Bennewitz Festival 2018
ZAHAJUJE - Na Vivaldiho!
JAROSLAV SVĚCENÝ - housle a role Antonia Vivaldiho,
JULIE SVĚCENÁ - housle
ZDEŇKA ŽÁDNÍKOVÁ VOLENCOVÁ - role Anny Giro a
Camilly Vivaldi VIRTUOSI PRAGENSES COLLEGIUM
Unikátní koncert s
divadelními prvky, ve kterém přední čeští virtuosové hrají nejen
původní hudební party - aneb Co jste o Antoniovi možná nevěděli... Antonio Vivaldi. Fenomenální houslista, nadčasový skladatel nebo i
život milující muž... Scénář: Zdeňka Žádníková Volencová, členka
Dejvického divadla v Praze...
18.
dubna 2018 - velký
sál KC Česká Třebová / Začátek v 19.00 hodin
Domov pro seniory Česká Třebová příjme na hlavní pracovní poměr
pečovatele, pečovatelku. Nástup možný ihned. Požadavkem je
flexibilita, chuť pracovat, bezúhonnost. Informace poskytne
Drvoštěpová Dagmar - vedoucí zdravotního úseku na tel.čísle 739344576,
zdravotni@socialnisluzbyct.cz
Jaký je
aktuální stav
investorské přípravy D35 v Pardubickém kraji
Materiál s tímto názvem
zpracovalo ŘSD ČR - správa Pardubice. Byl prezentován začátkem
letošního roku a je k dispozici na informačním středisko D35 ve
Vysokém Mýtě, které je možné navštívit každou středu odpoledne.
Zaměřme se na přípravu úseků D35, které jsou nám nejblíže a které
usnadní přesuny vozidel směrem na Prahu. Zde jsou vlastně těsně před
spuštěním stavby dva úseky Opatovice - Časy - Ostrov (uvádí se cena
8,4 mld. korun). Dokončuje se archeologický průzkum na trase, probíhá
výběrové řízení na dodavatele stavby, zatím nebyl vítěz vyhlášen.
Těžko říci, co je pravdy na tom, že nejnižší nabídku podal zahraniční
uchazeč a ochota vyhlásit jej za vítěze není veliká. Tak je zatím vše
odloženo. Letos by se mělo začít, dokončení má být v roce 2022.
Pro nás je zajímavější
další a delší úsek Ostrov - Staré Město u Moravské Třebové s
délkou 59,4 km, který zahrnuje 6 staveb. Zde byla pro celou délku
zpracována Dokumentace pro územní rozhodnutí a schváleno technické
řešení. Probíhá inženýrská činnost s byly zahájeny práce na zadávací
dokumentaci pro zhotovitele. Neprobíhá tedy zatím výkup pozemků, na to
je třeba mít platné územní rozhodnutí. Nejbližší pokračování z Ostrova
vede k Vysokému Mýtu 475 metrů dlouhým tunelem Homole, který stavbu jistě zdrží.
Důležitý je i další úsek, který vede kolem Vysokého Mýta a Hrušové ke Džbánovu. Ve Vysokém Mýtě se konalo v únoru veřejné projednání této
investice. Tyto dvě stavby, tedy úsek Ostrov - Džbánov - mají
být dokončeny současně, není možné provoz z dálnice zavést na
stávající I/35 do města Vysoké Mýto.
Na další úseky kolem
Litomyšle měly vliv diskuze v litomyšlském zastupitelstvu a potřebná
výjimka ze stavební uzávěry v ochranném pásmu vodního zdroje Cerekvice
- Pekla. Nyní v dubnu 2018 má být zahájeno územní řízení pro dva
stavební úseky od Džbánova kolem Litomyšle do Janova. Pro další úsek
Janov - Opatovec byla podána žádost o vydání územního rozhodnutí již v
roce 2016, ale znovuzahájení řízení bude až nyní v na jaře 2018.
Na poslední stavbě tohoto úseku z Opatovce do Starého Města bylo
také územní řízení přerušeno, je třeba doplnit dokumentaci. Celkové
náklady na úsek od Ostrova do Starého Města jsou odhadnuty na 28,78
mld.
Kč a předpokládaný termín dokončení je zatím rok 2027, což bude
zejména pro poslední úsek z Opatovce vedený 3700 metrů dlouhým tunelem velký
problém. Zdá se tedy, že řadu let bude dálnice sjízdná pouze do
Opatovce na křižovatku s I/43 a dále na Moravu bude třeba
několik let jet po stávající I/35
kolem Koclířova a tunelem Hřebeč. Zde již je dopravní frekvence jistě
o něco slabší než ke křížení s I/43.
Pokud bude dálnice
dovedena až do Starého Města, bude zbývat k napojení na moravskou část
dálnice k Mohelnici již pouze 13,2 km. I zde bude ovšem třeba
vyrazit další 1100 metrů dlouhý tunel Maletín. Zde bylo zatím provedeno řízení EIA, další přípravu již bude zajišťovat ŘSD Olomouc. Konkrétnější data
pro tento úsek nejsou na ŘSD ČR - správa Pardubice k dispozici.
(mm)
Na mapě je vyznačen úsek
Ostrov - Janov, který je nejlépe vybudovat najednou. Trasa blíže
Litomyšle byla opuštěna.
Prodám zahrádku 563m2 v ZO ČZS Podhorka
Česká Třebová. Vybavená chatka, voda, elektrika, skleník, zahradní
nářadí - motorová sekačka, manipulační vozík atd. Prodej r. 2018.
606 855 567
Zoubková
víla
u Včeliček
Počátkem tohoto týdne mělo oddělení Včeliček milou návštěvu.
Studentky VOŠ a SŠZS Ústí nad Orlicí doprovázené jednou ze svých
vyučujících si pro děti připravily program „Zdravý úsměv“, který
vytvořily ve spolupráci se Stomatologickou klinikou LFUK Hradec
Králové. Formou hry, příběhu holčičky Karinky která se neuměla
starat zuby a musela ji přijít na pomoc Zoubková víla se děti
seznámily z tím kdy si zuby čistit, čím – jak má vypadat správný
kartáček,jak používat zubní pastu. Poznaly techniku čistění a
prakticky si ho vyzkoušely. V tom jim pomáhala i básnička, která
postup popisuje. Dozvěděli se také, které potraviny jsou pro zoubky
škodlivé a o významu fluoridů. Celý program byl velmi poutavý a
uzavírala ho práce v pracovním sešitě, kde se zábavnou formou vše
zopakovalo. R.Hübl, školní asistent
Plánované
investice do silnic I. tříd v Pardubickém kraji:
Pardubice,
Pardubice a zase Pardubice
Jedinou investici reálně
připravovanou pro východní polovinu Pardubického kraje Ředitelstvím
silnic a dálnic je ochvat Svitav, tedy přeložka I/43 v úseku Hradec
nad Svitavou - Lačnov. Předpokládaný termín realizace
je letech 2019 - 2021, cena stavby je dnes odhadována na 788 mil. Kč.
Celková délka přeložky je 9490 metrů v kategorii S11/70, na trase bude
8 mostů. Je zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí a aktualizace
dokumentace pro stavební povolení. probíhá výkup pozemků, zatím je
uzavřeno 39% smluv. Připravuje se zadávací dokumentace pro provedení
záchranného archeologického průzkumu, tento výzkum by měl být zahájen
ve 2. polovině letošního roku 2018.
Přehled
dalších investic na silnicích I. třídy v Pardubickém kraji se
stanoveným termínem realizace
Chrudim - Slatiňany
přeložka silnice I/37 mimo Slatiňany. 4563 metrů 386 mil. Kč
realizace 2018 - 2020.
Sezemice - obchvat -
přeložka I/36, délka 6600 metrů, přivaděč Pardubic na D35. 680 mil.
Kč, realizace 2019 - 20.
Časy - Holice (I/36)
navazuje na obchvat Sezemic, délka 3440 m, 237 mil Kč, realizace 2019
- 2020
Pardubice - Dubina -
severovýchodní obchvat Pardubic (I/36) 4170 metrů 736 mil. Kč
realizace 2019 - 2022
Pardubice MUK Palackého
(I/37) dostavba mimoúrovňové křižovatky, 155 mil. Kč realizace 2019 -
2020.
Pardubice - jihovýchodní
obchvat (přeložka I/2), délka 3100m 2 mosty, 480 mil. Kč,
termín realizace není zatím stanoven.
Co k tomu dodat?
Jen tolik, že investice do
silnic I. tříd v našem okolí budou zase čekat. jistě do té doby až se
posune výstavba D35 někam do naší blízkosti, řekněme do let 2025
- 27. Obchvat České Třebové je tudíž v nedohlednu nedostane se do
realizace dříve než po roce 2030. Do té doby se dočkají (i díky
českotřebovským zastupitelům) svého obchvatu dříve v Třebovici,
díky němu budeme o 2 minuty dříve na křižovatce s D35 v Opatovci.
Argumenty, že se u současného průtahu silnice I/14 nedá bydlet žít a
chodit do školy nikoho neobměkčí. Nezbývá než lobovat a také současně
zlobit. Mezitím se podaří zcela rekonstruovat silnici směr
Litomyšl. Povede bohužel po současné trase, ale bude širší a
bezpečnější. Lobováním bychom měli zajistit její napojení na dálnici,
neboť MUK Litomyšl sever zatím nikdo nezrušil.
Martin Netolický, nový místopředseda ČSSD:
RESTART ČSSD
Na sjezdu byla cítit úleva. Doplněné vedení je motivované změnit trend
a opět získat důvěru české veřejnosti. Nikdo nekritizoval postup Jana
Hamáčka a Jiřího Zimoly při vyjednávání s hnutím ANO. Naopak. Kolegové
dokázali vyjednat takové podmínky, že po programové stránce bychom
mohli prosadit všechny priority. Bohužel hnutí ANO trvalo na tom, že
post ministra vnitra nechce svěřit koaličnímu partnerovi. Proč my jsme
trvali na této podmínce? Je to jednoduché. Abychom měli jistotu, že
nebude do trestních řízení pana předsedy vlády nijak zasahováno. Nevím
z jakého důvodu, když je to všechno "kampaň" a nic není pravda, došlo
k odmítnutí. ČSSD je opět sebevědomá, chce a bude hájit zájmy svých
tradičních voličů!
Z facebooku Martina Netolického
Prodám stavební a rekreační pozemky v obci Přívrat.
Kontakt na tel. 602 329 427.
Nejlepší
ekologické projekty oceňujeme již 10 let
Letos
je to už 10 let, co začala soutěž E.ON Energy Globe vytahovat na
světlo nejlepší české ekologické projekty. Rukama odborné poroty za tu
dobu prošlo 2 167 přihlášek. Z nominovaných projektů pak na základě
veřejného hlasování ocenila soutěž 35 vítězů. Jednomu z nich se
podařilo dostat až do světového finále.
Jako inspirace tehdy
sloužilo udělování podobných cen v sousedním Rakousku. Tam je
mimochodem i původ myšlenky na oceňování projektů, které šetří energie
a přírodu. Nyní se soutěž koná v různých státech po celém světě.
Vítězný projekt na národní úrovni postupuje do světového finále.
Příklady oceněných projektů:
2010 – pan Halíka, který
při pálení švestek dokázal zužitkovat i jejich pecky. Pan Halík si
kotlem na slívové pecky dokáže vytápět svůj dům.
2012 - Bohumil Lhota
postavil mimořádný dům. Stavba dokáže otáčet jednotlivé místnosti o
180°. Kromě toho, že majitel domu může průběžně měnit svůj výhled, sem
slunce svítí celý den.Stavby, jež nemá ve světě obdoby.
Soutěž oceňuje také
projekty, jež šetří přírodu a inspirují ostatní. Příkladem je obec
Šitbořice. Obec zavedla inteligentní systém třídění odpadů. Dnes po
jejich vzoru třídí více než 80 dalších obcí. V každé z nich značně
kleslo množství směsného odpadu...
I
letos se soutěž chystá odměnit nejlepší projekty v kategoriích Obec,
Kutil, Firma, Mládež, Stavba a Nápad. Přihlásit se do ní je možné až do
30. dubna 2018. Slavnostní vyhlášení soutěže bude letos na podzim.
|