-
Soutěž
Nejzdařilejší stavba silničního hospodářství v Pardubickém kraji
-
Českotřebovské "tunely" získaly vysoké ocenění
-
-
V pořadí
osmý ročník soutěže Nejzdařilejší stavba silničního hospodářství
v Pardubickém kraji za roky 2016 – 2017 je u konce. Tečku za ním
udělalo slavnostní vyhlášení výsledků a udělování titulů nejlepším
projektům. Odborná komise ve dvou kolech hodnocení vybírala vítěze ve
čtyřech soutěžních kategoriích.
- Slavnostní ceremoniál se uskutečnil
v Rytířských sálech pardubického zámku a sešli se na něm nejen
zástupci investora staveb, tedy Pardubického kraje, ale především
dodavatelé a projektanti. „Pokud se bavíme o nejzdařilejších
stavbách silničního hospodářství v Pardubickém kraji, tak to ve
skutečnosti znamená, že se staví. A to je potřeba zdůraznit. Jsem
velmi rád, že vnímáme toto setkání jako oslavu a chci věřit, že kraje
budou i nadále součástí dotační politiky státu. Přestože se situace
v poslední době hodně zlepšila, čeká nás ještě hodně práce,“ řekl
při zahájení slavnostního vyhlášení hejtman Pardubického kraje Martin
Netolický a připomněl i skutečnost, že podfinancovanost silniční sítě
v regionech je za posledních 20 – 30 let je velká a stát by měl
zajistit systémové příspěvky pro regiony. „Osobně mám radost ze všech
staveb, které se nám podaří zrealizovat, ale vyzdvihl bych dvě z nich.
Tou první je optimalizace průjezdů pod železniční tratí v České
Třebové směrem do průmyslové zóny a dále na Semanín. Jednalo se o
velmi náročnou a mimořádnou stavbu, která dokazuje, že chceme
podporovat investiční akce v regionu. Důkazem toho je také
rekonstrukce silnice v Červené Vodě v místní části Moravský Karlov,
která také vede průmyslovou zónou. Pochopitelně i ostatní stavby jsou
zajímavé a kvalitní, ale tyto dvě vyžadují speciální pozornost,“
doplnil hejtman Netolický.
- „Jako národ jsme zvyklí hodně
nadávat, a nejen při hokeji, a když se něco povede, bereme to jako
samozřejmost. Všichni jezdíme po těch opravených silnicích a mostech a
vnímáme, že těch potencionálních nástrah ubývá. Pochvalme ty, kteří za
tím stojí, a mějme s nimi radost,“ vyzval nejen přítomné hosty 1.
náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za investice Roman
Línek. V podobném duchu se vyjádřil i náměstek hejtmana Pardubického
kraje zodpovědný za dopravu Michal Kortyš: „Soutěž je už několik
let určitou formou ocenění práce projektantů a stavbařů, ale také
možností ukázat veřejnosti jaké stavby a v jaké kvalitě se v regionu
staví. Často se totiž stává, že když se stavba postaví a vyfakturuje,
už si na ni nikdo nevzpomene.“
-
V letech
2016 – 2017 Pardubický kraj realizoval téměř 70 staveb, do samotné
soutěže jich bylo nominováno devětadvacet. „Byly to ty stavby,
které splňovaly kritérium určité stavebně-technické náročnosti a byly
dodavateli dokončeny včas a kvalitně,“ přiblížil princip soutěže
ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.
Podle jeho slov soutěž naplnila veškerá očekávání, respektive favorité
skutečně porotu oslovili. Ta se zaměřila nejen na kvalitu stavebních
prací, ale také na začlenění stavby do okolního prostředí, prostorové
a funkční řešení i tzv. společenskou prospěšnost stavby.
- Odborná komise silniční stavby hodnotila
v kategorii Nejzdařilejší modernizovaný úsek silnice, Nejzdařilejší
velká oprava úseku silnice, Nejzdařilejší mostní a umělá stavba a
Nejzdařilejší dopravně-bezpečnostní stavba. V první kategorii titul
nejzdařilejší stavby získal projekt modernizace silnice III/31230
z Bílé Vody do Moravského Karlova. Nejzdařilejší velkou opravou úseku
silnice je rekonstrukce silnice II. třídy z Jeníkova do Kameniček. Za
nejzdařilejší mostní a umělou stavbu komise považuje rozsáhlý projekt
optimalizace průjezdného profilu podjezdů pod železniční tratí v České
Třebové a nejzdařilejší dopravně-bezpečnostní stavbou se stala úprava
křižovatky v Pardubicích – Doubravicích.
- Partnery akce jsou Ministerstvo dopravy
ČR, Státní fond dopravní infrastruktury, Pardubický kraj, Česká komora
autorizovaných inženýrů a techniků, Správa a údržba silnic
Pardubického kraje, Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity
Pardubice, Krajská hospodářská komora Pardubického kraje, Česká
manažerská asociace a Regionální rozvojová agentura Pardubického
kraje.
-
-
VÝSLEDKY SOUTĚŽE:
-
I. KATEGORIE
-
NEJZDAŘILEJŠÍ MODERNIZOVANÝ ÚSEK SILNICE
- Modernizace silnice III/312 30
Bílá Voda – Moravský Karlov
-
Dodavatel: STRABAG
a.s.
-
Projektant: Ing. Aleš Sloup, Optima spol.
s.r.o.
- Stavbyvedoucí:
Jiří Kalous, Strabag
- Stavební dozor:
Michal Konečný (SÚS Pk)
-
- Oprava silnice III/33745 Stojice -
Licomělice
-
Dodavatel: COLAS CZ, a.s.
-
Projektant: ING. Ivan Šír / PROJEKTOVÁNÍ
DOPRAVNÍCH STAVEB a.s.
- Stavbyvedoucí:
Jiří Kava, Colas CZ
- Stavební dozor:
Michal Konečný (SÚS Pk)
-
- Rekonstrukce silnice II/366
Svitavy, žel. přejezd – křiž I/34
-
Dodavatel:
ALPINE Bau CZ
a.s.
- Projektant: Ing.
Michal Hornýš, PRODIN a.s.
- Stavbyvedoucí:
Jan Bogda, Alpine Bau CZ
- Stavební dozor:
Michal Konečný (SÚS Pk)
-
-
II. KATEGORIE
-
NEJZDAŘILEJŠÍ VELKÁ OPRAVA ÚSEKU SILNICE
- Rekonstrukce silnice II/343
Jeníkov - Kameničky
- Dodavatel:
SWIETELSKY stavební s.r.o.
- Projektant:
Ing. Jan Machek, MDS projekt s.r.o.
- Stavbyvedoucí:
Pavel Sokol, Swietelsky
- Stavební dozor:
Michal Konečný (SÚS Pk)
-
-
Oprava silnice II/358 Česká
Třebová – Zhoř
-
Dodavatel: STRABAG a.s.
-
Projektant: Jiří Stránský, projekce dopravních
staveb
- Stavbyvedoucí:
David Richter, Strabag
- Stavební dozor:
Michal Konečný (SÚS Pk)
-
- Oprava
silnice III/2989 Horní Ředice
-
Dodavatel: Chládek
a Tintěra, Pardubice, a.s.
-
Projektant:
DSP a.s., Ing. Jakub Holý
-
Stavbyvedoucí: Ing. Michal Kment, ChaT
-
Stavební
dozor:
Ing. Jiří Synek (SÚS Pk)
-
-
III. KATEGORIE
-
NEJZDAŘILEJŠÍ MOSTNÍ A UMĚLÁ STAVBA
- III/35847
Optimalizace průjezdného profilu podjezdů pod železniční tratí v České
Třebové
-
Dodavatel: Podjezdy Česká Třebová (Chládek a
Tintěra, Pardubice a.s., EUROVIA CS, a.s.)
-
Projektant: Ing. Jan Bursa MDS projekt
s.r.o., Ing. Michal Hornýš Prodin a.s.
- Stavbyvedoucí:
Ing. Jan Hanzlík (ChaT), Ing. Martin Beránek (Eurovia)
- Stavební dozor:
Ing. Jiří Synek (SÚS Pk)
-
- Rekonstrukce mostu ev. č. 311-020
Jablonné nad Orlicí
-
Dodavatel: Společnost M-SILNICE a MADOS
-
Projektant: Ing. Jan Bursa MDS projekt, s.r.o.
- Stavbyvedoucí:
Miloš Kaplan (Mados), Josef Řezníček (Msilnice)
- Stavební dozor:
Ing. Jiří Synek (SÚS Pk)
-
- Rekonstrukce mostu ev.č. 371-005
Městečko Trnávka
-
Dodavatel: Skanska a.s.
-
Projektant: Ing. Jan Bursa, MDS projekt ,
s.r.o.
- Stavbyvedoucí:
Ing. Pavel Martínek, Skanska
- Stavební dozor:
Bc. Radim Malát (SÚS Pk)
-
-
IV. KATEGORIE
-
NEJZDAŘILEJŠÍ DOPRAVNĚ-BEZPEČNOSTNÍ STAVBA
-
Křižovatka I/36 a III/3239 Pardubice – Doubravice
-
Dodavatel: SKANSKA a.s.
-
Projektant: Ing. Michal Hornýš Prodin a.s.
- Stavbyvedoucí:
Martin Paťava, Dis., Skanska
- Stavební dozor:
Ing. Jiří Synek (SÚS Pk)
- Oprava
silnice II/305 Luže – s křiž. III/30535
-
Dodavatel: Swietelsky stavební s.r.o.
-
Projektant: Ing. Jiří Šejnoha, Indesing s.r.o.
- Stavbyvedoucí:
Lukáš Jančárek, Swietelsky
- Stavební dozor:
Bc. Radim Malát (SÚS Pk)
-
- Obnova mostního příslušenství
mostu ev. č. 312-006 Pastviny
-
Dodavatel: MADOS MT, s.r.o.
-
Projektant: Ing. Jan Bursa, MDS projekt s.r.o.
- Stavbyvedoucí:
Marek Mazura, Mados MT
- Stavební dozor:
Michal Konečný (SÚS Pk)
-