu se stavebním zákonem.
K návrhu vhodného řešení je možné využít TNV 75911 a ČSN 759010.
Hodnocení příslušného úřadu: Odkaz na zákonné povinnosti,
vyplývající z právních předpisů.
Orgán nakládání s odpady:
K předloženému materiálu nemáme z hlediska nakládání s odpady
připomínek.
Orgán
ochrany přírody a krajiny:
Upozorňujeme na skutečnost, že v dalším stupni projektové
dokumentace je nutné rekonstrukci propustků vodních toků navrhnout
tak, aby byla umožněna migrace živočichů, tj. přechod suchou nohou
podél vodního toku. Nesouhlasíme s tvrzením uvedeným v dokumentaci (na
str. 55), že instalace migračních berm by měla minimální
pozitivní dopad. K ostatním částem projektové dokumentace nemáme
připomínek.
Hodnocení příslušného úřadu: Upozornění na podmínku pro navazující
řízení.
Orgán ochrany ZPF:
Záměrem budou dotčeny pozemky náležející do zemědělského půdního
fondu. Dokumentace pro vydání územního rozhodnutí vyžadující souhlas
podle § 9 zákona č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního
fondu, v platném znění (dále jen ,zákon o ZPF), musí být zpracována se
zohledněním zásad plošné ochrany zemědělského půdního fondu (§ 4
zákona o ochraně ZPF), umístění stavby musí být navrženo tak, aby z
hlediska ochrany ZPF a ostatních zákonem chráněných veřejných
zájmů došlo k co nejmenším ztrátám zemědělského půdního fondu, a
zároveň musí být vyhodnoceny důsledky navrhovaného řešení na
zemědělský půdní fond. Jelikož se trvalé odnětí pozemků ze
zemědělského půdního fondu bude dotýkat více orgánů ochrany
zemědělského půdního fondu téhož stupně, je k řízení ve věci příslušný
ten orgán ochrany zemědělského půdního fondu, v jehož správním
obvodu leží největší část zemědělské půdy.
Hodnocení příslušného úřadu: Odkaz na zákonné povinnosti,
vyplývající z právních předpisů.
Orgán státní správy
lesů:
K předložené dokumentaci nemáme připomínek.