-
-
České dráhy v následujícím půlroce výrazně promění svou firemní
strukturu. Výsledkem má být centrální řízení provozu a údržby, přičemž
tyto dvě činnosti se manažersky rozdělí a budou podléhat jinému odboru
na generálním ředitelství.
-
Nejviditelnější změnou bude zánik dnešních pěti dep, která sídlí v
Plzni, Praze, Brně, Olomouci a České Třebové. Depa jako organizační
jednotky vznikla v dnešní podobě v roce 1997. Vedou je vrchní
přednostové, kteří pod sebou soustřeďují provoz i údržbu.
-
„Tahle organizace je už překonaná,
nově vzniknou dvě vertikály. Je to otázka nákladovosti a efektivity,“
řekl deníku Zdopravy.cz člen představenstva Českých drah Miroslav Kupec.
Depo kolejových vozidel (DKV) tak od července už nebude figurovat ve
struktuře drah, zmizí i funkce přednostů. Místo toho budou provoz
zastřešovat tři oblastní centra, v Plzni, Praze a Bohumíně. Ta budou
řídit manažeři podléhající generálnímu ředitelství.
-
Za tím účelem už byl počínaje únorem rozdělen původní odbor kolejových
vozidel (č. 12) na tři části. První má na starosti předpisy, rozvoj a
strategii do budoucna, druhá provoz, oběhy vozidel, grafikon a všech
3600 strojvedoucích a třetí bude řídit údržbu a opravárenství.
Opravárenství bude soustředěno do čtyř center, v Plzni, Praze, Brně a
Olomouci. Olomouc ale ještě nemá svou pozici jistou, v úvahách
managementu Českých drah figuruje stále i Bohumín.
-
„Musíme mít schopnost rozhodnout z
jednoho místa, například o distribuci náhradních dílů nebo nasazení
vozidel. Jsme síťový dopravce, působíme po celé republice a dál nebylo
udržitelné, aby depa rozhodovala sama bez ohledu na situaci v jiných
regionech, kde je například konkrétní náhradní díl v tu chvíli
potřebnější. Třeba proto, že nám tam kvůli odstavení vozidla hrozí
sankce od objednatele,“ doplnil Kupec.
-
Podle něj změna učiní zhruba 50 zaměstnanců na manažerských a
úřednických pozicích zbytnými. Dráhy se jim budou snažit nabídnout jiné
místo, zaměstnanců se nedostává například v nákupu.
|