Českotřebovský deník 158/2018 (29/5)
Dotace na stavbu atletického stadionu na Skalce potvrzena 

Jedná se o částku 6 mil. Kč, která znatelně pomůže s financováním letošní I. etapy výstavby stadionu, na kterém bude atletická 400 m dlouhá šestidráha se stometrovou rovinkou, sektory pro další atletické disciplíny. Stadion bude sloužit zejména školám a atletickému oddílu, který jistě  tuto možnost  dobře využije. Stadion bude ve správě města, které ustanoví jeho správce, který bude dlát na pořádek a také bude mít přehled o tom, kdo a kdy bude na stadionu trénovat nebo závodit. Aby nedocházelo k vandalismu, bude v oblasti Skalka nově instalován  další bod městského kamerového systému.  Stavba šaten pro stadion je ovšem až záležitostí další etapy. Doufejme, že na ni také seženeme dotaci z MŠMT jako etapu letošní  Bez šaten je stadion plně nefunkční. Šatny budou navíc využity celoročně také pro zimní stadion, kde stávající prostory pro velký počet mládežnických družstev nestačí.
 
V pondělí 4. června začíná uzavírka úseku Tyršovo náměstí - Tesco

Firma zde bude provádět frézování dosavadního povrchu vozovky a pokládání několika  vrstev nové směsi, která by měla mít kvalitu tzv. tichého asfaltu.   Až bude tento úsek dokončen  budou stavbaři z firmy Chládek a Tintěra pokračovat na dalším úseku Tesco -  Lhotka.
 
Dotace pro Bikerezort Orlicko Třebovsko (areál Peklák) smluvně potvrzena

Smlouva o dotaci je podepsána, Existuje ovšem ještě  několik nedostatků, které je třeba v termínu do 30.7. 2018 odstranit. Jde zejména o smluvní zajištění posledních dvou pozemků. Příprava probíhá, je snaha všechno co nejvíce urychlit. Ta tak bude nutné připravit výběrové řízení na dodavatele   a to jistě zabere nějaký čas. práce na úpravě singletracků se rozběhnou až v příštím roce.  Bylo by výborné, kdyby se ještě v letošním roce mohla začít např. s asfaltováním parkoviště  tak, aby mohlo sloužit již v zimním období.
 
Úprava parku před gymnáziem bude na podzim

Projekt úprav parku  na Tyršově náměstí před gymnáziem je schválen, nyní bude provedeno výběrové řízení na dodavatele . Vlastní úpravy přichází v úvahu v podzimním období. vše musí být letos hotovo tak, aby v příštím roce, kdy bude gymnázium slavit 110 let existence bylo vše "jako ze škatulky". 
 
Putovní výstava opět představuje proměny vlasti

V minulém týdnu byla v Praze na Vyšehradě slavnostně zahájena putovní výstava Má vlast cestami proměn, kterou Pardubický kraj podporuje už od roku 2015. Zahájení 10. ročníku se zúčastnil také radní pro životní prostředí, zemědělství a venkov Václav Kroutil.
Má vlast cestami proměn je koncipována jako putovní roční výstava, do které se mohou přihlásit se svými proměnami města, obce, kraje nebo neziskové organizace. Pardubický kraj má letos čtyři zástupce. První z nich je Litomyšl, která návštěvníky výstavy seznámí s proměnou nábřeží řeky Loučné. Dále náš region reprezentuje Poříčí u Litomyšle s proměnou Orlovny. Třetím zástupcem je Ronov a jeho proměna ronovského parku. Posledním reprezentantem Pardubického kraje je Veselí u Přelouče, které na výstavě představuje Centrum aktivního odpočinku.
Všechna místa jsou krásná a něčím zajímavá. Litomyšl je známá jako kraj Smetany a Martinů, Poříčí u Litomyšle zase získalo Zlatou stuhu v celostátním kole Vesnice roku za péči o zeleň. V Ronově nad Doubravou se v roce 1942 natáčel film Městečko na dlani, mnoho z účastníků natáčení však během 2. světové války zemřelo. Ve Veselí u Přelouče pak proběhla revitalizace potoka, jehož meandry jsou vidět pouze z nadhledu, v čemž vidím určitou symboliku – je důležité mít nadhled a na věci se dívat z vyšší perspektivy,“ komentoval radní Václav Kroutil, který dodal: „Nejen proměny Pardubického kraje, ale všechny stojí za výlet a zhlédnutí.“
Po slavnostním zahájení v Praze na Vyšehradě se výstava rozdělí do několika kolekcí a cestuje po celé zemi. Často ji můžete vidět přímo v obcích, ve kterých se jedna z proměn přímo nachází. Více informací i místa, kam za výstavou, najdete na www.cestamipromen.cz.
 
Postřeh z polikliniky 

Byla jsem dnes před polednem na drážní poliklinice na očním a čekala v čekárničce, kde bylo otevřené okno a výhled na poštu a dráhu. Za celou tu dlouho dobu projelo několik vlaků, což jsem poznala podle pohybu a trolejí. Jediný hluk, který ke mě doléhal, byl z projíždějících aut.  Jen když brzdil náklaďák, bylo slyšet jemné skřípění a to bylo vše. A tak začínám  pochybovat o všech těch investicích do zabránění hluku na železnici a hlavně výhledu na vlaky a z vlaků. Mnohem horší je hluk z automobilů, kterých stále přibývá. Osobní doprava se v budoucnosti také bude muset řešit. Nelze  každý volný plácek vybetonovat a udělat z něj parkoviště. Pak by se celé město stalo jedním velkým parkovištěm.  VV