Depo kolejových vozidel v České Třebové zanikne               
České dráhy v následujícím půlroce výrazně promění svou firemní strukturu. Výsledkem má být centrální řízení provozu a údržby, přičemž tyto dvě činnosti se manažersky rozdělí a budou podléhat jinému odboru na generálním ředitelství.
Nejviditelnější změnou bude zánik dnešních pěti dep, která sídlí v Plzni, Praze, Brně, Olomouci a České Třebové. Depa jako organizační jednotky vznikla v dnešní podobě v roce 1997. Vedou je vrchní přednostové, kteří pod sebou soustřeďují provoz i údržbu.
„Tahle organizace je už překonaná, nově vzniknou dvě vertikály. Je to otázka nákladovosti a efektivity,“ řekl deníku Zdopravy.cz člen představenstva Českých drah Miroslav Kupec. Depo kolejových vozidel (DKV) tak od července už nebude figurovat ve struktuře drah, zmizí i funkce přednostů. Místo toho budou provoz zastřešovat tři oblastní centra, v Plzni, Praze a Bohumíně. Ta budou řídit manažeři podléhající generálnímu ředitelství.
Za tím účelem už byl počínaje únorem rozdělen původní odbor kolejových vozidel (č. 12) na tři části. První má na starosti předpisy, rozvoj a strategii do budoucna, druhá provoz, oběhy vozidel, grafikon a všech 3600 strojvedoucích a třetí bude řídit údržbu a opravárenství. Opravárenství bude soustředěno do čtyř center, v Plzni, Praze, Brně a Olomouci. Olomouc ale ještě nemá svou pozici jistou, v úvahách managementu Českých drah figuruje stále i Bohumín.
„Musíme mít schopnost rozhodnout z jednoho místa, například o distribuci náhradních dílů nebo nasazení vozidel. Jsme síťový dopravce, působíme po celé republice a dál nebylo udržitelné, aby depa rozhodovala sama bez ohledu na situaci v jiných regionech, kde je například konkrétní náhradní díl v tu chvíli potřebnější. Třeba proto, že nám tam kvůli odstavení vozidla hrozí sankce od objednatele,“ doplnil Kupec.
Podle něj změna učiní zhruba 50 zaměstnanců na manažerských a úřednických pozicích zbytnými. Dráhy se jim budou snažit nabídnout jiné místo, zaměstnanců se nedostává například v nákupu.