Českotřebovský deník 177/2018 (16/6)

Pasování u Včeliček 

V pátek 15. 6. zažila školka na Borku něco nevídaného. Oddělení Včeliček slavnostně vyprovodilo své předškoláky pasováním. Nechyběly ani fanfáry, projev paní ředitelky a poděkování zástupců rodičů oběma učitelkám i asistentovi. Po úvodu, kdy děti obdržely i šerpy se odehrálo hravé soutěžení, kdy všechny přítomné děti měli možnost získat pestré ceny na čtyřech stanovištích. Znalost obrázkového čtení, rozeznávání barev na baloncích, házení míčků a umění rovnováhy na umělých kamenech si mohli vyzkoušet i přítomní sourozenci oslavenců. Pohoštění a hudba jen podtrhlo milou atmosféru setkání všech, co se potkávají na tomto oddělení MŠ Vinohrady. Budoucím školáčkům přejeme jen samé jedničky a úspěchy ve škole ! Radek Hübl

Sobota u rotundy sv. Kateřiny a jedno malé srovnání

Foto VV z 16.6. 2018. Bez komentáře


CZ LOKO má nového personálního ředitele

Novým personální ředitelem společnosti CZ LOKO se od 1. června 2018 stal Mgr. Jiří Kutálek. Do CZ LOKO přišel z personální společnosti Grafton, kde vedl pobočku pro Moravskoslezský kraj. Jeho hlavními cíli v nové pozici bude optimalizace náboru, personálního marketingu a hlavně rozvoje a adaptace zaměstnanců. Dalším důležitým úkolem bude nastavení efektivního systému benefitů a odměňování zaměstnanců. "Kvalitní personální politika je při současné situaci na trhu práce velmi důležitá a je potřeba jí věnovat maximum pozornosti. Společnost CZ LOKO je stálicí na poli výrobců diesel-elektrických lokomotiv a její zaměstnanci jí dávají velký potenciál do budoucna. Stejně tak je CZ LOKO společností s velkým potenciálem pro své současné i budoucí zaměstnance,“ dodává Mgr. Jiří Kutálek, nový personální ředitel CZ LOKO. Dosavadní personální ředitel Mgr. Tomáš Brancuzský zůstává  ve CZ LOKO ve funkci HR business partner.
CZ LOKO optimalizuje své lokomotivní portfolio

S počátkem června 2018 společnost CZ LOKO zoptimalizovalo své lokomotivní portfolio. Lokomotivy řady EffiShunter 500 a 700 nahradila jednotná řada EffiShunter 600. Ke změně dochází z důvodu příchodu nové generace motoru CAT C18 o výkonu 563 kW, který splňuje přísné evropské emisní normy Stage IIIB. Ostatní technické parametry vozidla zůstávají beze změny. Mimo země EU bude možné i nadále zastavovat motory v emisním standardu IIIA.
 
SŽDC převzala první sériová vozidla MUV 75 od CZ LOKO

Správa železniční dopravní cesty převzala od českého výrobce lokomotiv a speciálních vozidel CZ LOKO první sériová vozidla MUV 75. Jedná se o speciální drážní vozidla, která jsou určena k údržbě tratí a proti předchozím modernizovaným vozidlům řady MUV 74.2 jde o zcela novou konstrukci. SŽDC si u CZ LOKO objednalo celkem 50 těchto strojů. Montáž vozidel probíhá v jihlavském závodě tempem 4 – 5 strojů měsíčně. Dle smlouvy má být poslední vozidlo předáno na přelomu roku 2019/2020. CZ LOKO však avizuje více než půlroční zrychlení dodávky.
Vozidlo MUV 75 s hydrostatickým přenosem výkonu bylo kompletně vyvinuto v CZ LOKO a vyhovuje nejnovějším standardům a normám TSI. Pro firmu představuje univerzální platformu speciálního vozidla pro příštích minimálně 10 let. Proti předchozím typům má delší hlavní rám a větší kabinu se dvěma řídícími stanovišti, která pojme až 7 členů osádky. Plošina s nosností 5 tun je osazena jeřábem Palfinger, který je SŽDC dodáván se třemi druhy drapáků a sekacím zařízením.
Design přední části výrazně přispívá k lepší aerodynamice a maximální rychlost 75 km/h zaručuje vozidlu větší akční rádius a kratší dojezdové časy na místo zásahu. V kombinaci s multifunkčností osazení vozidla různými nástavbami pro jednotlivá roční období se skutečná potřeba těchto vozidel oproti jednoúčelovým a zastaralým MUV 69 výrazně snižuje, což se pozitivně projeví především v ekonomice provozování těchto vozidel,“ upřesnil Ing. Jaroslav Plhák, obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO.
Motor CAT C4.4 o výkonu 130 kW je spolu s hydrogenerátorem umístěn v kapotáži za kabinou a vozidlo je připraveno pro montáž ETCS. Konstrukce je uzpůsobena také pro využití na speciálních drahách, jako jsou například linky metra. Díky konstrukční unifikaci MUV 75 s předchozí sérií MUV 74 nemusí SŽDC rozšiřovat sortiment náhradních dílů. K volitelné nástavbě patří například sněhová fréza, cisternová nástavba, pojízdná dílna nebo štěrkový pluh. Platformu je možno využít i pro konstrukci měřící drezíny pro diagnostiku geometrických parametrů koleje.
Výroba speciálních drážních vozidel má v CZ LOKO poměrně dlouhou historii, která se začala psát v roce 2000 u vozidla MV 20, což byla modernizace MUV 69 pro společnost Sokolovská Uhelná. Postupně následovala vozidla MUV 71 s mechanickým přenosem výkonu, MUV 73 s elektrickým přenosem výkonu a v roce 2011 MUV 74 s hydrostatickým přenosem výkonu. Mezi další speciální vozidla, která CZ LOKO vyvinula a vyrábí, patří například jednotka DJ NDT pro detekci defektoskopických vad kolejnic, motorový měřící vůz MV ETCS pro diagnostiku systému ETCS a další speciální měřicí, servisní a konferenční vozy.

Česká Třebová má v celostátním hodnocení podprůměrnou kvalitu života. Podle srovnání 206 měst v ČR máme na víc!

13. června byl spuštěn unikátní portál www.obcevdatech.cz, který nabízí zcela jiný pohled na kvalitu života v obcích. Díky pokročilým technologickým řešením a jedinečnému know-how jsme schopni porovnat kvalitu života ve všech obcích z rozšířenou působností na území ČR. Projekt obce subjektivně nehodnotí, ale pouze porovnává dostupnost daných služeb a možností v jednotlivých obcích, a to na bázi principů mezinárodních metodik. 
U jednotlivých obcí je uveden celkový index kvality života a pak dílčí indexy ve třech hlavních kategoriích: 
1) Zdraví a životní prostředí 
2) Materiální zabezpečení a vzdělání  
3) Vztahy a služby
Tyto jsou následně složeny z dalších 29 detailních indexů.  Srovnání může ukázat hlavní silné nebo slabé stránky obce, vymezit postavení obce na území kraje či celé republiky. Data a srovnání jsou pak neocenitelným nástrojem pro podporu rozhodovacích procesů volených zastupitelů a zásadním způsobem mohou změnit dosavadní přístup ke strategickému plánování.  Na webu je zveřejněno pořadí obcí podle hodnocení.  Město Česká Třebová je nyní hodnoceno 4,3 body až na 145. místě v České republice a na 12. místě v Pardubickém kraji. Toto hodnocení lze považovat za podprůměrné a jeho důsledkem může být i trvalý úbytek obyvatel.  
Celý článek a výsledky najdete ZDE