Představitelé Pardubického kraje se v pátek sešli se zástupci
Českých drah, které jako jeden ze zájemců usilují o desetiletý kontrakt
na zajištění železniční dopravní obslužnosti v regionu. Hejtman Martin
Netolický jednal také s místopředsedou představenstva Ludvíkem Urbanem a
členem představenstva Miroslavem Kupcem o připravovaných organizačních
změnách v depu kolejových vozidel v České Třebové. Zástupci dopravce byl
ujištěn, že propouštění pracovníků v tomto depu nehrozí.
„Od počátku, kdy jsem zcela náhodou obdržel informaci o připravované
organizační změně, chci znát detailní důvody, proč České dráhy o tomto
vůbec uvažují a jaký to bude mít dopad nejen na zaměstnanost. Budu
bojovat za to, aby v našem regionu zůstaly výkony, které přinášejí
zaměstnanost ve městě, které je s železnicí spjaté. Nedovedu si
představit, že by regionální doprava v našem kraji byla realizována
jinými depy a lidmi mimo náš region. Byl jsem ujištěn, že se tato
organizační změna nedotkne technických profesí ve smyslu jejich
propuštění, což je pro mne nejdůležitější informace. Dráhy však počítají
s tím, že by někteří zaměstnanci do budoucna museli za prací cestovat
například do Pardubic či Prahy,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „České
dráhy si musí uvědomit, že jakákoliv organizační změna ve městě, které
je na železnici dlouhodobě velmi úzce vázané, se projeví daleko více než
ve městech typu Prahy či Brna. Navíc jednáme o dalším rozvoji VOŠ a SŠ
technické, a proto mi přijde velice nešťastné vnášet tímto způsobem
nervozitu nejen mezi současné zaměstnance, ale i budoucí absolventy
školy,“ sdělil hejtman Netolický.
Ten se zástupci dopravce řešil také každoroční nostalgické jízdy
v úseku Česká Třebová – Hanušovice. „Stejně jako v předchozích třech
letech budeme i v letošním roce provozovat letní nostalgické jízdy.
Dlouhodobě však bojujeme nejen se stavem historické techniky, ale i
nedostatkem strojvůdců schopných tyto stroje ovládat. Jednáme proto o
možnosti jak tuto situaci změnit, abychom byli schopni každou sobotu
cestujícím nabídnout parní lokomotivu místo pravidelného střídání
s motorovým vozem ze 60. let,“ sdělil hejtman Netolický.
|