-
Depo
kolejových vozidel v České Třebové bylo ve čtvrtek odpoledne cílem
dalšího zastavení hejtmana Pardubického kraje při cestě po regionu.
Hejtman se zajímal především o zamýšlenou organizační změnu, kterou
připravují České dráhy, a která se týká oddělení opravárenské a provozní
části v rámci dep kolejových vozidel. Tato změna fakticky znamená
zrušení dep a vznik oblastních center, mezi kterými však Česká Třebová
není.
-
„Bohužel podle aktuálních informací České dráhy nepočítají s tím, že by
v depu kolejových vozidel v České Třebové zůstala opravárenská část,
respektive o řadu těchto činností by depo přišlo. Vzhledem k tomu, že
České dráhy mají pravděpodobně zájemce o stávající areál, tak by
přemýšleli o privatizaci tohoto provozu. Nejvíce překvapivé je, že
přestože je celý areál k dispozici a není plně využit, tak chtějí České
dráhy investovat například do depa v Hradci Králové či do dalších dep
v rámci sítě, což bude stát nemalé finanční prostředky. Byl jsem však
zástupci dopravce ujištěn, že provozní část by měla vzhledem k poloze
města a významu depa zůstat a neměly by tak klesat výkony,“ uvedl
hejtman Martin Netolický, který se o celé záležitosti dozvěděl v rámci
jednání s Českými drahami jako jedním z uchazečů o zajištění provozu
regionální železniční dopravy po roce 2019. „Při těchto jednáních
jsem upozornil, že si těžko dovedu představit, že by regionální doprava
v našem kraji byla realizována jinými depy a lidmi mimo náš kraj.
Považuji to za nesprávné, a proto jsme jednali o tom, aby provozní a
opravárenská činnost ve městě zůstala. Mám pocit, že pokud by byl
najednou provoz zprivatizován, s vysokou pravděpodobností by České dráhy
tuto službu nakupovaly. Myslím si, že tohoto proběhlo od 90. let mnoho a
nejsem si jistý, zda zrovna toto opatření by vedlo ke klidu v rámci
železniční stanice a jednotlivých profesí,“ doplnil Netolický.
- Od 1.
července letošního roku by podle dostupných informací měla zaniknout
depa kolejových vozidel (DKV Plzeň, Praha, Česká Třebová, Brno,
Olomouc), a nově vzniknou tři a tři oblastní centra (OC) provozu a
údržby. V případě provozu to budou OC Plzeň, Praha, Olomouc a v případě
údržby Plzeň, Praha a Brno. Tato změna organizačního uspořádání úseku
techniky, servisu a majetku skončí 1. ledna 2019, kdy se z obou odborů,
tedy provozu a údržby, stanou samostatné výkonné jednotky.
-
Českotřebovská průmyslovka by
měla být více provázána s železnicí
- Hejtman
se zástupci závodního výboru debatoval také o záměrech na VOŠ a SŠ
technické v České Třebové, které předpokládají větší provázání s
železničním provozem, a to nejen v případě dělnických, ale i
strojvůdcovských profesích. „Škola je prestižní v rámci celé republiky,
ale chybí zde například železniční simulátor, který by kromě školního
vyučování našel využití také pro všechny dopravce včetně Českých drah v
rámci školicího střediska. Chceme vytvořit také moderní dopravní sál,
který by splňoval požadavky na různá školení všech železničních
dopravců,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
-
-
|