Dobrý den z
Pekláku
Máme ideální podmínky. Až do pátku budeme každou noc přidávat nový
technický sníh a mírně rozšíříme sjezdovku.
V provozu hlavní svah Peklák, sjezdovka Zahrádky s lyžařskou
školou,bufet, servis, půjčovna.
Na svazích máme 20-50 cm technického sněhu.
Jedeme denně 9-16 a 17-20 hodin, v pátek a v sobotu do 21 hodin.
Lyžařská škola denně 9-16.
POZOR NOVINKA - v lyžařské škole máme nově lyžařský pás pro pohodlnou
výuku začínajících lyžařů.
-
Větší komfort pro cestující a zachování rozsahu železniční dopravy.
-
Kraj jedná s dopravci o smlouvě na příštích deset let
- Zvýšení pohodlí cestujících na
železnici související s modernizací vozového parku a udržení
dopravních výkonů v regionu. Hlavní témata jednání hejtmana
Pardubického kraje Martina Netolického a náměstka hejtmana pro oblast
dopravy Michala Kortyše se zástupci Českých drah. Pardubický kraj tak
pokračuje v jednáních s železničními dopravci o podmínkách pro
zajištění dopravní obslužnosti po roce 2018 na dalších deset let.
- „Oslovili jsme tři společnosti a
České dráhy jsou jedním z uchazečů na zajištění železniční dopravní
obslužnosti v našem kraji po roce 2018. Proto stejně jako s dalším
zájemcem jednáme mimo jiné o zajištění obnovy vozového parku v
příštích deseti letech. Chceme cestujícím v našem kraji zajistit
komfortnější cestování, které odpovídá 21. století, jelikož doba jde
velmi rychle dopředu a železnice nesmí v technickém pokroku zaostávat.
Je nutné stanovit tratě, kterých se musí obnova týkat prioritně,
abychom měli jistotu, že se nejvytíženější spoje dočkají obnovy jako
první a následně bude pokračováno i na další tratě,“ uvedl hejtman
Martin Netolický.
- Pardubický kraj již v minulosti
zveřejnil ve Věstníku Evropské unie záměr uzavřít smlouvu s drážním
dopravcem formou přímého zadání. „Forma přímého zadání umožňuje
oslovit jednoho vybraného dopravce a s ním dále jednat o uzavření
smlouvy o závazku veřejných služeb,“ uvedl náměstek hejtmana pro
oblast dopravy Michal Kortyš. „Provádíme detailní průzkum trhu,
který nám ukáže, zda a jak jsou dopravci schopni zajistit železniční
dopravu v rozsahu a kvalitě, kterou požadujeme. Na základě obdržených
informací a jednání předložím radě kraje výsledný materiál a ta
rozhodne, se kterým dopravcem povedeme závěrečná jednání o
podrobnějších podmínkách směřující k uzavření smlouvy,“ dodal
náměstek Michal Kortyš.
-
-
Rozvoj českotřebovské průmyslovky
-
Zástupci kraje informovali
představitele Českých drah o připravovaných záměrech na
VOŠ a SŠ
technické v České Třebové. Cílem kraje je tuto školu znovu více
provázat s železničním provozem, a to nejen v případě dělnických, ale
i strojvůdcovských profesí.
„Našim cílem do příštích let je zlepšit
technické vybavení na oborech spojených s železnicí, protože škola má
dlouholetou tradici a je prestižní v rámci celé republiky. Bohužel zde
nemáme železniční simulátor, který by kromě školního vyučování našel
využití také pro všechny dopravce včetně Českých drah v rámci
školicího střediska,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který již
dříve avizoval, že by škola chtěla studentům zprostředkovat pořízení
celoevropského průkazu strojvedoucího, který stojí přibližně 20 tisíc
korun. „V rámci školícího centra bychom ve škole mohli zajišťovat
také celoživotní vzdělávání, zisk různých certifikátů pro zaměstnance
dopravců. Proto chceme vytvořit moderní dopravní sál, který by
splňoval požadavky na podobná školení. Česká Třebová je městem
dlouhodobě navázaným na železnici, a proto považuji za důležité,
abychom byli schopni v naší škole produkovat absolventy, kteří mají o
práci na železnici zájem a chtějí v České Třebové v různých pozicích
pracovat,“ řekl hejtman Netolický.
-
-
Volný sociální
byt na Semanínské ulici
- Město Česká Třebová podle čl. II Pravidel č. 3 pro pronajímání
bytů v majetku Města Česká Třebová pro sociálně potřebné občany a rodiny
vyhlašuje k pronájmu 1 volný byt č. 6 o velikosti 1+0 na Semanínské
ulici v čp. 2089 v České Třebové:
Žádosti o byt si mohou zájemci vyzvednout na odboru sociálních věcí a
zdravotnictví MěÚ Česká Třebová. Vyplněné žádosti se všemi přílohami je
nutno předat do podatelny MěÚ nejpozději v pátek 23.03.2018.
-
Dovolím si
menší připomínku k dopravě v České Třebové
- Budou nové volby, možná zůstanou staří trochu opotřebovaní konšelé,
možná nastoupí nová mladá bujná krev. Při budování komunismu za 40 let
nebyla ani snaha, ani návrh nebo studie obchvatu města ani krok ke
zlepšení životního prostředí. Při budování kapitalismu se 28 let asi
také čeká buď na zázrak, nebo na nedalekou dálnici, která něco
málo vyřeší (záleží jak hodně budou Zelení a Děti země protestovat
a zdržovat). Možná také nikoliv a to bude zase dalších 40 let.
Pravděpodobně by bylo vhodné pokusit se část dopravy od Litomyšle
odklonit okolo Javorky a bývalé cihelny k tunelu směrem na Svitavy, a
vlevo okolo Orlíku na Dlouhou Třebovou a tím mírně odlehčit středu
města.
- Nikdo zřejmě nezodpovídá za problémy způsobené povolením stavby
terminálu Metrans a následnou devastací příjezdových vozovek a tunelů.
Každý obyčejný stavebník v neobyčejném státě nejdříve k nové stavbě
zajistí příjezdovou cestu a poté začne stavět. I když se musí uznat
velký úspěch spojený s dostatkem supermarketů a sportovního vyžití pro
Třebováky.
Vavřín
-
Titul EY
Podnikatel roku
-
2017 Pardubického kraje
-
získali Jaromír a Jan
-
Hvížďalovi z JHV
–
-
Engineering s.r.o.
Společnost EY za podpory hejtmana Pardubického kraje Martina
Netolického vyhlásila vítěze soutěže EY Podnikatel roku 2017
Pardubického kraje. Stali se jimi otec a syn Jaromír a Jan Hvížďalovi
ze společnosti JHV – Engineering s.r.o., úspěšné české rodinné firmy
zabývající se vývojem a výrobou automatizovaných výrobních a
montážních linek. S obratem téměř půl miliardy se JHV – Engineering
s.r.o. řadí mezi špičku na trhu automatizace a jejich na míru šité
linky lze najít ve výrobních halách od Evropy, Asie až po Ameriku.
-
Kraj chce bojovat proti riziku sucha.
-
Ohrožení se týká stále většího území republiky
-
Zastupitelstvo
Pardubického kraje na svém úterním jednání schválilo vyčlenění částky
dvou milionů korun na realizaci opatření, která mají pomoci regionu
vyrovnat se se změnami klimatu především v souvislosti se suchem.
Plány kraje navazují na schválenou Koncepci ochrany před následky
sucha pro území České republiky, kterou schválila česká vláda
v červenci minulého roku.
-
„Reagujeme na kroky české vlády a chceme v rámci našeho kraje vytvořit
účinná opatření k minimalizaci dopadů sucha a nedostatku vody na
životy a zdraví obyvatel, hospodářství, životní prostředí a na
celkovou kvalitu života v našem kraji. Stávající zdroje vody jsou sice
zatím relativně dostatečné, ale lze očekávat, že se bude situace
měnit, zejména v oblastech s častým současným výskytem sucha. Některé
regiony jako jižní Morava nebo severozápadní část Čech jsou již dnes
velmi zranitelné. Také některé části našeho kraje byly vyhodnoceny
jako výrazně ohrožené, a proto chceme včas konat,“ uvedl hejtman
Martin Netolický s tím, že kraj plánuje založit spolek, který se bude
této problematice v regionu věnovat.
-
Cíle tohoto spolku přibližuje krajský radní pro životní prostředí
zemědělství a venkov Václav Kroutil. „Chceme především zajistit výzkum
složek krajinné sféry, navrhnout koncepci a konkrétních opatření pro
adaptaci území Pardubického kraje na změnu klimatu, zajišťovat
metodickou podporu veřejných institucí z hlediska dopadů klimatických
změn a návrhů adaptačních opatření a podporovat aktivní a zodpovědný
přístup odborné i laické veřejnosti k životnímu prostředí,“ uvedl
radní Václav Kroutil s tím, že by spolek organizoval také různé
semináře, workshopy a zajišťoval osvětu v této problematice.
-
Do oblastí rizikových z hlediska nedostatku povrchových vod spadají
tři procenta území České republiky a 18 procent je potenciálně
rizikových. Mapy výskytu zemědělského sucha v období 2040–2060 a
2080–2100 za situace, kdy se klima bude vyvíjet jako doposud, indikují
velmi výrazné zhoršení.
-
-
Kraj
plánuje údržbu a rozvoj majetku i po roce 2020
-
Pardubice (22. 2. 2018) – Pardubický kraj je zřejmě největším
správcem realit na tomto území. Do jeho majetku patří přes tři tisíce
kilometrů silnic II. a III. třídy, budovy nemocnic akutní péče a
dalších zdravotnických zařízení, 380 budov škol, devět zařízení
sociálních služeb, budovy kulturních institucí i samotného krajského
úřadu. V tom je zahrnuto i několik hradů, zámků a dalších památkově
chráněných objektů. O jejich kondici se kraj stará pomocí Programu
údržby a rozvoje nemovitého majetku. Nyní radní projednali jeho plán
na příští tři roky a výhled na období po roce 2020.
-
„Tento program je v posledních letech velmi silně propojen s možností
čerpat evropské fondy, díky nim jsme si v řadě oblastí pomohli a snad
ještě pomůžeme,“ říká 1. náměstek hejtmana Roman Línek a
pokračuje: „V příštích letech porostou finanční požadavky zejména
na oblast dopravy a zdravotnictví. To je samozřejmě spojeno
s plánovanými velkými stavbami napojení na D35 a obchvaty měst a také
s centrálními příjmy. V letošním roce jsou optimální požadavky
jednotlivých odborů vyčísleny celkem na částku 2,8 miliardy, v příštím
roce na 3,3 miliardy a v roce 2020 na 3,9 miliardy korun. Od roku 2021
by měla finanční náročnost obnovy majetku kraje zase klesat.“
-
Investice do majetku kraje připravují všechny dotčené odbory a
příspěvkové organizace. Starají se o řádnou přípravu staveb, případné
vyřešení majetkoprávních vztahů, výběrová řízení, projektové
dokumentace a získání pravomocných veřejnoprávních povolení
k realizaci akcí. „Na většinu staveb uvedených v plánu na letošní a
příští rok už byl Radou Pardubického kraje schválen investiční nebo
projektový záměr a probíhá jejich příprava,“ dodává Línek.
|