Pasování u
Včeliček
V pátek 15. 6. zažila školka na Borku něco nevídaného. Oddělení
Včeliček slavnostně vyprovodilo své předškoláky pasováním. Nechyběly ani
fanfáry, projev paní ředitelky a poděkování zástupců rodičů oběma
učitelkám i asistentovi. Po úvodu, kdy děti obdržely i šerpy se odehrálo
hravé soutěžení, kdy všechny přítomné děti měli možnost získat pestré
ceny na čtyřech stanovištích. Znalost obrázkového čtení, rozeznávání
barev na baloncích, házení míčků a umění rovnováhy na umělých kamenech
si mohli vyzkoušet i přítomní sourozenci oslavenců. Pohoštění a hudba
jen podtrhlo milou atmosféru setkání všech, co se potkávají na tomto
oddělení MŠ Vinohrady. Budoucím školáčkům přejeme jen samé jedničky a
úspěchy ve škole ! Radek Hübl
Sobota u rotundy sv.
Kateřiny a jedno malé srovnání
Foto VV z 16.6. 2018. Bez komentáře
CZ LOKO má nového personálního ředitele
Novým personální ředitelem společnosti CZ LOKO se od 1. června 2018
stal Mgr. Jiří Kutálek. Do CZ LOKO přišel z personální společnosti
Grafton, kde vedl pobočku pro Moravskoslezský kraj. Jeho hlavními
cíli v nové pozici bude optimalizace náboru, personálního marketingu
a hlavně rozvoje a adaptace zaměstnanců. Dalším důležitým úkolem
bude nastavení efektivního systému benefitů a odměňování
zaměstnanců.
"Kvalitní personální politika je při současné situaci na trhu
práce velmi důležitá a je potřeba jí věnovat maximum pozornosti.
Společnost CZ LOKO je stálicí na poli výrobců diesel-elektrických
lokomotiv a její zaměstnanci jí dávají velký potenciál do
budoucna. Stejně tak je CZ LOKO společností s velkým potenciálem
pro své současné i budoucí zaměstnance,“ dodává Mgr. Jiří Kutálek,
nový personální ředitel CZ LOKO. Dosavadní personální ředitel Mgr.
Tomáš Brancuzský zůstává ve CZ LOKO ve funkci HR business
partner.
CZ LOKO optimalizuje své lokomotivní portfolio
S počátkem června 2018 společnost CZ LOKO zoptimalizovalo své
lokomotivní portfolio. Lokomotivy řady EffiShunter 500 a 700 nahradila
jednotná řada EffiShunter 600. Ke změně dochází z důvodu příchodu nové
generace motoru CAT C18 o výkonu 563 kW, který splňuje přísné evropské
emisní normy Stage IIIB. Ostatní technické parametry vozidla zůstávají
beze změny. Mimo země EU bude možné i nadále zastavovat motory v
emisním standardu IIIA.
SŽDC převzala první sériová vozidla MUV 75
od CZ LOKO
Správa železniční dopravní cesty
převzala od českého výrobce lokomotiv a speciálních vozidel CZ
LOKO první sériová vozidla MUV 75. Jedná se o speciální drážní
vozidla, která jsou určena k údržbě tratí a proti předchozím
modernizovaným vozidlům řady MUV 74.2 jde o zcela novou
konstrukci. SŽDC si u CZ LOKO objednalo celkem 50 těchto strojů.
Montáž vozidel probíhá v jihlavském závodě tempem 4 – 5 strojů
měsíčně. Dle smlouvy má být poslední vozidlo předáno na přelomu
roku 2019/2020. CZ LOKO však avizuje více než půlroční zrychlení
dodávky.
Vozidlo MUV 75 s hydrostatickým přenosem
výkonu bylo kompletně vyvinuto v CZ LOKO a vyhovuje nejnovějším
standardům a normám TSI. Pro firmu představuje univerzální
platformu speciálního vozidla pro příštích minimálně 10 let. Proti
předchozím typům má delší hlavní rám a větší kabinu se dvěma
řídícími stanovišti, která pojme až 7 členů osádky. Plošina s
nosností 5 tun je osazena jeřábem Palfinger, který je SŽDC dodáván
se třemi druhy drapáků a sekacím zařízením.
Design přední části výrazně přispívá k lepší aerodynamice a
maximální rychlost 75 km/h zaručuje vozidlu větší akční rádius a
kratší dojezdové časy na místo zásahu. V kombinaci s
multifunkčností osazení vozidla různými nástavbami pro jednotlivá
roční období se skutečná potřeba těchto vozidel oproti
jednoúčelovým a zastaralým MUV 69 výrazně snižuje, což se
pozitivně projeví především v ekonomice provozování těchto
vozidel,“ upřesnil Ing. Jaroslav
Plhák, obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO.
Motor CAT C4.4 o výkonu 130 kW je spolu s
hydrogenerátorem umístěn v kapotáži za kabinou a vozidlo je
připraveno pro montáž ETCS. Konstrukce je uzpůsobena také pro
využití na speciálních drahách, jako jsou například linky metra.
Díky konstrukční unifikaci MUV 75 s předchozí sérií MUV 74 nemusí
SŽDC rozšiřovat sortiment náhradních dílů. K volitelné nástavbě
patří například sněhová fréza, cisternová nástavba, pojízdná dílna
nebo štěrkový pluh. Platformu je možno využít i pro konstrukci
měřící drezíny pro diagnostiku geometrických parametrů koleje.
Výroba speciálních drážních vozidel má v CZ
LOKO poměrně dlouhou historii, která se začala psát v roce 2000 u
vozidla MV 20, což byla modernizace MUV 69 pro společnost
Sokolovská Uhelná. Postupně následovala vozidla MUV 71 s
mechanickým přenosem výkonu, MUV 73 s elektrickým přenosem výkonu
a v roce 2011 MUV 74 s hydrostatickým přenosem výkonu. Mezi další
speciální vozidla, která CZ LOKO vyvinula a vyrábí, patří
například jednotka DJ NDT pro detekci defektoskopických vad
kolejnic, motorový měřící vůz MV ETCS pro diagnostiku systému ETCS
a další speciální měřicí, servisní a konferenční vozy.
Česká Třebová má v celostátním
hodnocení podprůměrnou kvalitu života. Podle srovnání 206 měst v
ČR máme na víc!
13. června byl spuštěn unikátní portál www.obcevdatech.cz, který nabízí zcela
jiný pohled na kvalitu života v obcích. Díky pokročilým
technologickým řešením a jedinečnému know-how jsme schopni
porovnat kvalitu života ve všech obcích z rozšířenou působností
na území ČR. Projekt obce subjektivně nehodnotí, ale pouze
porovnává dostupnost daných služeb a možností v jednotlivých
obcích, a to na bázi principů mezinárodních metodik.
U jednotlivých obcí je uveden celkový index kvality života a pak
dílčí indexy ve třech hlavních kategoriích:
1) Zdraví a životní prostředí
2) Materiální zabezpečení a vzdělání
3) Vztahy a služby
Tyto
jsou následně složeny z dalších 29 detailních indexů.
Srovnání může ukázat hlavní silné nebo slabé stránky obce, vymezit
postavení obce na území kraje či celé republiky. Data a srovnání
jsou pak neocenitelným nástrojem pro podporu rozhodovacích procesů
volených zastupitelů a zásadním způsobem mohou změnit dosavadní
přístup ke strategickému plánování. Na webu je zveřejněno
pořadí obcí podle hodnocení. Město Česká Třebová je nyní
hodnoceno 4,3 body až na 145. místě v České republice a na 12.
místě v Pardubickém kraji. Toto hodnocení lze považovat za
podprůměrné a jeho důsledkem může být i trvalý úbytek obyvatel.
Celý článek a výsledky najdete ZDE
|