Českotřebovský zpravodaj
- vydání na květen již bylo v pátek 27/4 v prodejnách a stáncích, do
poštovních schránek bude doručeno během víkendu. Opět
obsahuje řadu původních článků, které nebyly dosud otištěny, nabízí
alternativní pohledy na současné problémy. Dominuje problém protihlukové
clony a přestavba uzlu, věnuje se tomu také úvodník Karla Kubišty. V
květnovém čísle najdete čtyři rozhovory umístěné v kulturní a sportovní
rubrice, další úvahu Miloslava Renčína k 740 výročí od první písemné
zmínky o našem městě, druhý díl seriálu Co jsme v České Třebové od roku
1989 vybudovali, opravili, zdokonalili a také pokazili. a řadu
Podrobněji netřeba psát, každý si může nově vydané květnové číslo
zakoupit ....
Krátce:
Majálesový
průvod a majálesové veselí zakončilo dubnové dění na
českotřebovském gymnáziu.
Na průvod čekaly v ulicích poměrně velké skupiny lidí, dopravní
provoz řídil nebývale silný počet strážníků MP a policistů.
Má
vlast zaplnila velký sál Kulturního centra do posledního místečka
Jediný symfonický koncert letošního ročníku Bennewitz 2018 byl
kulturní veřejností hodně očekáván. naposledy ve Třebové zazněla
symfonická báseň Má vlast před 16 lety v Národním domě. na obou
provedeních má zásluhu MgA. Bohuslav Mimra a Komorní orchestr
Jaroslava Kociana, který se na jevišti Kulturního centra představil v
symfonické sestavě doplněn o početnou dechovou sekci Královéhradecké
filharmonie. Byl to velký zážitek...
Zakončení hudebního
festivalu Bennewitz
2018 bude v sobotu podvečer v Přívratu v sále u Coufalů. Na
koncertu se tradičně představí smíšený pěvecký sbor Bendl pod vedením
Josefa Menšíka a jeho host svitavský sbor Dalibor. Prostředí v přívratu
je pro koncert vždy velmi srdečné a tak se můžeme těšit opět na zajímavý
koncert. Vstupné dobrovolné
Blíží se oslavy čarodějnic
Připomínáme
Sobota 28/4 odpoledne - dětské čarodějnice u Floriána od 14 hodin
Pondělí 30/4 podvečer Čarodějnice u hasičů v B České
Třebové v Chorinově ulici
Pondělí 30/4 podvečer od 17 hodin Čarodějnice v Přívratu za
obchodem
POZOR
VÝSTAVA
Pavel Stejskal upozorňuje na článek na webu Vlaky.net
K problematice protihlukových stěn bych chtěl upozornit na článek o
protihlukových stěnách, kde jsou zahrnuty pro i proti s odkazy na další
studie.
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6734-Nase-tema-Protihlukova-opatreni-na-zeleznici/
Další odkazy k
"protihlukovkám". Opravdu je musíme mít?
https://zpravy.idnes.cz/v-cesku-je-nadprumerne-mnozstvi-protihlukovych-zdi-u-zeleznic-pv7-/domaci.aspx?c=A120108_105929_domaci_jj
ajímavý
je první příspěvek v diskuzi. Z dalších článků je jasné, že
stěny jsou problém všude:
Z diskuze k článku:
https://ekonomika.idnes.cz/zdi-proti-hluku-u-koleji-budou-nizsi-dvj-/ekonomika.aspx?c=A130527_211221_ekonomika_brd
Jiří Kwolek: Existují chytré a
hloupé nápady. Protihlukové stěny patří mezi ty druhé. Hluk vlaků se dá
řešit i rozumněji - konstrukci a založení pražců, spojů (plastové nebo
gumové dosedací plochy) a přesnosti svárů. Dále je zde otázka
technologie samotných protihlukových opatření, kdy vysoké stěny
přinášejí více nevýhod než výhod (znatelně zvyšují hluk ve vlaku a
snižují komfort jízdy). V Německu jsem viděl relativně nízké (asi 1m)
protihlukové zábrany a měl jsem dojem, že fungují dobře. Na druhou
stranu je zde trend, kdy na tyto zakázky je navázáno spoustu peněz -
často dotací EU. Poláci si takto dotují stavb u d&aacu te;lnic - EU
zaplatí předražené protihlukové stěny a tím skrytě zaplatí i část
nákladů na silnici. Dokonce jsem v PL viděl demontáž starých
protihlukových stěn a nahrazení novými evropskými, pochopitelně vše
spojené s novým asfaltem. Pokud by zmizely dotace, pak se takové
nesmysly nebudou dít.
A
tenhle článek z 21.8.2017 je velmi dobrý: http://zahada-lokalek.cz/protihlukove-steny/
...protihluková stěna sice
tlumí hluk vlaku, ale naopak hluk ze souběžné silnice směrem k výstavbě
odráží. Přesto podle nařízení hygienické služby se stěny musí
vybudovat....
http://zdopravy.cz/238-kilometru-protihlukovych-zdi-podel-zeleznice-rust-zpomaluje-szdc-otestuje-dalsi-nizke-clony-7163/
z 31.1.2018 ... mluvčí SŽDC
Marek Illiaš. Podle něj se současně provádí opravné broušení kolejnic,
které má postupně přecházet v preventivní broušení kolejnic. „Měřením
hluku bylo nedávno prokázáno, že v případě broušení může dojít k
redukci hlukové emise až o 7 decibellů. Zajímavé a přitom velmi příznivé
je, že největší pozitivní efekt se projevil u nejhlučnějších typů vlaků
– starých rychlíků a nákladních vlaků,“ dodal Illiaš....
|