-
Dotace na
stavbu atletického stadionu na Skalce potvrzena
-
Jedná
se o částku 6 mil. Kč, která znatelně pomůže s financováním letošní I.
etapy výstavby stadionu, na kterém bude atletická 400 m dlouhá
šestidráha se stometrovou rovinkou, sektory pro další atletické
disciplíny. Stadion bude sloužit zejména školám a atletickému oddílu,
který jistě tuto možnost dobře využije. Stadion bude ve
správě města, které ustanoví jeho správce, který bude dlát na pořádek a
také bude mít přehled o tom, kdo a kdy bude na stadionu trénovat nebo
závodit. Aby nedocházelo k vandalismu, bude v oblasti Skalka nově
instalován další bod městského kamerového systému. Stavba
šaten pro stadion je ovšem až záležitostí další etapy. Doufejme, že na
ni také seženeme dotaci z MŠMT jako etapu letošní Bez šaten je
stadion plně nefunkční. Šatny budou navíc využity celoročně také pro
zimní stadion, kde stávající prostory pro velký počet mládežnických
družstev nestačí.
-
-
V pondělí 4. června začíná
uzavírka úseku Tyršovo náměstí - Tesco
- Firma zde bude provádět frézování dosavadního povrchu vozovky a
pokládání několika vrstev nové směsi, která by měla mít kvalitu
tzv. tichého asfaltu. Až bude tento úsek dokončen
budou stavbaři z firmy Chládek a Tintěra pokračovat na dalším úseku
Tesco - Lhotka.
-
-
Dotace pro
Bikerezort Orlicko Třebovsko (areál Peklák) smluvně potvrzena
- Smlouva o dotaci je podepsána, Existuje ovšem ještě několik
nedostatků, které je třeba v termínu do 30.7. 2018 odstranit. Jde
zejména o smluvní zajištění posledních dvou pozemků. Příprava probíhá,
je snaha všechno co nejvíce urychlit. Ta tak bude nutné připravit
výběrové řízení na dodavatele a to jistě zabere nějaký čas.
práce na úpravě singletracků se rozběhnou až v příštím roce. Bylo
by výborné, kdyby se ještě v letošním roce mohla začít např. s
asfaltováním parkoviště tak, aby mohlo sloužit již v zimním
období.
-
-
Úprava parku
před gymnáziem bude na podzim
- Projekt úprav parku na Tyršově náměstí před gymnáziem je
schválen, nyní bude provedeno výběrové řízení na dodavatele . Vlastní
úpravy přichází v úvahu v podzimním období. vše musí být letos hotovo
tak, aby v příštím roce, kdy bude gymnázium slavit 110 let existence
bylo vše "jako ze škatulky".
-
-
Putovní výstava opět představuje
proměny vlasti
- V minulém týdnu byla v Praze na Vyšehradě slavnostně zahájena
putovní výstava Má vlast cestami proměn, kterou Pardubický kraj
podporuje už od roku 2015. Zahájení 10. ročníku se zúčastnil také radní
pro životní prostředí, zemědělství a venkov Václav Kroutil.
-
Má
vlast cestami proměn je koncipována jako putovní roční výstava, do které
se mohou přihlásit se svými proměnami města, obce, kraje nebo neziskové
organizace. Pardubický kraj má letos čtyři zástupce. První z nich je
Litomyšl, která návštěvníky výstavy seznámí s proměnou nábřeží řeky
Loučné. Dále náš region reprezentuje Poříčí u Litomyšle s proměnou
Orlovny. Třetím zástupcem je Ronov a jeho proměna ronovského parku.
Posledním reprezentantem Pardubického kraje je Veselí u Přelouče, které
na výstavě představuje Centrum aktivního odpočinku.
- „Všechna místa jsou krásná a něčím zajímavá. Litomyšl je známá
jako kraj Smetany a Martinů, Poříčí u Litomyšle zase získalo Zlatou
stuhu v celostátním kole Vesnice roku za péči o zeleň. V Ronově nad
Doubravou se v roce 1942 natáčel film Městečko na dlani, mnoho
z účastníků natáčení však během 2. světové války zemřelo. Ve Veselí u
Přelouče pak proběhla revitalizace potoka, jehož meandry jsou vidět
pouze z nadhledu, v čemž vidím určitou symboliku – je důležité mít
nadhled a na věci se dívat z vyšší perspektivy,“ komentoval radní
Václav Kroutil, který dodal: „Nejen proměny Pardubického kraje, ale
všechny stojí za výlet a zhlédnutí.“
- Po slavnostním zahájení v Praze na Vyšehradě se výstava rozdělí do
několika kolekcí a cestuje po celé zemi. Často ji můžete vidět přímo v
obcích, ve kterých se jedna z proměn přímo nachází. Více informací i
místa, kam za výstavou, najdete na
www.cestamipromen.cz.
-
-
Postřeh z
polikliniky
- Byla jsem dnes před polednem na drážní poliklinice na očním a čekala
v čekárničce, kde bylo otevřené okno a výhled na poštu a dráhu. Za celou
tu dlouho dobu projelo několik vlaků, což jsem poznala podle pohybu a
trolejí. Jediný hluk, který ke mě doléhal, byl z projíždějících aut.
Jen když brzdil náklaďák, bylo slyšet jemné skřípění a to bylo vše. A
tak začínám pochybovat o všech těch investicích do zabránění hluku na
železnici a hlavně výhledu na vlaky a z vlaků. Mnohem horší je hluk z
automobilů, kterých stále přibývá. Osobní doprava se v budoucnosti také
bude muset řešit. Nelze každý volný plácek vybetonovat a udělat z něj
parkoviště. Pak by se celé město stalo jedním velkým parkovištěm.
VV
|